Recenze: VYKOUPENÁ (Kristin Cast, P. C. Cast)

Veliké finále pro nadaná upíří mláďata


Kouzelné jezero, do vod tvých zrak hroužím, 
zjev mi, co tolik spatřit toužím. 

Přeji si vidět naše dobré známé, 
již jsou nám blízcí, ač daleko k nim máme. 

Poodhal závoj mezi říšemi,
ukaž, co dělají naše děti na zemi. 




Anotace: 
Neferet konečně dosáhla svého a jako nesmrtelná bohyně Temnoty se chce ujmout vlády nad Tulsou a poté nad celou pozemskou říší. Boj proti ní se zdá marný. Jedinou nadějí je Zoey a její vidoucí kámen, který jí propůjčuje moc nad starou magií. Jenomže to by Zoey musela nejprve přijít na to, jak s kamenem správně zacházet – když ho naposledy použila, ublížila svým přátelům a několik nevinných lidí to stálo život. Čas se ale krátí, a dokonce ani sami nesmrtelní nedokážou Neferet vzdorovat. Zachrání Zoey svět?

Nakladatelství: Knižní klub
Rok vydání: 2015/6
Žánr: Fantasy, Young Adult, New Adult
Orig. název: Redeemed
Ze série: Škola noci (12)




Tak tohle byla opravdu strhující četba, zběsilá jízda a naprosto neuvěřitelný blázinec, který zapříčinilo stádo pakoňů s hlavní hrdinkou v čele. Jako vždy v každé knize, která ke Škole noci patří, se hodně kecalo, bojovalo a rvalo se o holý život. A bohužel se někdy i prohrálo.

Neferet je v tomto díle naprosto šílená. Myslím, že autorky už vážně popustily uzdu a nijak si nebraly servítky, ukázaly její charakter v celé své hrůznosti a bezcahrakternosti a možná tím kdekoho vyděsí, ale já se obávám, že to k té sérii opravdu patří. Všechno se stupňovalo, takže v tom případě Neferet nemohla stagnovat.

Znovu se setkáváme s oblíbenými hrdiny a trochu mě mrzí, že nebyl čas na nějakou romantiku se Starkem. Bylo to všechno hodně rychlé a hlavně se to motalo kolem boje a kolem solidně jeté Neferet, což je dobré pro děj a knihu, ale Stark je můj miláček a osobně mi chyběl on i celá parta, když se to kolem ní tolik netočilo. Určitě by šlo, aby se děj protáhl, ale je pravda, že už by to nejspíš byla zbytečná vata. Autorkám se povedlo nacpat do knihy to nejdůležitější a to velice efektivním způsobem, protože na konci knihy se čtenář nevyhne dojetí.

Zatímco Neferet je mimo, Kalona se dal konečně dohromady. Teď jen záleží na tom, jakou cestu si sám zvolí. Nyx je všudypřítomná a všechno ví a všechno zná. Je cítit v celé knize a čtenář má málem chuť se k ní skutečně pomodlit, aby ušetřila jeho oblíbené hrdiny té svízelné situace. Občas jsem měla pocit, že už to prostě dál neutáhnu, ale Zoey mi dodávala sílu.

Dočetla jsem to až na konec za takřka pár hodin a něco mě velice překvapilo. U něčeho jsem zalapala po dechu. V jednu chvíli jsem se opravdu bála, co se bude dít a jak to všechno dopadne. Ale na konci jsem byla naprosto na měkko a smutná, že je opravdu skutečný konec celé série. Jako by mě to doběhlo a já tomu nechtěla uvěřit. Nechtěla jsem, aby celé to dobrodružství skončilo. Bylo neskutečně těžké rozloučit se se svými oblíbenými hrdiny.

A také jsem se nerozloučila nadobro. Vím, že se k sérii jednou jistojistě vrátím a celou si ji znovu pročtu. To teprve bude něco, když nebudu muset čekat rok či půlroku na další vydání. Nejspíš se mi to bude číst mnohem lépe a všechno mi do sebe lépe zapadne, protože upřímně se mi některá jména pletla a chvílemi jsem nevěděla, která vedlejší postava je která. To mi trochu kazilo čtení, takže mohu jen doporučit přečíst si alespoň jednu knihu vzad, než se pustíte do této poslední. I když já vím... odolat je tak těžké, když se na to takovou dobu těšíte! :o)

Co říci na konec? Snad jen... Bylo to krásné. Bylo toho spousty. A já rozhodně budu vzpomínat a brzy se do toho světa vrátím. Zda-li půjdete se mnou, to už je jen na Vás. ,o)

Knižní obálka: 
No, kouzelná. Škola noci má opravdu úžasné obálky. 

Žádné komentáře:

Okomentovat


Copyright © SVĚT MEZI ŘÁDKY | Šablona: Lucy Lillianne. Optimalizováno pro Firefox.