Recenze: PERFECTLY DAMAGED (E. L. Montes)

Smršť psychopatických myšlenek, temných vzpomínek a romantiky


„Nebo možná to je právě to. Znala jsi Brooke mnohem líp než mě. Věnovala jsi jí tolik pozornosti, že jsi zapomněla, že máš dvě dcery, ne jenom jednu. Dala jsi jasně najevo, Matko, že jsem ztracený případ, že jsem v tvém životě, v téhle rodině i v tomto domě nepoužitelná, bezvýznamná. Donutila jsi mě cítit se hrozně – ne jenom zevnějšku, ale i zevnitř. Zlomila jsi mě ještě víc, než už jsem byla.“





Anotace:
Schizoafektivní porucha: duševní onemocnění, při kterém člověk trpí poruchami nálad a zároveň schizofrenními symptomy.

Znám tuhle nemoc – moc dobře – protože ji mám. Je to už čtyři roky, co mi ji zjistili, a od té doby žiju v černé díře. Hlasy se neustále nabourávají do mých myšlenek. Halucinace. Všechno z toho mě nutí ptát se, jestli to co právě zažívám, je vůbec skutečné.

Ale jsem tady, stále se držím, pořád dýchám a přežívám.
Nebo to alespoň tak bylo, než mi vstoupil do života. Logan Reed. Nechci ho. Odstrčila jsem ho, ale on se nenechá snadno zastrašit. Řekla jsem mu, že jsem jiná, ale jemu to je jedno. Pokouší se mě pomalu zlomit. Snažím se, co to jde, aby se mu to nepovedlo. On neví, jak moc jsem poškozená; co se stane, až to zjistí?

Vím to – nikdy nebude schopný znovu se na mě podívat stejným způsobem. Jako všichni ostatní.

Nakladatelství: Kindle Edition (EN)
Rok vydání: 2014 (USA)
Žánr: New Adult, psychologický román


Miluji psychologické romány a tohle k tomu má blízko, ačkoliv bych to jako psychologický román přímo nebrala, tak díky Jersey a její chorobě je tento román od všech opravdu velmi zvláštní. Autorka si dala záležet, jak na její psychické nemoci, tak i na temných vzpomínkách, které zůstávají ukryté v pozadí a občas vystrčí své ostré šeredné drápky.

Děj je lehký, svižný a v jednu chvíli dokonce i natolik brutální, až je to neočekávané, avšak stále vhodně vsazené. Smutné se střídá s veselým a pokud se opravdu začtete a umíte se vžívat, tak spolu s hlavní hrdinkou budete na chvílinku maličko blázni. Moc se mi líbilo, když jsem s ní mohla prožívat její záchvaty, vžívat se do ní, chápat a nebo se snažit pochopit, co ji k tomu všemu vede. Bylo to naprosto báječné zpestření, jako by mi ta kniha nahnala do plic čerstvý vzduch po tolika stejných romantických knihách na jedno brdo.

Jersey je prakticky přezdívka hlavní hrdinky a mně se zalíbila, přišla mi hezčí, než obyčejné jméno, které jí autorka vnutila. Protože ať je Jenna jakákoliv, obyčejná rozhodně není. Musím přiznat, že se vším, co má, na mě opravdu chvílemi působila jako rozmazlený fracek, co dostane všechno na talíři a jen zkouší pubertální vlohy. Možná jsem se málo vcítila, těžko říct, ale prostě mi chvílemi dost lezla na nervy. Jinak je to celkem pohodářka, silná žena, když tedy nezačne být cvok. A to pro mě byly chvíle nejzajímavější.

Logan je zvláštní floutek. Je vtipný, milý, velice zábavný a hlavně charismatický a hezký a přitom je to takový rozkošný mužný buran, jak chlapi bývají, takže k nakousnutí přesně tak, jak má být. Nejlepší na něm je, že ani on není tak úplně bez svých bolístek a tajemství, které se dozvídáme později o jeho minulosti a rodině. Nemám ráda prvoplánové hrdiny, kteří jsou průhlední už na začátku a nic vás nepřekvapí. Zde to rozhodně není ten případ, tady si na své přijde každý milovník tajů.

Charlie je takový veselý vulgární uzlíček hormonů. Chvílemi mi přijde jako by ještě byla oběma nohama v pubertě a nemyslela ničím jiným než klínem. V druhé chvíli je schopná se postarat o svou nemocnou kamarádku a udělat maximum proto, aby si nepodřezala žíly. Nejsem si jistá, jestli byl ten charakter úplně dotažený, ale rozhodně mi nevadila. Občas měla vtipné hlášky, jindy mě trochu tahaly za uši i oči, ale pořád to byla typická nejlepší kamarádka, kterou každá hrdinka potřebuje.

Měla jsem ráda Jennina otce, ačkoliv se objevoval málo a byl tolik zavalený prací. Její matka je zajímavá sama o sobě. Kdyby o ní byla další kniha, která ji vedla k tomu chování v Perfectly Damaged, určitě bych se na ni vrhla jako hladový pes na ohlodanou kost. Protože to tam jaksi moc dovysvětlené nebylo a mně by její pohnutky vážně zajímaly až do detailů.

Pokud máte rády psychologii, netradiční romány o lásce a chcete trochu vyjít ze stereotypu romantických knih, které jsou jednoduché, tak hupsněte na gauč, rozevřete knížku a spadněte do ní po hlavě, protože Charlie a Logan vás zachytí a nenechají padnout. No, a až se v tom pořádně vyrácháte, celé domlácené a se šťastným úsměvem na rtech vylezete zas na pohovku, tak si o tom můžeme klidně popovídat. :o))

Knižní obálka: 
Je něžná a vypovídá o hlavní hrdince. Možná mohla být jiná, protože takhle je celkem obyčejná, ale zas si říkám... že je asi dobře, že není překombinovaná a poukazují na jednoduchost obálky, když příběh je složitější. 


2 komentáře:

  1. Tuhle knížku už jsem četla před nějakou dobou, takže už jí tak úplně nemám v paměti. Souhlasím s tebou, také bych to nebrala úplně jako psychologický román. Občas mi přišlo, že psychická porucha hlavní hrdinky je tam jen tak na okraj.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To máš pravdu, ale díky tomu to bylo zajímavější než obvyklé adultky. Takový bonus navíc. Líbilo se mi to. :o)

      Vymazat


Copyright © SVĚT MEZI ŘÁDKY | Šablona: Lucy Lillianne. Optimalizováno pro Firefox.