Projekt M6: První článek (Zoraida Boyer)



Rozhodla jsem se, že tento projekt by měl začít článkem, ve kterém budou odpovědi největší ranařky ze Spolku literárních fanatiků.

Zoraida Boyer nad námi drží ochranou ruku, povzbuzuje nás a rozveseluje, když se nám pletou písmenka a kolem létá zelený přízrak jako temný ďábel. Je to zkrátka holka do nepohody, která ráda zasedne ke knize a ještě nás u toho dokáže cepovat tím nejlepším způsobem. Díky tomu také všechno ve Spolku klape přesně tak, jak má. :o)

A teď se podíváme na odpovědi, které mi zaslala do projektu Magická šestka.

I. Jeden knižní žánr


Horor - Miluji tento žánr a patří mezi mé nejoblíbenější. 

Chensie: 
Pro Wish je největším hororem, když vstane, zapne ICQ a hned tam ode mě bliká zpráva... 

Wish: 
Horší než zprávy na ICQ (které v dnešní době snad používáme jen my dvě) je, když se mi rozzvoní mobil a na displeji se objeví to jméno na CH!



II. Dvě knižní série


Harry Potter - Knihy mého dětství, které budou vždy patřit mezi moje nejoblíbenější.
Pán prstenů - Tři úžasné knihy, které mi přirostly k srdci. 

Chensie: 
Musím uznat, že znám spousty lidí, kteří Pána prstenů opěvují. Já osobně jsem nenašla zalíbení ani u filmů, které jsem prospala od skoro začátku až ke konečným titulkům. Frodo Pytlík sice zažívá temné a báječné dobrodružství, ale to já zažívám každý den. ,o))

Wish:
Zfilmovaného HP mám ráda. Odhodlání přečíst si knížky přišlo po tom, co přešla vlna fanatismus, a mně v posledním díle zaujal příběh Snapea. Jelikož nikdy nepřeskakuju díly, přestože by mě nejvíc zajímala právě ta Snapeova část, začala jsem hezky od prvního dílu a... v rozmezí xx měsíců skončila někde v první třetině čtvrtého a... obávám se, že takhle ještě nějakých dalších xx měsíců zůstanu. A Tolkien? Jedním slovem ne. Tohle není můj šálek čaje ani v nejmenším. I filmy jsou pro mě značně uspávací... bohužel. Tohle přenechám jiným. :)



III. Tři citáty z knih


Citáty z knihy Doktor spánek - S. King

,,Brian mi řekl, že Nezbytné věci jsou travičský obchod, a že on je jedovatý člověk, a že tam nikdy nesmím jít."

„Brian říkal ještě něco." „Ano?" zeptal se Alan. „A co to bylo, Seane?" „Brian říkal, že pan Gaunt vlastně vůbec člověk není."

„Našel mě další obyvatel Overlooku. Kolik pokladniček můžu mít, Dicku? Myslím v hlavě." Dick se uchechtl. „Tolik, kolik potřebuješ, Dane. V tom je ta nádhera osvícení..."

Chensie: 
Tak ten druhý mě pobavil. Něco podobného určitě píše i Wish, když si na mě stěžuje přátelům. XD

Wish:
Zatím vše nasvědčuje, že Chensie člověk je. A to je snad ještě horší, protože svou náturu nemůže svádět na svou upírskou, démonskou a jinou podstatu. :D



IV. Čtyři knižní hrdinové/hrdinky


Severus Snape - Nejoblíbenější postava, která si hned získala moje srdce.
Hermiona Grangerová – Nejlepší knižní hrdinka. Chytrá, statečná a milá…
Harry Potter – Jedna z mojich oblíbených postav…
Dobby – skřítek, kterého jsem si zamilovala hned jak jsem o něm četla.

Chensie: 
Tak tímhle se Zor dostala do Wishina hledáčku. Protože moje pravá ruka je trošinku blázen do Snapea. Někdy tak moc, že má i jeho rozpustilou milou povahu, kterou mě chce přivést k šílenství. :o)) Na druhou stranu, na mě to moc neplatí. Já jsem jako ten optimistický roztomiloučký Dobby. Jen čekám, až mi Wish věnuje svou voňavou ponožku a propustí mě z otroctví. XD

Wish: 
Snapea bych nechala, ostatní bych smazala a nahradila jmény jako Severus, Allan a Rickman. :D Filmový Snape je prostě takový můj Marilyn Manson čarodějnického světa. :D Všimli jste si, jak si jsou podobní??



V. Pět spisovatelů/spisovatelek


Stephen King - Můj nejoblíbenější autor. Tolik fantazie…
Dan Brown - Jeho knihy o Robertu Langdonovi jsou vždy napínavé a vždy mají nečekaný konec.
Joanne Rowlingová - Dokonalá autorka, která vymyslela jednu z nejlepších fantasy sérií.
Jeffery Deaver - Autor, který vytvořil plno krásných a napínavých knih. 
Tana Frenchová - Četla jsem od ni jen jednu knihu a autorka získala můj obdiv. V budoucnu mám v plánu si přečíst i jiné knihy.

Chensie: 
Ze všech těch autorů si mě nejvíc získal King, kterému se ne nadarmo říká Mistr Hororu. Rowlingová psát opravdu umí, série HP byla do detailu propracovaná a úžasná, ale její knihy pro dospělé už nejsou natolik oblíbené a některé se moc neuchytily. 

Wish:

Kinga zatím testuju. Browna nečtu, Rowlingová za mě ne-e, Deavera mám v hledáčku a chystám se na něj (do většího povědomí se mi dostal díky blogerce/youtuberce Suzanne A. White, která o něm mluví poměrně často :) ) a od Tany mám jednu pořádnou bichli v knihovně; konkrétně V lesích a vzhledem k tomu, že to byla horká novinka před šesti lety, by byl nejvyšší čas ji konečně vytáhnout. :D


VI. Šest knih


To - Moje první kniha od S.Kinga, která má hodně stránek, ale každá stránka stojí za to.
Holčička, která měla ráda Toma Gordona - Jedna z knih, které jsem zhltla hned. Krátká kniha s napínavým dějem. Tahle se vážně moc povedla.
Doktor Spánek - Jedna z knih, která má hezčí druhý díl než ten první. Sice je jen volně navazující, ale je prostě báječná.
Andělé a Démoni - Abych tu neměla knihy jen od Kinga, tak napíšu tuto. Napínavá kniha s překvapujícím dějem…
Spící panna - První knížka, kterou jsem od J. Deavera četla. Moc pěkná, akorát některé scénky bych vynechala…
Christina - Auto, které vraždí. Komu by se taková kniha nelíbila…

Chensie:
Tak ten poslední komentář od Zor je asi nejhezčí. Auto, které vraždí... Kniha může být úžasná, samotnou mě zaujala. Jen ta představa. Malý rozechvělý brouček jede dvacítkou po silnici a za jeho volantem sedí Wish. Oči přimhouřené a pevně svírá volant, zatímco si mumlá: Jedu! Já už jedu, Chensie. Jedu si pro tebe! Nevím, jestli je to víc vtipné nebo děsivé. XD

Wish: 
Pro Chensie: A co teprve, když v té představě budu mít klaunskou masku zapůjčenou od "To" a na zadní sedačce motorovou pilu? :P 



Inspirace, kterou nám Zorčiny odpovědi přinesly: 


Harry Potter - J. K. Rowling

Nakladatelství: Albatros


   


  


Anotace prvního dílu: 
Brýlatý chlapec s nachovou jizvou na čele, připomínající blesk – to je Harry Potter. Jedenáctiletého učedníka čarodějných umění stvořila nadaná spisovatelka J. K. Rowlingová a ze své ostrovní britské vlasti jej vyslala pro potěchu všem duším okouzleným fantazií. Vítejte i vy mezi jeho příznivci, nepatříte-li k odkouzleným nudným mudlům!

Díly:  
Harry Potter a Kámen mudrců 
Harry Potter a Tajemná komnata
Harry Poter a Vězeň z Azkabanu
Harry Potter a Ohnivý pohár
Harry Potter a Fénixův řád
Harry Potter a Princ dvojí krve
Harry Potter a Relikvie smrti


Pán prstenů - J. R. R. Tolkien

Nakladatelství: Argo


  


Anotace prvního dílu: 
Nechme se okouzlit strhujícím příběhem kouzelného prstenu, který hraje klíčovou roli v boji dobra a zla v dávné Středozemi. Nechme se pohltit Středozemí, obdivujme se zoufalému hrdinství malého hobita, který jediný se může pokusit donést temný prsten tam, kde bude možné ho zničit, strachujme se, že by snad svůj úkol splnit nedokázal a nezachránil Středozemi před přílivem tmy, která by její obyvatele uvrhla do otroctví a beznaděje. Nechme se okouzlit – Pán prstenů nám tu možnost dává, nezávisle na tom, jestli jsme seriózní dospělci nebo dychtivé a naivní děti.

Díly:
Společenstvo Prstenu
Dvě věže
Návrat krále


To - Stephen King

Nakladatelství: Melantrich


  


Anotace: 
Příběh o klaunovi Pennywiseovi, který je ztělesněním věčného zla a který zabíjí děti v mainském městečku Derry. Parta kamarádů kolem Billa Denbrougha, říkající si „Smolaři“, se mu rozhodne čelit nejen proto, že Billův mladší bratr byl jednou z klaunových obětí. Na podzim 1957 se dávají do boje – Smolaři versus Pennywise – s úmyslem zničit ho. Avšak v roce 1985 je TO znovu zpátky – a tentokrát je Billem a spol. už opravdu rozladěné!


Holčička, která měla ráda Toma Gordona - Stephen King

Nakladatelství: Beta Dobrovský


 

Anotace: 
Svět měl zuby a mohl vás jimi kdykoli pokousat. Trisha McFarlandová to zjistila, když jí bylo devět let. V deset hodin dopoledne začátkem června seděla vzadu v autě své matky, na sobě měla modrý nadhazovačský dres Red Sox (s číslem 36 Gordon na zádech) a hrála si s panenkou Monou. V půl jedenácté zabloudila v lese. V jedenáct se snažila nepodléhat panice, snažila se neříkat si "Tohle je vážné, tohle je moc vážné". Snažila se nemyslet na to, že když se lidé ztratí v lese, někdy se jim může něco stát...


Doktor Spánek - Stephen King

Nakladatelství: Beta - Pavel Dobrovský




Anotace: 
Stephen King v knize Doktor Spánek navazuje na svůj předchozí román Osvícení, takže se opět setkáme se známými hrdiny. Malý Danny dospěl a přes svá dobrá předsevzetí se vydal v otcových stopách alkoholismu a záchvatů zuřivosti. Nakonec se však pití dokáže vzdát, usadí se v malém poklidném městečku a začne pracovat v domově důchodců. Zvláštní duševní schopnosti, které mu do určité míry zůstaly, mu pomáhají poskytovat útěchu umírajícím. Pomocníkem je mu kočka, která umí předvídat budoucnost, a Dan se stane „doktorem Spánkem“. Nečekaně však naváže telepatické spojení s dvanáctiletou Abrou, která se na něj obrací se zoufalou prosbou o pomoc...


Andělé a Démoni - Dan Brown

Nakladatelství: Argo


  


Anotace: 
V knize Andělé a démoni americký spisovatel Dan Brown poprvé představil postavu hardvardského symbologa Roberta Langdona, který se pak znovu objevuje ve světovém bestselleru Da Vinciho kód. Langdon je při návštěvě Evropy povolán k případu rituální vraždy, k jejímuž objasnění může přispět díky své znalosti v oboru kódů a šifrování a dějin tajných společností.


Spící panna - Jeffery Deaver

Nakladatelství: Domino


 

Anotace: 
Agentka Kathryn Danceová, odbornice na kinezickou analýzu, dokáže odhadnout lež a vytušit myšlenkové pochody vyšetřovaného s takovou jistotou, že si vysloužila i uznání věhlasného newyorského kriminalisty Lincolna Rhyma. Nyní Danceová řeší závažný případ v rodné Kalifornii: Daniel Pell, několikanásobný vrah, jenž dokáže ostatním snadno vnutit svou vůli, utekl pomocí geniálního triku z vězení a začíná realizovat svůj zrůdný plán. Chce-li Kathryn Danceová dopadnout Pella dříve, než zmaří další životy, musí získat ke spolupráci lidi z jeho minulosti: trojici žen, které žily pod jeho sadistickou vládou v sektě, a zejména malou holčičku přezdívanou Spící panna. Ta byla jediným člověkem, kterému se podařilo přežít, když Pell ve svém běsnění povraždil celou jednu rodinu. Podaří se Pellovi, tomuto velmistrovi v manipulaci s okolím, realizovat své hrůzné záměry? Anebo zvítězí pronikavý úsudek a dokonalý pozorovací talent Kathryn Danceová a jejích kolegů? Na to si, jak je už u Jefferyho Deavera obvyklé, budeme muset počkat až do úplně poslední stránky.


Christina - Stephen King

Nakladatelství: Beta - Pavel Dobrovský


 


Anotace: 
Arnie a Dennis byli dva obyčejní sedmnáctiletí kluci, dokud Arnie neuviděl LeBayovo staré auto Christinu. Arnie byl k němu přitahován zvláštním kouzlem a koupil ho i proti vůli rodičů. Od této chvíle se hodný, neprůbojný kluk začal měnit. Christina si ho podmanila. Kdokoliv mu ublížil, byl Christinou zničen. I jeho dívka Leigha málem přišla o život. Christinin počítač kilometrů se přetáčí zpět a čím víc toho najede, tím je auto lepší. Christina ničí vše kolem Arnieho, ničí jeho duši, jeho lásku, kamarádství a nakonec...


Autoři: 


Stephen King



Dan Brown



Joanne Rowlingová



Jeffery Deaver



Tana Frenchová



Žádné komentáře:

Okomentovat


Copyright © SVĚT MEZI ŘÁDKY | Šablona: Lucy Lillianne. Optimalizováno pro Firefox.