Recenze: BRATRSTVO ČERNÉ DÝKY - PRŮVODCE (J. R. Ward)

Průvodce světem originálních válečníků


"To jsou ty správné odpovědi," řekla. "Všechny." 


  


Anotace: 
Nejnovější svazek série Bratrstvo černé dýky by si neměl nechat ujít žádný z fanoušků proslulých caldwellských upírů! Autorka J. R. Wardová v něm nabízí pestrou všehochuť bonusů, jaké v žádném z jejích románů nenajdete. Kromě zbrusu nové novely Otec ze života Zsadista, Belly a jejich dcerky, naleznete v Průvodci také řadu scén, které spisovatelka musela z dosud vydaných románů s těžkým srdcem vynechat, aby dodržela rozsah a zachovala sevřenost děje – to ovšem neznamená, že jsou méně poutavé než ty, které se na stránkách knih nakonec ocitly. J. R. Wardová také vybrala z prvních šesti knih série nejlepší hlášky a svoje oblíbené pasáže, které předkládá čtenářům ve zhuštěné formě. S udatnými členy Bratrstva černé dýky se můžete blíže obeznámit v jejich „osobních spisech“, ale také v dotaznících, které vlastnoručně vyplnili, a prostřednictvím interview, která poskytli autorce osobně v prostorách svého tajného sídla. A konečně – J. R. Ward, autorka světových bestsellerů, nechá čtenáře nahlédnout do své kuchyně: nesobecky se s nimi podělí o návod, jak napsat knihu a jak ji dostat na trh – a prozradí také některé specifické detaily, které pomáhají při psaní jí osobně.

Nakladatelství: Baronet
Rok vydání: 2011
Vydání originálu: 2009
Žánr: Romány, Sci-fi a fantasy
Ze série: Bratrstvo černé dýky
Orig. Název: The Black Dagger Brotherhood: An Insider
Počet stran: 520

Než začnu s touto recenzí, musím dopředu varovat, že jsem (obrovský) fanoušek této série, takže na mě kniha zapůsobila velmi dobře. Ale nejsem si jistá, jestli by zaujala běžného čtenáře, který o Bratrstvu nemá ani potuchy. 

Jelikož v knize se nachází novela Otec, která vypráví o osudu Zsadista po odchodu Belly. Tato novela by klidně mohla být samostatná, protože je stejně dobrá jako knihy a čtenářům dovolí víc než nakouknout do samotného Zsadista. Ukáže konec přesně tak, jak každý čtenář doufal. Autorka ani tentokráte nezklamala, i když novela není tak dlouhá, jako její běžné romány. 

"Ber to jako rozloučení, Bello. Naposled."
Zavřela oči a cítila, jak z něj vyzařuje žár. A když na ni položil ruce, neucukla. Zaklesl jí dlaně na hrdle a zaklonil hlavu a její ústa se otevřela, protože jinak to nešlo. 

To je asi nejdůležitější, co kniha ukrývá, ale ani dál se čtenář nebude nudit. Jako další v obsahu jsou Akta Bratrstva, Rady spisovatelkám, Nepoužité scény, Hlášky a vtípky, Střípky ze života, Otázky a odpovědi, Časová osa Bratrstva, Stará řeč, Rozhovor bratrů s J. R., In memoriam.  
Akta bratrstva, kde mě pobavily velmi autentické rozhovory s bratry. Nepoužité scény mi dovolily nahlédnout zas o něco dál. Otázky čtenářů mě pobavily, sama bych měla pár otázek pro autorku, ale bohužel mi je nejspíš nikdy nezodpoví. Rozhovor bratrů se samotnou autorkou byl dojemný a In memoriam pro mě znamenalo poslední setkání s Wellsie, tedy postavou, kterou autorka nechala zemřít. Vše pak nabralo nádech smutku, ale stálo to za to.

Wrath: Dávám hlasovat pro topol. Kdo souhlasí, řekne ano. (všichni bratři řeknou "ano") Je někdo proti? (ticho) Hlasování ukončeno. (podívá se na mě) Jsi topol. - Ráda bych podotkla, že přesně takhle to s Bratrstvem chodí. Oni rozhodnou. Já se podřídím.

Autorka v celém Průvodci dává najevo, že její hrdinové díky ní opravdu žijí, mají svou hlavu a vlastní osobnost. Mě to víc než fascinuje, protože v této knize mi to přijde ještě viditelnější než v románech. 

Shrnuto a podtrženo, tento Průvodce je pokladem pro fanoušky této série, ale nejspíš by pobavil i jiné čtenáře, ovšem moc vám to neřekne, když neznáte knihy. Jinak mohu plně doporučit. :o) 

Knižní obálka: 
Tak ta originální se mi líbí víc, než ta česká, ale co nadělám. Obsah je pro mě důležitější a ten je perfektní. Obálky se v ČR k této sérii zkrátka vůbec nedaří, snad až na ty poslední díly, ty už nevypadají tak kýčovitě. 

3 komentáře:

  1. Adrien, tak to jsme dvě! Úžasná série. :o)

    OdpovědětVymazat
  2. Dobry den, vím že to tu nepatří ,když tak smažu :) :) ale chtěla jestli nahodou někdo neprodavá od J.R.Ward - král?? Za rozumnou cenu.. Děkuji

    OdpovědětVymazat


Copyright © SVĚT MEZI ŘÁDKY | Šablona: Lucy Lillianne. Optimalizováno pro Firefox.