Recenze: ARCHERŮV HLAS (Mia Sheridan)

Kniha plná lásky a smutku

Někdy na ty kousky látky myslím, když mi život přijde příliš zamotaný a nedaří se mi ho pochopit. Zavřu pak oči a myslím na to, že i když ho právě nevidím z té správné strany a ta strana, ze které se na věc dívám, je ošklivá a zamotaná, vždycky se tam někde ukrývá to umělecké dílo, které je utkáno právě z těch uzlíků a přebytečných nitek. Věřím tomu, že z něčeho strašného vždycky může vzniknout něco nádherného a že se to objeví, až přijde ta správná chvíle. A tys mi pomohl, abych spatřila své vlastní obrázky, Archere. Tak mi dovol, ať ti pomůžu spatřit ty tvé.

Když Bree Prescottová dorazí do ospalého městečka Pelion ve státě Maine, doufá, že zde konečně nalezne mír, po kterém tolik touží. Zde se setká s Archerem Halem, mužem, který skrývá temná tajemství. Mužem, kterého ostatní nevidí.

Archerův hlas je příběh o ženě mučené vzpomínkami na jednu strašnou noc, a muži, jehož láska je klíčem k její svobodě. Je to příběh o mlčenlivém muži, který žije s trýznivou ránou, jež je důsledkem dávné děsivé události, a ženě, která mu pomáhá najít jeho hlas. Je to příběh o utrpení, o osudu a především o mocné síle lásky.

Nakladatelství: Baronet
Rok vydání: 2015
Žánr. New Adult, Literatura světová, Romány pro ženy
Ze série: Znamení lásky (4)
Orig. název: Archer´s voise
Počet stran: 384

Prolog mě opravdu okouzlil. Přišlo mi, že autorka má něco v hlavě a od knihy tudíž mohu něco očekávat. Nejde o bezduchost, opravdu se nad knihou zřejmě zamýšlela a mohlo by to nést své ovoce...

Musím uznat, že hlavní hrdinka dokáže být vtipná, aniž by se o to snažila. Vtipná takovým tím roztomilým nevtíravým způsobem, i když se občas sesype hrůznými vzpomínkami a cítí se pod tlakem.

Archer je plný tajemství a emocí. Navíc mu autorka samozřejmě dala vzhled hodný boha, takže není divu, že nad ním Bree slintá. Ona je také nádherná, ale mě spíš zajímalo, jací jsou. A líbilo se mi, jak se Archer měnil postupem času. Učil se a stával se lepším... Akorát mě zaskočilo, že vlastně všichni byli zas dokonalí, jak jen to bývá. To mě trochu zamrzelo, jelikož nemusím tyhle prvoplánové romány.

Přiznám se, že začátek mě nudil a moc mě nebavil. Nevěděla jsem, proč se autorka tak sáhodlouze rozpovídává o nezajímavých věcech, ale teď už to celkem chápu. Pomalý rozjezd nahradila silná závislost, napětí a zoufalství s každou další stránkou, protože jsem neměla, jak bych ten děj ovlivnila a zbývalo jen se dívat, jak se vše odehrává podle autorčina scénáře, který byl místy krutý a chladný...

Něžné chvíle s Archerem byly obdivuhodné. Připomínal malého chlapce, kterého uvnitř sebe měl. Nezkušený kluk, který touží po tom, aby ho měl někdo rád. Kniha zahrála na emoce jako pomalu žádná jiná. Opravdu hodně mě to strhlo, aniž bych to čekala.

Kniha vyvolává ty správné emoce. Některé postavy jsem k smrti nenáviděla. Jiné jsem zbožňovala, další mi byly sympatické a oblíbila jsem si je třeba jen z vyprávění Archera... Ačkoliv mi to nepřišlo, tak autorka skutečně dokázala napsat román, ze kterého by se city daly ždímat. A opravdu umí se slovy, zamlčuje tam, kde se to hodí, aby z toho pak vzniklo ještě větší překvapení pro čtenáře. Díky tomu se z knihy stává neuvěřitelně napínavá četba, až člověk kulí oči. Ovšem někdy mi to přišlo, že to autorka přehání a snaží se z knihy udělat ždímačku na emoce.

Příběh je opravdu romantický a něžný. Do toho okamžiky, které spousta čtenářek zřejmě propláče. Na mě to osobně nepůsobilo, něco mi přišlo až moc vynucené a celkově se kniha netrefila do mého vkusu, snad proto, že jsem očekávala něco jiného. Ovšem musím uznat, že sepsáno je to úžasným způsobem, styl je hodně čtivý a něžné duše s tím budou naprosto spokojené. :o)

Od prolomení tajemství se mi to opět četlo hůř a přišlo mi to trochu jako protahování, ale dočetla jsem s lehkým úsměvem na rtech. Archer si zasloužil, aby byl jeho příběh dočten celý... :o)

Tak líbí se mi. Je opravdu hezká, ale nějak v ní nevidím smysl... Danému tématu se přibližuje snad jen tím, že "Archer" je tam sám. Zkrátka pěkné, ale absolutně to nic neříká o knize podle mého.

Další knihy ze série: