Recenze: MŮJ ŽIVOT U SOUSEDŮ (Huntley Fitzpatrick)

Pojďte se mnou na návštěvu ke Garretům. 


"Samantho? Můžeš se stavit? Máma je nemocná, táta je ještě v práci a já... no, mám rande s Kylem a... nemohla bys pohlídat děti, než se vrátí Jase? Duffovi moc nejde přebalování a Patsy má hrozný opruzeniny. Víš, takový ty, na který se dává krém na předpis. Má to po celým zadku a nohách." 




Anotace:
Garrettovi jsou všechno to, co Reedovi nejsou – hlasití, chaotičtí a láskyplní. A Samantha Reedová nemůže odolat a každý večer tuto úžasnou rodinu pozoruje ze svého střešního okna a touží být jednou z nich – vymanit se z područí dominantní matky a nepodřizovat svůj život jejím přáním. Avšak zdá se, že je to pouze krásný sen… až do jednoho letního večera, kdy za ní vyšplhá Jase Garrett. A všechno se změní!
Oba se potýkají s trapnostmi i krásami první lásky, Jaseova rodina Samanthu okamžitě přijme do svého středu, i když ona ho před tou svou drží v tajnosti. Vše je téměř dokonale až do okamžiku, kdy se stane něco, co změní celý její svět. A Samantha se náhle musí rozhodnout a zvolit si, kterou z obou rodin zachrání.
Fantastický debut o rodině, přátelství, první lásce a nemožnosti být věrný jediné osobě, kterou milujete, aniž byste zároveň zradili další.

Nakladatelství: Abatros Media - CooBoo
Rok vydání: 2014
Žánr: Pro děti a mládež, Dívčí romány, Young Adult, New Adult, Světová literatura
Orig. název: My Life Next Door



Kniha žánru Young Adult. Už jsem jich pár četla, ale tohle byla teda pecka! Ačkoliv kniha není žádný štíhlý románek, tak se mi tam nevyskytla ani jedna chvíle, kterou bych byť mohla považovat za část, jež by měla být vynechána. Všechno bylo tak skvěle sepsané a vtahovalo to do děje, že jsem ji přečetla v rekordním čase a pořád cítila tu hřejivost Garretovic rodinky.

Samantha je mladá dívka, která se dobře učí, dělá brigády. Vychází se svou trochu divočejší sestrou, jak jen se dá a hlavně má maminku, která je cílevědomá a začala dělat do politiky. Vyrůstá bez otce a pokud mohu říct, tak ve velmi sterilním a poněkud i chladném zastíněném prostředí.
Pokaždé, když jsem spolu se Sam vešla do jejich sídla, jsem ucítila chlad a chorobnou čistotu, kterou navozovala její matka neustálým luxováním. Tak nějak mi přišla velmi důstojná a bez emocí. Samantha se tím robotem stávala občas v její společnosti taky, ale pak se na scénu vyšplhal Jase.

Kluk od vedle. Kluk, pocházející z místa, kde to opravdu žije. Neustálý radostný vřískot, vášeň a živelnost, která se tím domkem šířila byla vidět ze Samanthina okna a ona ji hltala plnými doušky, pokud to šlo. Jase byl správňák a bylo takřka nemožné si tu jeho chaotickou rodinku zamilovat. Byla zábavná, veselá, srdečná a upřímná, na rozdíl od chladu, který se skrýval v Samanthině rodném domě. Nebylo divu, že k nim Sam tak tíhla. Měla jsem to úplně stejně.

Autorka dokázala opravdu krásně vylíčit tyto dva rozdílné světy. Začetla jsem se a doslova cítila, kdy na mě sáhl chlad a kdy mě zas zahřál rodinný krb u Garretů. Dávala jsem naději začínající lásce a poté se hroutila nad tím, jak se začínající politička dokáže chovat. Musím upřímně říct, že se tam nevyskytovaly jen jednolité charaktery, byla jich tam celá škála a o to byla četba lepší. Nic prvoplánového. Bylo skvělé řešit skutečné trable dospívající dívky. A nešlo jen o problémy s kluky, ale šlo o opravdu závažný problém, který knihu převrátil vzhůru nohama, ale v žádném případě nepokazil děj. Vše plynulo, jak mělo.

Co bych knize vytknula?
Uf. Tak to je složitá otázka, na kterou nemám odpověď. Líbilo se mi to od začátku až do konce. Odpočinková četba se spoustou emocí a zápletkou, která nijak nezničila atmosféru knihy a skvěle tam sedla.

Obvykle u knih, které mě zaujmou, vypisuji hrdiny. Ale tady by jich bylo tolik (jen Garretovic rodinka by potřebovala na odvoz autobus), že bych se asi nedopsala. Oblíbila jsem si jich spousty a věřím, že pokud se začtete, budete to mít stejně.

Cítite se tak nějak jako tělo bez duše? Nechce se vám nic dělat a stojíte v partě jako páté kolo u vozu? Potřebujete něčí náruč a vlastně chcete být samy? Není potřeba skákat z okna. Jen otevřete tuhle knihu, která Vám v žilách rozproudí krev. Napustí mysl pocity a unese Vás do svého světa, ani nebudete vědět jak. :o)

Přeju krásné čtení. ,o)


Knižní obálka: 
Hřejivá. Krásná. Ukazuje mládí a bezstarostnost, i když v knize má hlavní hrdinka opravdu složité starostí. Myslím, že je dokonalá. 

Žádné komentáře:

Okomentovat


Copyright © SVĚT MEZI ŘÁDKY | Šablona: Lucy Lillianne. Optimalizováno pro Firefox.