Odhalila jsem Vaše temné myšlenky!

Knižní recenze versus youtuberské recenze... (I. část)


Zdroj
Poslední dobou neslyším pomalu nic jiného, než tenhle youtuber udělal tohle a onen udělal támhle to. Upřímně, pokud to furt budou někde trousit, kdo to po nich bude uklízet? ,o) To je nějaký nový trend nebo se to ke mně dostalo až takhle pozdě?

Zdroj
Nejsem jeden z těch výskavců, kteří poslouchají youtubery. Podle mě to není to samé, jako poslouchat Ramsteiny nebo Eminema. Ano, jednou jsem si to zapla, ale prostě... Linkin Park je lepší. :o))

Ráda si recenzi přečtu. Má to pro mě výhody - jako fotografie knihy nebo přímo ke knize. Citáty z textu. Možnost vrátit se ve čtení tam, kde mě to zaujalo, aniž bych musela posouvat video. Asi jsem na předčítání už moc velká... :o)) 

Mezi knižními blogery se o tom dají vyslechnout zajímavé názory. Jeden to podporuje, druhý nesnáší, třetímu je to úplně jedno a čtvrtý netuší, co to youtuber je. Ale ty nejdrsnější myšlenky jsem posbírala a snad se nad tím zasmějete jako my. 

Youtubery sleduje jen ten, kdo neumí číst. 

Videa natáčí jen ten, kdo neumí psát.
Ano, celkem drsný citát od jednoho antifanouška, ale existuje velké množství lidí, které raději čtené recenze než ty psané. Nejsem si jistá, jestli to knižní blogy nějak pociťují. Na ty, které navštěvuji já, bych řekla, že to vůbec nedopadá. A upřímně myslím, že mezi youtubery a knižními blogery rivalita není, protože přece jen... nikdo nikomu do zelí neleze, jen každý miluje vyprávět o knihách jiným způsobem. :o) 

Tyto názory Pro a proti jsem nasbírala na internetu a vždy jsem dotyčné musela upozorňovat, že budou ryze anonymní. Nikdo nechce veřejně vystoupit proti tomu či onomu a proč taky. Jde o jejich soukromý názor. Já z těch myšlenek vybrala ty nejzajímavější a chci vás jimi jen pobavit a nikoliv naštvat, tak prosím vše berte s rezervou a snad na konci článku budete mít úsměv na rtech a v mysli myšlenku, že vám na cizím mínění nesejde, protože žijete sami pro sebe a budete si číst nebo poslouchat, co se vám zachce. A tak je to správně! :o)


Proti youtuberům...


1. názor:

 Je to lidský!

Youtubeři tu svou show teda nemají moc připravenou. A když jo, tak je stejně dostihne tréma a šlape jim na jazyk. Zakoktávají se. Občas opakují slova tolikrát za sebou, že mě z toho rozbolí hlava. A taky dělají Hmmm. Ten citoslovce mi nevadí, pokud netvoří většinu recenze. A dokonce jsem slyšela, jak si jedna youtuberka u recenze i prdnula! Chápu, že někdy ta kniha stojí za prd, ale až takhle doslova?



2. názor: 

Trapná reality show!

Obvykle, jestli jste si všimli, se tohle všechno odehrává v pokoji nějakýho toho pubescenta, který se chce pochlubit novým plyšovým mazlíčkem, přehozem na postel a prostě ukázat, že si žije líp, než my ostatní. Většinou nežije a občas tam mají i nepořádek. Přijde mi to dost osobní takhle se každýmu ukazovat a házet to na video. Aby se jim to někdy nevymstilo třeba u spolužáků. Já nikdy neměla ráda reality show typu Vyvolených a Big Brothera, takže mě tohle vůbec nebere a přijde mi to trapný. 


3. názor: 

Jsou to analfabeti!

Jsem toho názoru, že youtuberská videa dělají lidi, kteří neumí psát a nejspíš i číst, proto si raději stoupnou před kameru a něco tam povídají. Knížky jim nejspíš předčítá maminka, protože chtít po těhle lidech, aby napsali výstižnou recenzi jako to dělají knižní blogeři, by bylo nad jejich síly. A stejně tak ti, kteří youtubery sledují. Ti jsou zas buď líní a nebo negramotní, protože by si jinak recenzi raději přečetli. 




PRO youtuberské recenze...


1. názor: 

Šetří to čas!

Spousta blogů je nepřehledných. Než najdu, co hledám, je polovina dne pryč. Nemám na to čas. Ale když si pustím youtuberskou recenzi, stihnu poslouchat a při tom si klidně ještě uklidím pokoj. 



2. názor: 

Jsem líná!

Ráda čtu knihy, ale ostatní dokumenty mě dost nudí - ať je to od školních učebnic až po recenze. Já sice nejsem nějaký ten velký čtenář, ale prostě pustit si recenzi na videu je prostě pohodlnější. Hodím si nohy na stůl, pod hlavu si dám knihu a poslouchám. Občas mě to i uspí. 



3. názor: 

Jsem stalker!

Já moc knihy nečtu. Dokonce ani nevím, že existují nějaký knižní blogy. Ale holčina, která dělá video na youtubku, se mi vážně hodně líbí. Chodím s ní do školy, ale ještě jsem neměl tu šanci ji oslovit. Je jediná youtuberka, kterou sleduju a když se dívám na její videa, vidím, jak bydlí, co a jak má v pokojíčku daný. Představuju si, že jsem tam s ní a na tý posteli, kde právě sedí, provádíme jiný věci. Jsem jí díky těm videům blíž. A že mluví o knihách? Ještě jsem si nevšiml... 



Žádné komentáře:

Okomentovat


Copyright © SVĚT MEZI ŘÁDKY | Šablona: Lucy Lillianne. Optimalizováno pro Firefox.