Recenze: PROKLETÝ MILENEC (J. R. Ward)

Pořádně rozjetá jízda!


Děkuju ti, má královno. Tohle jsme potřebovali. 




Anotace: 
Trez, upír z národa Temných, je už mnoho let na útěku. Vzbouřil se proti osudu, který mu v rodném Teritoriu předpověděly hvězdy, a uprchl odtud. Jediný, na koho se může spolehnout, je jeho bratr iAm, jenž mu věrně stojí po boku – oba však vědí, že pronásledovatelům, vyslaným královnou Temných, nevydrží unikat věčně. Trez by snad nakonec i přijal povinnost, předurčenou hvězdami – jenže je tu láska k Seleně, jíž se nemůže a nechce ubránit. A Selenina nemoc ho v jeho zarputilém odhodlání jen povzbuzuje. iAm je připraven přinést bratrovi nejvyšší oběť, ale i jemu vstoupí do cesty láska. K dovršení všeho hrozí upírům válka s novým nepřítelem. Série Bratrstvo černé dýky neztrácí dech!

Nakladatelství: Baronet
Rok vydání: 2015
Žánr: Sci-fi a fantasy, Romány pro ženy
Ze série: Bratrstvo černé dýky (13)
Orig. název: The Shadows


Třináctý díl ze série Bratrstva černé dýky podle mého patří mezi ty lepší kousky. Ačkoliv se v knize přeskakoval z jednoho na druhého mnohem víc, než v předchozích dílech, autorka vše dokázala krásně sepsat. Zaujmout svým úžasným stylem psaní a rozjitřit emoce. 

Kniha mě nejen rozesmutnila, ale opravdu jsem cítila na vlastní kůži to napětí a adrenalin, který koloval v žilách oněm bojovníkům. Romantické a erotické chvilky se střídaly s klidem a nijak nebylo ničeho moc. Někdy jsem se rozesmála dokonce i nahlas, obvykle to zařídil Lassiter, kterého prostě nejde nezbožňovat. 

Mně se opravdu líbí styl, jakým autorka píše. Všechna ta chlapská slova, do toho vtípky a různé metafory, které mě dostávají. Nemohu si pomoct, ale mohla bych to číst pořád. Je to hrozně osvobozující a přijde mi to dost originální, protože jsem zatím neměla možnost přijít na podobný slovník, jaký používá právě Ward. 

Opravdu se mi moc líbilo, jak se děj točil kolem hlavního hrdiny a nakonec se to zakončilo úplně famózním způsobem, což bylo neočekávané. Autorka krásně vyřešila vše, co si natropila a závěrečné řešení nemělo chybu. V podstatě celá kniha byla prostě dokonalá. ,o)

Děj se točí kolem hlavního hrdiny Treze, který patří mezi Temné. Druh, který má své vlastní zajímavé tradice a který Treze dosti škrtí. On je pro ně totiž pomazaným, ale nechce jím být. A tak bojuje o svou svobodu a přitom zažívá chvíle se Selenou, se kterou zažíval romantiku již v minulém díle. 

V příběhu se mluví i o Layle a jejích odvážných krocích za Xcorem, vůdcem Bastardů. To bylo opravdu zajímavé, pro mě, jelikož Xcor je nepřítel nejvyšší úrovně a Layla má pro něj slabost. 

Jako další se děj točí kolem iAma, bratra Treze, který s ním prožívá dobré i zlé. Jsou dvojčata a mají k sobě opravdu blízko. Trochu kýčovité mi přišlo, že dvojčata se až nápaditě podobala Zsadistovi a Phurymu - tedy tím, že Phury byl rovněž panic a trpěl chováním Z. iAm sám rozvíjí svůj vlastní příběh a jeho konec je překvapivý. 

Do knihy se nám vsouvá i Rhage, který je... No, takhle ho prostě neznáme. Jako by nebyl ve své kůži. A ačkoliv má všechno, co si kdy přál - svou Mary - začíná to na něj všechno doléhat. Autorka si připravila půdu na další díl Bratrstva černé dýky, který se bude z hlavní části podle všeho točit právě kolem Rhage a jeho potvory. 

Nechci toho mnoho prozrazovat. Nejlepší je, když na ta překvapení, úleky, úskoky a podpásovky přijdete sami. Hlavní dějová linka mě trochu nudila, prakticky už jsem jen čekala, jak to dopadne, protože tam na mě bylo dost romantiky, ale zbytek mi knihu dostatečně vyvažoval. Je to vážně jedna z těch lepších ze série a moc se mi líbila. :o)

Knižní obálka: 
Baronet se s těmi obálkami v této sérii opravdu v posledních dílech hodně zlepšilo a začínají být lepší a lepší. Tato obálka je krásná. Já v tom vidím Treze a jeho trýzeń... Takže mě to dojímá a oslovuje.


Žádné komentáře:

Okomentovat


Copyright © SVĚT MEZI ŘÁDKY | Šablona: Lucy Lillianne. Optimalizováno pro Firefox.