Recenze: TAK NAHÁ, TAK MRTVÁ (Ed McBain)

Detektivka pro začátečníky nezklame


Policie pátra po Raymondu Stoneovi, zřejmě narkomanovi, který byl naposledy viděn s mrtvou dívkou v hotelu Stockmere. Recepční Stonea popsala jako vysokého, statného a světlovlasého muže. Věříme, že ho policie brzy dopadne. Jeho závislost na droze ho přinutí obrátit se na své dodavatele, aby si zajistil dávku. 


    


Anotace: 
Ray Stone je narkoman. Ode dne, kdy propadl drogám, se bezpočtukrát po ránu probudil v neznámém pokoji a už si na ten pocit zvykl. Tentokrát je to však jiné – cizí hotelový pokoj v něm vyvolává spoustu neodbytných otázek: Kde je skoro půl kilogramu heroinu, který někde v místnosti určitě schovala pohledná blondýna, s kterou strávil uplynulou noc? Kolik je to dávek? Na jak dlouho by vystačily? Kolik šílených, úchvatných, povznášejících chvil by díky nim zažil? Dostane šanci nasytit tu spalující touhu, která ovládá jeho mysl, dráždí každičkou buňku jeho těla, napíná mu nervy k prasknutí a hrozí nebezpečím, že ho připraví o rozum? Ray tu drogu musí najít. Za každou cenu. Prohledává celý pokoj, tiše a opatrně, aby nevzbudil svou známost na jednu noc, která ještě leží v posteli, ruce má poseté stejnými stopami po injekčních jehlách jako on a zřejmě se ještě neprobudila po dávce, kterou si společně dopřáli. Kolik drogy si vlastně vzali? Ray si už nevzpomíná. Jenomže blondýna zřejmě heroin schovala dobře, a navíc se za celou dobu ani nepohnula. Leží pod pokrývkou, bílá, studená… mrtvá. A policie má jasno – jediný člověk, který tu vraždu mohl spáchat, je on, feťák Ray Stone. Ray se tak ocitá v situaci, kdy nemá na vybranou. Musí bojovat o život. Proti policii, proti neznámému vrahovi a hlavně proti droze, který nad ním získala zdrcující moc.

Nakladatelství: BB art
Rok vydání: 2009
Žánr: Literatura světová, Detektivky
Orig. název: So Nude, So Dead

Detektivka pro začátečníky. Rozhodně nic závratného, jak jsem zvyklá, ale bavilo mě to a četlo se to samo. Postavy jsou celkem průměrné, nijak ve mně emoce nevyvolávaly. 

Ray je vlastně obyčejný narkoman. V knize tak trochu super-narkoman. Kniha se rozhodně liší od běžné narkomanské literatury. Vedleších postav je tam dostatečně, ale čtenář se v tom nijak neztrácí. A jelikož jde o detektivku, je to napínavé a já osobně jsem se snažila na to přijít dříve, než Ray. :o))

Všechno se odehrává ve městě, kde má Ray, jak otce, tak i přítelkyni, kterou miloval a která kdysi milovala jeho, ale už se nedokázala dívat na to, jak se ničí. A on nebyl schopen přestat... Je to vcelku kreativní a reálný příběh. Líbilo se mi prostředí, zapadalo to do sebe a akce byla vyrovnána s klidnými situacemi. Přišlo mi to vyvážené a přesto napínavé, takže se to snadněji četlo. Upřímně jsem to ale nepřečetla na jeden zátah, až natolik mě to nepohltilo. 

Dostat se přes první kapitolu pro mě bylo trochu nesnadné. Půl roku mi trvalo, než jsem se ke knize vrátila a pak jsem ji ale přečetla prakticky za pár hodin po několik dní s přehledem. Nejpoutavější bylo, když si Ray hrál na detektiva a poctivě jsme spolu pátrali po tom, kdo je vrah.

S Eileen přichází tajemství. Ona je žena, která Raye sbalila v baru na půl kila heroinu - romantika prostě. Neskutečné mění si oba chtěli napíchat do žil, ale po prvním rauši je všechno jinak. Ray se probírá vedle kulkami prošpikované Eileen a heroin je fuč... Co teď? Ray se nevzdává a jde do toho po hlavě. Nic jiného mu také nezbývá. 

Musím říct, že když Raymond objevil vraha, nijak mě to nepřekvapilo. Docela to bylo očekávané... Ale i tak mohu říct, že kniha byla příjemným zpřestřením. Vtáhlo mě to do děje. Konec byl dobrý, klidně bych to ještě protáhla. :o))

Knižní obálka: 
Ta mi přijde opravdu kreativní. Zaujala mě na první pohled. :o)

Žádné komentáře:

Okomentovat


Copyright © SVĚT MEZI ŘÁDKY | Šablona: Lucy Lillianne. Optimalizováno pro Firefox.