Recenze: KRÁL (J. R. Ward)

Ať žije král!

Poklekla na jedno koleno a sklonila hlavu. „Ať žije král.“ Dav za ní učinil totéž jako jeden muž, sborově pronesená tři slova stoupala do noci, zatímco všichni poklekali na dlaždice. 


     



Anotace: 
Wrath, syn Wrathův, se po staletí obracel ke svému trůnu zády, ale teď konečně přijal otcovo žezlo – s pomocí své milované družky. Koruna ho však na hlavě tíží. Válka s Vyhlazovací společností stále zuří, hrozba Bastardů trefuje do černého a Wrath je nucen činit rozhodnutí, která ohrožují všechno – a všechny. Beth Randallová se domnívala, že ví, do čeho jde, když spojila svůj život s posledním čistokrevným upírem na planetě: nebude to procházka růžovým sadem. Jenže když se rozhodne, že chce dítě, není připravená na Wrathovu reakci – ani na propast, která tím mezi nimi vznikne. Otázka zní: zvítězí pravá láska... nebo ji přemůže trýznivé dědictví?

Nakladatelství: Baronet
Rok vydání: 2014
Žánr: Sci-fi a fantasy, Horory, Thrillery, Romány pro ženy
Ze série: Bratrstvo černé dýky (12)
Orig. název: King


Autorka nás opět zavádí do velmi originálního světa upírů. Už po dvanácté je mi dopřáno se ponořit do knihy, kde je běžné přehánění, jež mi zanechává úsměv na rtech, kde se láska nijak netají a násilí má volnou ruku. 

Hned při prologu nás autorka zavede do 17. století. Přímo do Staré země, kde žil král, Wrath, syn Wrathův a podává nám na stříbrném tácu vzpomínku na to, jak si onen král vybral svou budoucí shellan neboli manželku. Wardová nám dává najevo, že v dlaních nemáme pouze příběh nynějšího Wratha, ale ukáže nám i střípky ze života jeho otce. 

„Neboj se,“ pronesl hlasem znějícím jako samet a štěrk zároveň. „Nikdo ti nikdy neublíží, neboť jsem tu já.“
Do očí jí vhrkly slzy. A pak se jí ústa sama od sebe otevřela a vyhrnula se z nich slova. „Můj pane, neměl bys klečet.“
„Jak jinak bych mohl uvítat ženu, jako jsi ty?“

Musím přiznat, že příběh Wratha a Anhy ze sedmnáctého století mě zaujal mnohem víc, než ze současnosti život Wratha a Beth. Bylo to zřejmě tím, že jsem se s nimi setkala už v první knize, která jim byla dostatečně věnována a jakkoliv je Wrath skvělý a Beth úžasná hrdinka a oba jsem si je oblíbila, přeci jen to chtělo něco nového. 

Romantika mezi nimi mi byla už známá, ale líbilo se mi, jak se Wrath snažil ujmou role krále a dával tomu všechno. Rozepři ohledně dítěte, které mezi sebou Wrath a Beth vedli, nikoho nepřekvapí, protože anotace tohle malé tajemství prozrazuje. Ale mlčí o tom podstatném, velkém, prakticky obřím tajemství, o kterém neví ani hrdinové - to jim připravila sama autorka a překvapila úplně všechny. Jak čtenáře, tak i členy Bratrstva, jejich shellan i nejblibžší.

Tady je trochu problém, protože ač knize vévodil Wrath, pletly se do toho ve větším množství další vztahy a samotné přeskakování nepůsobilo dobře. Bylo to až moc a přišlo mi to trochu necelistvé. Ubíralo to na opravdovosti knihy. V předchozích knihách šlo vždy o určitého bojovníka a jeho vztah s celoživotním partnerem. Zde to bylo jiné. Wrath a Beth už spolu byli a počínající vztahy byly řešeny až v jejich pozadí.

Hlavní postavy a vztahy:

Vztah z první knihy této série Milenec z temnot, kde se Wrath zamiloval do Beth a ona se stala jeho družkou. Tento vztah byl dáván do popředí, jako ten hlavní, ale bylo kolem něj mnoho dalších vztahů a přeskakování, až je to dost chaotické.

Prvním párem není nikdo jiný, než Wrath, král, který musí řešit glymeru, jež se ho chce zbavit a Beth, královna. Hrozně moc si přeje dítko a ovládají ji těhotenské hormony.

Dalším rádoby párem je Xcor, válečník ze Staré země. Snaží se Wratha připravit o trůn a nastoupit na jeho místo. Layla je pro něj jako světlo ve tmě. Layla, vyvolená, čekající Qhuinnovo dítko. Shodou okolností cítí něco k Xcorovi, i když se to snaží potlačovat.

Potkáváme se nejen s Xcorem, ale i jeho partou Bastardů, kteří se objeví i v následujících knihách. Já osobně jsem si Xcora moc oblíbila z jedenáctého dílu a tak nějak jsem doufala, že Král bude více o něm. Ale na jeho příběh si musíme ještě počkat... Táhne se přes tuto knihu i přes třináctý díl s názvem Prokletý milenec. Autorka dokáže vztahy sepsat neuspěchaně a prožívat to, zvažovat. To se mi na její tvorbě opravdu líbí. Nemá chybu, když je čtenářka napnutá třeba po pět knih, než se konečně dočká rozuzlení, zatímco autorka po celou dobu rozvíjela přátelství v lásku - ano, narážím na příběh Qhuinna a Blaylocka z knihy Vytoužený milenec.

Dějovou linii představuje i Marisol, která se pohybovala po šikmé ploše a přitom narazila na muže, který jí zamotal hlavu. Assail je podnikatel, který rozhodně nežije v souladu se zákonem. Ale Sola je pro něj důležitá a tak se jí snaží pomoci.

Z pohledu třináctého dílu je nejdůležitější Trez. Protože právě o tomto Temném příští kniha je a poukazuje na jeho opravdu dojemný a dobrodružný příběh. iAma, který se o něj stará, se v něm rovněž dostává na řadu a tady si to čtenář může všechno vychutnat jako předehru. Tyto dva trápí problém. Protože pokud Trez neudělá, co se od něj očekává, někdo to ošklivě odskáče. Selena, vyvolená, kterou Trez opravdu zajímá. A snaží se mu být na blízku, i když on nechce.

Abalone otevřel naráz oči. Stejně jako všichni členové Rady byl i on informován o královském svazku, a tím to končilo. „Myslel jsem, že jeho družka je Marissa, dcera Wallenova.“
Později se k nám doneslo prostřednictvím Tyhma,“ – ukázal na právníka – „že Wrath pojal jinou ženu – která není z naší rasy.“ 

Wratha čekají těžké časy, se kterými se bude muset vyrovnat jako král i jako hellren (manžel). Do toho se samozřejmě zapojuje Xcore a usiluje o místo prvního nepřítele krále. Líbí se mi na tom, jakými kličkami o to usiluje. Je to kreativní a čtenář si v tom najde své. Pokud si oblíbil z prvního dílu Wratha a Beth víc než já, (k mým oblíbencům patří spíš Rhage, Zsadist a další...) bude čtenář přímo nadšený. A pokud si první díl nepamatujete nebo jste ho nečetli? Myslím, že to nevadí, ale pro děj ohledně královských problémů a ostatních postav je to trochu ošemetnější. Myslím, že tam už bude vadit, že čtenář nečetl předchozí díly. 


Kniha je napsaná opravdu krásně, ale já jsem čekala něco trochu jiného. Některé dějové linie mě prostě nenadchly tak, jak by měly. Ne, že by byly špatné, ale mám jiné oblíbence. Proto mi celý Král padá do kolonky průměr, zatímco některé vyzdvihuji. Jsem si jistá, že každý čtenář to má jinak, takže se nenechte odradit mým vzdycháním nad tím, že mi tam některé postavy prostě chyběly. ,o))

Pro děj Bratrstva je tato kniha klíčová, protože se tam udá hodně věci ohledně krále. A také se něco vyvine jinak ve vztahu Beth a Wratha a to je opravdu veliké překvapení a stojí to za to. Užívala jsem si to spolu s mými oblíbenými hrdiny. :o)

Knižní obálka: 
Opravdu moc se mi líbí zahraniční obálka, která prostě poukazuje krále tak, jak by to mělo být. Česká obálka je jí docela podobná, konečně bez zbytečných příkras kolem, které to všechno obvykle zhoršily a nalepily na knihu nálepku kýč. Takže konečně se mi i česká obálka líbí. :o) 

2 komentáře:


Copyright © SVĚT MEZI ŘÁDKY | Šablona: Lucy Lillianne. Optimalizováno pro Firefox.