Harry Potter TAG - Wish

Jen bych chtěla podotknout, že tvoření TAGŮ je pro mě trochu očista, takže jsem si to v rámci zachování svého duševního zdraví trochu zjednodušila a přestala to tolik řešit, protože kdybych opravdu měla vybrat ke každé možnosti tu "nej" knížku, kterou jsem kdy četla a která se k ní hodí nejvíc, myslím, že bych se z toho musela vážně zcvoknout. :) 

Jinak tento TAG pochází z poloviny září minulého roku, kdy jsem ho sepisovala pro naši dnes již neexistující literární skupinu. Prakticky se ovšem se všemi odpověďmi, až na poslední přečtenou knihu (tu jsem zaktualizovala) ztotožňuji.





1. EXPECTO PATRONUM – Dětská kniha, na kterou máte nejlepší vzpomínky.
Určitě Děti z Bullerbynu od Astrid Lindgrenové. Přečetla jsem ji tolikrát a dodnes si své oblíbené příběhy pamatuju. Jako malá jsem je uměla nazpaměť. J


2. EXPELLIARMUS – Kniha, která vás překvapila.
Hm… v poslední době mě překvapila knížka Moře klidu (autorka: Katja Millay). Myslím, že to byla moje úplně první adultka, kterou jsem se po jejím přečtení rozhodla pořídit, a to za běžnou cenu. Jednoduše jsem si ji pořídit musela. J


3. PRIORI INCANTATO – Poslední kniha, kterou jste teď přečetli.
Dlouhá trnitá cesta z pekla - Marilyn Manson a Neil Strauss


4. ALOHAMORA – Kniha, která vás přivedla k žánru, o kterém jste netušili, že byste mohli někdy číst.
Hm… tady bych asi uvedla knížku Easy (autorka: Tammara Webber), která mě tak nějak přivedla k mnou „zatracovanému“ J žánru adultek.


5. RIDICULUS – Vtipná kniha.
Ať jsem si lámala hlavu, jak jsem chtěla, na žádnou takovou jsem nepřišla. Všeobecně mám s tímto žánrem problém. I když si chci koupit humornou četbu, nakonec vždycky nějakým záhadným způsobem skončím spíš u té depresivní J. Snažím se to ale změnit J. A když mi nějakou doporučíte, budu jenom ráda.


6. SONORUS – Kniha, kterou by si podle vašeho názoru měl přečíst každý!
Stoprocentně Malý princ (autor: Antoine de Saint-Exupéry). Knížka pro děti, kterou ovšem pochopíte jako dospělí. Tak hluboce pravdivý příběh jsem nikdy předtím nečetla.


7. OBLIVIATE – Kniha, u které byste nejraději zapomněli, že jste ji četli.
Tady asi taky žádnou neuvedu, protože i když jsem četla velmi slabé knížky nebo knížky, u kterých jsem protáčela oči, zatím jsem snad nenarazila na žádnou, kterou bych nejradši vymazala ze svojí paměti. A upřímně si ani takovou knížku nedovedu představit. Netuším, co by musela obsahovat, abych na ni raději zapomněla. Pravděpodobně něco pro mě tak negativního, že by to moje nervy nezvládaly…


8. IMPERIO – Kniha, kterou jste četli v rámci povinné četby do školy.
Ty, které jsem povinně musela přečíst (měli jsme dvě knihy za rok, o kterých jsme museli něco říci, další četba k maturitě byla čistě na nás, samozřejmě se musela pohybovat v rámci osnov)… a které si ještě po těch letech vybavím J: Tři kamarádi – E. M. Remarque (tu jsem si vybrala schválně, jelikož jsem ji v té době už měla přečtenou a moc se mi líbila), Rosemary má děťátko – Ira Levin (tahle knížka na mě kdysi nepůsobila příliš dobře, ale za přečtení stojí), Žert – Milan Kundera (nedočetla jsem), Tři muži ve člunu o psu nemluvě – Jerome Klapka Jerome (zvolila jsem si ji na základě doporučení, měla to být vtipná kniha, ale já ji bohužel nedočetla, suchý anglický humor mi pomalu ani nezvedl koutky úst…), Balady a romance – Jan Neruda (některé byly opravdu dobré, jiné méně… rozhodně jsem nepřečetla všechny…), Advent – Jarmila Glazarová (hm, tady tuhle knížku jsem myslím taky nedočetla… ani už pořádně nevím, o čem vlastně byla…). Jak se tak na to dívám, nebyla jsem v rámci povinné četby zrovna pilná žákyně J.


9. CRUCIO – Kniha, která vás bolela číst.
Hm… těch by bylo více, ale v poslední době to byla knížka Ještě než umřu od Jenny Downham, která byla bolavá celá, ale nejbolavější byl konec. Ještě dlouho po tom jsem se z něho nemohla dostat a kdykoliv si ho vybavím, prožívám ho znova…


10. AVADA KEDAVRA – Kniha, která by mohla zabíjet.
Osamělost prvočísel (autor: Paolo Giordano), která zabíjí svou zoufalostí a rozdupáním jakékoliv sebemenší jiskřičky naděje v něco víc než jen v osamělost…



A jak byste odpovídali vy? Načerpali jste nějakou inspiraci z uvedených knížek? :)


Žádné komentáře:

Okomentovat


Copyright © SVĚT MEZI ŘÁDKY | Šablona: Lucy Lillianne. Optimalizováno pro Firefox.