Recenze: NEBEZPEČNÝ FLIRT (Cathie Linz)

ZAMILOVAT SE JE SNADNÉ...

"S hrátkami je pro dnešek konec, detektive."
"Zítra je taky den." 


   


Anotace: 
Nicole potřebuje nového knihovníka. K jejímu překvapení jí policie doporuč detektiva, který má vypátrat sázkařský gang, jenž knihovnu používá pro své účely. Nicole je rozhořčená, ale současně ji drsný detektiv Ellis přitahuje...

Nakladatelství: Harlequin
Rok vydání: 1993
Vydání originálu: 199
Žánr: Literatura světová, Romány pro ženy
Orig. název: Flirting with Trouble


Mnozí se dívají na tzv. Harlekýnky s odporem, ale upřímně, jsou to knihy jako každá jiná. Romantika spolčená s láskou a erotikou, kterou najdete i v dnešní době, jen to není vydané tímto nakladatelstvím. Ale jinak? Dá se říct, že je to na stejné brdo. I když upřímně, moc porovnávat nemohu. Četla jsem jich jen pár, ale Nebezpečný flirt jsem si natolik oblíbila, že ho mám dokonce doma v knihovničce. 

Oč tedy jde? 
Nicole je sympatická hlavní hrdinka. Na povrchu striktní, ale uvnitř ní číhá vášeň a nebezpečí, které potlačila tragická nehoda. Je to bezúhonná občanka, která má ráda svůj klid a drží se stranou. Doteď si žila poklidným životem, než jí všechno začal kazit Chase...

Chase je typický mužský, po kterém ženy slintají. Ono kdyby měla autorka psát o běžném muži, moc by se její dílka neprodávala, protože ženy touží po troše absurdity, když už jde o romantiku. Takže Chase splňuje všechny požadavky na lotra, do kterého se každá zblázní. Není dokonalý, dokáže být pěkně protivný i bručounský, ale tím úžasným způsobem, který nám ženám imponuje. Není divu, že je kniha pro spousty žen oblíbenou. :o)) 

"Mého informátora pusť z hlavy. Vraťme se k milostným románům. Čteš jich sama hodně?" vyptával se s více než náhodným zájmem.
Rozhodla se, že nejlepší obranou bude útok. "Ano. A ty?"
Vzhlédl, jako by ho obvinila, že nosí dámské šaty. "Nikdy!" 

Rozhovory mezi těmito hlavními hrdiny jsou zábavné. Líbí se mi, jak se jeden druhého snaží vyprovokovat, rozesmát nebo zasadit malý políček. Je to jako hra na kočku a myš. Dialogy mě nutily se usmívat a nebo protáčet oči. :o)) To napětí mezi nimi je prostě bašta pro čtenáře. 

"Byl jsem tím nejlepším Romeem, kterého kdy Lincolnova střední škola měla."
"Na jevišti nebo mimo?" otázala se Nicole. 

Děj se převážně odehrává v knihovně nebo u Nicole doma v malém okrsku Oak Heigs. Je to praktický jednoduché romantické čtení s erotikou, které má detektivní zápletku - nijak náročnou. Hlavně se jedná o vztah Chasee a Nicole. Každý z nich má něco, proč se snaží držet zpátky a neustále se provokují. To se mi na tom opravdu líbí, že to není prvoplánové, ale jdou si po krku, i když se přitahují. Vše tím získává nádech napětí a kniha má správný ráz. 

I když je pravda, že se tam najdou věci, které nejsou tak úplně přejaté do češtiny. Mluví se tam o postavě Lulánka Hermana, který mně osobně nic neříká a nevyjíždí mi nic ani na internetu. Trochu mi to vadí, mám ráda, když si o všem v knize mohu udělat svou představu. To je asi jediná věc. Jinak kniha rychle vtáhne do děje a díky přátelskému přístupu se čtenář dostane mezi postavy, aniž by si toho všimnul a žije jejich životem, přijde mu, jako by pro něj město bylo stejně známé jako pro Nicole. 

"Myslím na tebe čtyřiadvacet hodin denně a ptám se, když už budeš konečně s tím případem hotov a zmizíš."
"Víš, kdybych byl trochu citlivější, tak by se mne tvá poslední poznámka dotkla."
"Kdybys byl trochu citlivější, nemusela bych tu poznámku udělat," oplati mu Nicole. 

Je to má oblíbená oddechovka, takže doporučuji po knize sáhnout, když máte chuť nechat se obejmout krásnou atmosférou zamilovanosti a touhy. Nečekejte nic navíc, tohle není psychologické čtivo ani žádné drama, takže pokud rozevřete knihu s tím, že si užijete románek a odpočinete si při tom s úsměvem na rtech, myslím, že si knihu opravdu vychutnáte. :o)

Knižní obálka: 
No, jelikož originál je buď takový nemasný neslaný nebo úplně stejný jako česká obálka, tak to moc neřeším. Koneckonců jde o romantický příběh, takže podle mě to vystihli celkem hezky. :o)

Žádné komentáře:

Okomentovat


Copyright © SVĚT MEZI ŘÁDKY | Šablona: Lucy Lillianne. Optimalizováno pro Firefox.