5. den: Šest oblíbených autorů

Projekt: Deset knižních dní


Rozhodnout se, jací autoři jsou ti nejlepší, není jednoduché. Sepsala jsem šest českých a světových, ale nakonec jsem ty české škrtla. Ne proto, že bych nepodporovala české autory, ale protože věřím, že je každý zná a ví, proč jsou jejich díla natolik úspěšná. 

Ale u těch světových jsem samozřejmě svá nejoblíbenější díla, která napsala, přidala jako obrázek. Protože ty podle mého přeci jen tak známí nebudou. O českých autorech se učíme ve škole, ale sotva tam narazíme na spisovatele této doby, kteří se teprve rozvíjejí a tvoří si historii, aby do ní sami mohli patřit. 

Takže pátý článek s autory, jejichž knihy by se vám mohly zalíbit. Snad se na nějakou chytíte. - směje se a rybaří - Autoři jsou seřazení podle abecedy. ,o)





J. R. Ward

(vlastním jménem Jessica Bird) je americká spisovatelka, která napsala jednu z mých nejoblíbenějších sérií - Bratrstvo černé dýky. Líbí se mi styl, kterým píše. Mám ráda její nápaditost, zábavné průpovídky i originalitu, s jakou se vytasila při vstupu do literárního světa.

Chensie doporučuje:

Série Bratrstvo, které pojednává o životech bojovníků, velmi originálních upírů, kteří prožívají své lásky, strasti a staví se čelem všem problémům.
Žánr: Romány, sci-fi a fantasy
Nakladatelství: Baronet




Jamie McGuire

je americká spisovatelka, která se s vervou pustila do žánru New Adult a doslova mě omráčila několika svými knihami. Zejména sérii The Maddox Brothers. Ano, správně, jde o autorku Krásné katastrofy. Tuším, že ne každý tuto knihu ocení, ale patří mezi mé oblíbené.

Chensie doporučuje: 

Série The Maddox Brothers, která vypráví o pěti bratrech Maddoxových (Travis, Trenton, Thomas, Tyler a Talor), kteří prožívají svůj život a hledají své osudové ženy.
Žánr: New Adult
Nakladatelství: Fortuna Libri




Becca Fitzpatrick

je americká spisovatelka, která se pustila do romantických knih žánru sci-fi a fantasy. Donutila mě zamilovat se do padlého anděla Patche, kterého vymyslela spolu se světem série Zavržený.

Chensie doporučuje: 

Série Zavržený je o hlavní hrdince Noře, která není obyčejnou dívkou, ale to má teprve poznat. Do cesty se jí připlete padlý anděl Patch.
Žánr: New Adult, Sci-fi a fantasy
Nakladatelství: Egmont



John Connolly

irských spisovatel, který se věnuje především detektivním knihám. Zbožňuji od něj sérii Charlie Parker, protože je naprosto pohlucující. Charlie je pro mě jeden z nejúžasnějších detektivů, zbožňuji jeho zhýralost a smysl pro realitu. Autor dal do skutečného světa něco navíc, když sepisoval detektiva Parkera. Žánr sci-fi a fantasy té sérii vůbec neubližuje, naopak ji povznáší.

Chensie doporučuje: 

Série Charlie Parker je zvláštní tím, že zahrnuje i sci-fi žánr ve vyšetřování. Detektiva Parkera si čtenář snadno oblíbí, autor jeho život postupně líčí spolu s jeho zajímavými případy.
Recenzovaná kniha Černý anděl
Žánr: Sci-fi a fantasy, detektivky
Nakladatelství: BB art




Robert Muchamore

- britský spisovatel, který po léta pracoval jako soukromý vyšetřovatel. V jeho knihách je to rozhodně znát. Nečetla jsem nic tak realistického s úspěšnými zápletkami, strhujícím dějem a naprostým pohlcením v tomto žánru, co by si mě tak získalo, jako série Cherub. Autor do knih vložil sám sebe, své zkušenosti a vědomosti a díky tomu vytvořil fascinující spleť dobrodružství dětských agentů, při kterých tají dech i dospělí. Zápletky jsou originální a napětí je tak silné už od začátku, že se čtenář nemůže od knihy odtáhnout. Skutečně skvělý autor.

Chensie doporučuje: 

Série Cherub je o dětských agentech. Velice originální série, která je plná věcných informací, strhujícího dobrodružství, úžasných obratů a misí, které čtenáře pohltí. Rozhodně uchvátí i dospěléh, nejen děti.
Žánr: Dobrodružné, Pro děti a mládež
Nakladatelství: BB art






Tammara Webber

americká spisovatelka, která se věnuje tvorbě v žánru New Adult. Píše romantickou poezii. V České republice se proslavila svým románem Easy, který se umístil mezi prvními na žebříčku bestsellerů New York Times.

Chensie doporučuje: 

Easy, román, ve kterém se míchá láska i temné tajemství. Hlavní hrdinka Jackie se setkává s Lucasem a zažívá krušné časy plné emocí.
Žánr: Literatura světová, Romány pro ženy, New Adult,
Nakladatelství: Jota




A teď škrtám známé české autory...

Proč jsou tito autoři proškrtaní? 
To máte takhle. Nemohla jsem se vůbec rozhodnout a nemohla jsem si vybrat. Chtěla jsem prostě poukázat, že mám oblíbené, jak české, tak i světové. Ale moje pravá ruka Wish nade mnou stála s bičem. "Vyber si šest a zbytek vyšrktej!" A já se zařídila podle její rady... Zbytek jsem tedy poslušně vyškrtala a zde si ho můžete přečíst. ,o) 

Jaroslav Havlíček 
- a jeho dokonalé dílo Neviditelný. 

Karel Jaromír Erben
- a jeho Kytice, která předčí jakoukoliv básnickou sbírku. 

Josef Lada
- jeho kresby a knihy v dětství dělaly radost nejspíš každému. Není divu, že je zbožňovaný. 

Eduard Štorch
- Lovci mamutů a další knihy z tohoto prostředí jsou napsané s takovou opravdovostí, až čtenář přemýtá, jestli se opravdu nestaly. 

Lenka Lanczová
- česká autorka žánrů new adult a young adult, které dívky kdysi četly stále dokola, než přišly americké verze.

Jana Divišová (alias Peter M. Jolin)
- autorka, která napsala mou oblíbenou sérii Harry Trottel, která je neskutečně povedenou parodií na Harryho Pottera. Vůbec jsem netušila, že jde vlastně o českou autorku, ale získala si mě. 

2 komentáře:

  1. Jamie McGuire mám taky moc ráda, dokáže psát poutavě.:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Emmo, to s tebou mohu jenom souhlasit. :o) Jamie je na adultky jako dělaná. :o)

      Vymazat


Copyright © SVĚT MEZI ŘÁDKY | Šablona: Lucy Lillianne. Optimalizováno pro Firefox.