Vánoční nadělení


Sice trochu se zpožděním, ale přece. Ten čas hrozně letí, ani bych neřekla, že už to jsou tři týdny od vánočních svátků! Ježíšek mi tenhle rok (s mou pomocí :) ) naježil opravdu dost knížek, takže to nebudu zdržovat dlouhým úvodem a vrhneme se na to. 

Nekupuju si knížky každý měsíc, a tak jsem se o Vánocích mohla trochu rozšoupnout. Víc knížek si zpravidla pořizuju právě pod stromeček a pak k narozeninám. A jelikož jsem jednu objednávku uskutečňovala v Levných knihách, bylo jasný, že se konečná hromádka o něco rozroste. :)



Slepou skvrnu a Mrazivý okamžik jsem si vybírala podle hodnocení na databázi knih. Slepá skvrna vypráví o záhadném zmizení psychoterapeutky a slibuje napětí, psychologii postav a téma drog, incestu nebo anorexie. Mrazivý okamžik je první díl série s vyšetřovatelem Christianem Tellem. Vypráví příběh několika životních osudů, které se dílem náhody i neúprosného vývoje událostí protnou a vyústí ve strašlivý zločin. Opět se zde setkáváme s přirovnáním k Stiegovi Larssonovi a dokonce i k samotné Lisbeth Salanderové.




Je pravda, že i Kouzelníka jsem si vybrala díky hodnocení. Čtení slibuje opravdové psycho a netradiční styl vyprávění - totiž i z pohledu samotného vraha. Jelikož v knížce půjde o vraždy dětí, nebude to úplně pro každý žaludek, ale já jsem na to zvědavá. Dánskou dívku mnohým z vás nemusím představovat. Jedná se o zpracování skutečného příběhu malíře Einara Wegenera a jeho manželky Grety. Hlavním tématem je transsexualita - Einar totiž zjistí, že se ve skutečnosti cítí být ženou... V tomto roce u nakladatelství Domino vyjde nové vydání s filmovou obálkou s Eddiem Redmaynem v hlavní roli.



A Herbář aneb od anděliky k žindavě také netřeba blíž představovat. Snad jen - zpracování je supr! Opravdu nechápu, proč zrovna tenhle herbář skončil v Levných knihách... Ale tuhle otázku si člověk klade u více knížek...



Další hromádka už je z klasických internetových knihkupectví, i když se vždycky  snažím najít takový obchod, kde by byly knížky za co nejvýhodnější cenu a poštovné samozřejmě taky. :) 




Osud mě má rád je jedna z prvních knih Simony Monyové (někdy přezdívané jako Viewegh v sukních), které nebyly prakticky sehnatelné, a teprve po její tragické smrti se je její rodina rozhodla znovu vydat. Z  vánočních knížek to je zatím jediná, kterou jsem přečetla. Recenzi si můžete přečíst ZDE.  Knížku Zima (obsahující z druhé strany i povídku Léto) jsem objevila díky knížce Archerův hlas od Mii Sheridan (článek ZDE), kde tuto údajně depresivní knihu četl hlavní hrdina Archer. Je opravdu stařičká, ale na půvabu jí to neubírá. Ostatně nikdy jsem neviděla knihu, která by se po otočení stala úplně jinou (viz fotky). :)



Simona Monyová ale nebyla jedinou českou autorkou, kterou jsem pod stromečkem rozbalila. Obecně celkem čtu české autory. Ne že bych měla extra přehled a hltala je, ale nevyhýbám se jim. Na rozdíl od některých českou tvorbu nezatracuju a nestrkám ji do pytle s nápisem "bez šance" jen proto, že je na obalu české jméno. :) Další knížkou od české spisovatelky byla ta nejnovější od Petry Soukupové Pod sněhem. Tahle autorka není pro každého. Píše dost syrově a depresivně (ještě více než Monyová) a její styl rozhodně nesedne každému. Já mám ovšem ráda příběhy ze života a čas od času se i s libostí poráchám ve vztahové marnosti i zbytečnosti bytí. :)



Třetí knížka od české autorky (Jany Maternové) byly Kotrmelce. Příběh z pohledu páru vyprávějící o lásce - partnerské, mateřské, macešské.  To může být zajímavé. Je pravda, že jako první mě zaujala obálka. Ta malba na ní se mi hodně líbila. Téma nakonec vlastně taky. Početná rodina, pěstounská péče. Opět ze života. A tak jsem se rozhodla podpořit další český počin. Uvidíme, jak si u mě bude nakonec stát. Poslední českou autorkou pak byla Anna Bolavá a její Do tmy. Ani tady se nebude jednat o veselé čtení. Osamělá nemocná žena, která se živí sběrem bylin a tak trochu jí začínají pronásledovat halucinace. Nebo to nejsou halucinace? Musím říct, že na tuhle knížku se moc těším. A vizuální stránka? Ta je prostě dokonalá! Nakladatelství Odeon se vytáhlo.



Uf, pomalu ale jistě se řítíme do finále. Následující dvě knížky jsem si původně kupovat nechtěla. Jenže těsně před Vánocemi se strhla vlna chvály na obě dvě, přičemž Vězněná začínala být vyprodaná. A tak jsem honem udělala ještě jednu objednávku. Vězněná je knížka od českého autora a slibuje hororový příběh založený na skutečných událostech, který se odehrává na temné Šumavě. (A ten obal, ten teda je! Jako by v něm byl opravdu někdo uvězněný.) Pamatuji si vás všechny je duchařina islandské autorky, která už má na kontě detektivní sérii s právničkou Tórou v hlavní roli. Ale na rozdíl od jiných severských autorů u nás není tak známá, což se snad díky této poslední knížce, která je opravdu skvěle hodnocená, změní.



A jsme ve finále! Hurá! Pokud jste dočetli až sem, tak vám gratuluju k výdrži a zároveň děkuju za váš čas. :) Poslední dvě knížky nejsou beletrie, ale samozřejmě zde nemůžou chybět. Co to je, když se řekne... je knižní vydání proslulého rozhlasového pásma o původu různých rčení a příměrů, kterých se často užívá v rozhovoru pro vystižení charakteristické situace. Řeka je pak knížka beze slov. Jedná se o čtyři příběhy, které se odehrávají v jednotlivých ročních obdobích, ovšem místo slov je zachycují krásné akvarely od italského malíře Alessandra Sanna řazené formou komiksových panelů.









Celá druhá hromádka. :)



A ještě pohled na kompletní sbírku. :)



A to je vše! A že toho bylo! Co jste dostali k Vánocům za knižní poklady vy? Jestli máte svůj blog, na kterým máte vánoční sbírkou zdokumentovanou, hoďte mi odkaz do komentářů, ráda se podívám. :)

5 komentářů:

  1. Koupila sis spoustu krásný knížek! Na Dánskou dívku mám také spadeno. O knížce jsem se dozvěděla právě díky filmu, trailer na něj vypadá úžasně! Ale ještě než se na ten film podívám, tak si chci přečíst tu knihu :)
    Řeka také vypadá moc zajímavě. Slyším o ni tedy poprvé, ale její zpracovávání mě velice zaujalo. Knihu podobného rázu jsem ještě "nečetla" :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju. :) Na film Dánská dívka se taky chystám, ale stejně jako ty - až si přečtu knížku. :) Jsem ráda, že jsem sehnala ještě to původní vydání, filmové obálky zrovna moc nemusím, i když tahle je povedená. Řeka je krásná, snová. Autor měl i v Praze výstavu u příležitosti jejího vydání, ale tu jsem bohužel nestihla. Jsem moc ráda, že Labyrint knížku vydal, snad se časem dočkáme i knížky Moby Dick.

      Vymazat
  2. Páni to je tedy parádní nadílka. Samé krásné kousky.
    Přeji pěkné čtení a těším se na recenze :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju. :) Původně jsem myslela, že si snad ani knížku k Vánocům nevyberu, ale nakonec to dopadlo trochu jinak. :D Recenze budou postupně určitě na všechny. :)

      Vymazat
  3. Tedy tomu říkám skutečně literární nálož pod stromečkem - sama mám největší radost, když dostávám jakékoliv knížky, takže tohle Vám závidím :-) Od manžela i syna určitě nějakou pěknou knížku k Vánocům dostanu, dokonce znají už moje oblíbené autory. Naopak já mám pro ně dárky spíše formou zážitků, například jedním z nich je voucher na potápění od https://potapeni.seawolf.cz/

    OdpovědětVymazat


Copyright © SVĚT MEZI ŘÁDKY | Šablona: Lucy Lillianne. Optimalizováno pro Firefox.