Recenze: PŘÍPAD PEGASUS (Gregg Loomis)

Loomis nabízí prozření v napínavém thrilleru! 



"Pegas," pronesl Jacob mezi obláčky dýmu, "Pegas byl samozřejmě okřídlený kůň z řecké mytologie, který úderem kopyta způsobil, že z hory Helicon vytryskl pramen Hippocrene." 


Anotace: 
Řád Templářů údajně zanikl roku 1312. Ale co když ne? Možná stále existuje a střeží tajemství, které by mohlo otřást vírou milionů lidí…

Americký právník Lang Reilly přijde během podezřelého výbuchu v malebné pařížské čtvrti o sestru. Pustí se do pátrání po skutečné příčině exploze, jenže někdo si očividně nepřeje, aby pravda vyšla najevo, a Langův život se ocitá v ohrožení.

Zdá se, že se všechno točí kolem obrazu, který si jeho sestra koupila těsně před smrtí. Mohl být důvodem, proč byla zavražděna?

Stopy zavedou Langa přes Řím a Londýn až k ruinám templářského hradu v podhůří Pyrenejí, kde se ukáže, že zdánlivě obyčejný náboženský výjev v sobě skrývá klíč k jednomu z největších tajemství, jaké kdy lidstvo poznalo.

Nakladatelství: Mystery Press
Rok vydání: 2016
Vydání originálu: 2005
Žánr: Literatura světová, Thrillery
Ze série: Lang Reilly (1)
Orig. Název: The Pegasus Secret
Počet stran: 304

Za recenzní výtisk děkujeme nakladatelství Mystery Press


Nakladatelství Mystery Press na fb


PŘÍPAD PEGASUS k zakoupení na stránkách Mystery Press



Pokud to všechno byla náhoda, pak Poussin vytvořil prokletí, proti kterému diamant Naděje vypadá jako čtyřlístek pro štěstí. 

Ke knize PŘÍPAD PEGASUS mě táhla čistá zvědavost. A to se přiznám, že ačkoliv jsem byla natěšená anotací, měla jsem zprvu obavy, jak se s touto knihou poperu, protože to byl z mé strany trochu risk... Obvykle takové knihy nečtu. Nemyslím žánr, ale myslím takové navýsost tajemné a spjaté s náboženstvím. Nemohu říct, že by si mě to získalo, mě to totiž naprosto vtáhlo a realita neexistovala, jenom Lang a indicie, emoce a touha po vendetě. 

Najděte Reillyho. Zjistěte, kdo by mohl být jeho kontaktem v Římě. Brzy ho začnou hledat i úřady. Než ho zabijete, zjistěte, co ví a komu to řekl. 

Kniha je psaná er-formou a pro mě bylo velkým překvapením, jak mě autor dokázal vtáhnout do děje. Obvykle mám s tímto pohledem trochu problém a nevžiju se, ale tady... Netuším, čím to bylo. Snad tím poutavým vyprávěním, trefnými metaforami, zajímavými popisy nebo stylem, který mi přišel hladivý a přitom napínavý, emocemi nebo možná samotným hrdinou, díky kterému jsem se cítila, že mu musím být stínem, aby na to všechno nebyl sám. Stejně jako on (spíše víc) jsem hořela nedočkavostí a toužila jsem odhalit všechna tajemství. 

Ta konspirace pohltila naprosto všechno a postupem času jsem nevěděla, jestli je to víc o pomstě, touze po světem nepoznaných informacích nebo boji o životě. Všechno to bylo skvěle propletené, zajímavé. Nemohu říct, že by kniha byla pro všechny čtenáře... Ne každý by si ji dokázal užít, takže je to spíše pro čtenáře, kteří zbožňují napínavé a inteligentní příběhy. 

Miles byl ostražitý. "Jedeš do Říma na dovolenou a chceš si připomenout staré dobré časy? Nemá to nic společného se smrtí tvé sestry a tím termitem, že ne?" "Jsi chorobně podezřívavý, Milesi." 

Langovo pohledy se střídají s náhledem do probíhajícího děje těch, kteří tajemství tak silně ochraňují nebo jsou s hlavní hrdinou propojení. 
Setkáváme se také s historickými částmi, jež pocházejí od Pietra z Sicílie... Zavádí nás k informacím, které jsou důležité. Je pravda, že někoho tato část může bavit trochu méně, ze začátku jsem z toho byla také trochu vyjukaná, ale pak mě to fascinovalo, protože to bylo doplněním informací, po kterých jsem tolik prahla. I když přiznávám, že do Langova pátrání jsem se vžila mnohem víc, jako bych skutečně byla jeho parťačka a mohla se na něj spolehnout. 

Kniha je rozdělená nejen na kapitoly, ale také části. Pro mě trochu neobvyklé, ale sem se mi to dokonale hodilo, protože obsah knihy není jednoduchý a nad vším je potřeba přemýšlet, takže se mi to díky tomu skvěle dočítalo a já si v hlavě srovnávala jednotlivá fakta. :o) 

"Obyvatelé... našli jste...?""Tři, jak jsem ti řekl do telefonu. Těi jsem si byl jistý. Tvoje sestra, její adoptivní syn a jejich hostitelka, Lettie Barkmanová." Lang věděl, že to přije, ale iracionální část jeho mysli si hýčkala jiskřičku naděje, že tam Janet a Jeff nebyli. Bylo to jako slyšet rozsudek smrti na konci soudního procesu, kde byl výsledek předem rozhodnutý. 

Lang jako hrdina byl pro mě inteligentní ikonou, všímavost byla jeho doménou a přemýšlivost, s jakou řešil hádanky, mě nutila k úsměvu. Ačkoliv prožil těžký život, vezmeme-li v úvahu všechno, co potkalo jeho milované, a měl výcvik, přesto byl velmi lidský a nepodléhal dojmu nepřemožitelnosti. Toho jsem si na něm vážila a díky tomu jsem vážně měla pocit, že když ho doprovázím při čtení, je za to víc než rád. 
Velkým plusem pro mě byly vzpomínky, které Langa (i čtenáře) udržují emocionálně bdělého. Jsou vyprávěny dojemným stylem a já si je dokázala představit tak, jako by se mi odehrávaly před očima. 

Otec Francis je zábavný a upřímný člověk, který dokáže odrazit smeč a být nejen velmi nápomocný, ale i vtipný. Je to církevní hodnostář, který mi byl sympatický a neskutečně mě jeho vědomosti zajímaly.  

Gurt - Langova stará známá, která se s ním do dobrodružství vrhla po hlavě. Je to žena, kterou je možné obdivovat pro její dovednosti a ještě dokáže pobavit hlavně díky nedokonalé výslovnosti. Trochu mi připomínala styl Jamese Bonda a o to jsem ji měla raději. :o)

Přikývla a zřejmě tu informaci zvažovala. "Díky za týpek." "Za tip." "Jasně. Činí mě šťastnou, že se staráš." 

K případu Langa připoutá jeho osobní peklo, které na mě působilo velmi emocionálně. Líbilo se mi, jak autor dokázal popisovat, co měl daný člověk na sobě, co pro Langa znamenal. 
S hlavní hrdinou Langem jsme propátrávali den po dni vše, co se týkalo Janet a Jeffa. Vzpomínky byly smutné a surové, smutnější, když se do nich vrhla ještě realita a poukázala na osamělost, kterou můj partner Lang pociťoval... 

"Očividně něco znamenají. Z toho důvodu b ycelá malba mohla být symbolická. Umělci z té doby ve svých obrazech často předávali vzkazy." "Myslíte jako šifra?" 

Popisy zemí, které jsme s Langem procestovali (a že jich bylo požehnaně!), se vším všudy byly úchvatné, autor se nepozastavil ani nad dopravou a vylíčil všechno, což je bonus pro každého čtenáře. Poukazoval trochu i na kulturu. Zkrátka od všeho kousek. :o)

Miles byl ostražitý. "Jedeš do Říma na dovolenou a chceš si připomenout staré dobré časy? Nemá to nic společného se smrtí tvé sestry a tím termitem, že ne?" "Jsi chorobně podezřívavý, Milesi." 

Upřímně přiznávám, že kniha nebyla můj styl a i přesto nemám, co bych vytkla. Snad jen jednu maličkou část, která se týkala Brumly (pes hlavního hrdiny) jsem přímo nepochopila a můžu si jen domýšlet, co se vlastně stalo. Ale jinak...
Bylo to interesantní a promyšlené. A v případě, že knihy s náboženskou tématikou nemusíte stejně jako já, se nemáte čeho bát. Hlavní hrdina byl pohan, takže děj osladil vtípky o církvi. Navíc autor se podle všeho chytil různých historických nedorazů ohledně křesťanství a poukázal na církev způsobem, který by mě nenapadl. 

Munice, mudroval Lang, je jako peníze na dovolené - bez ohledu na to, kolik máte, tak je to vždycky málo. 

Konec knihy byl samozřejmě nejnapínavější a nejzajímavější, protože se odhalovala jednotlivá tajemství. Nemám pocit, že by něco autor opomněl nebo nechal nějaké otázky bez vysvětlení. Vyrazil mi dech a nakonec přišla třešnička, kterou potěšil ty, kteří drží pěsti samotnému Langovi. Zkrátka nevynechal emoce až do poslední chvíle a toužil ukázat, že psát umí. Z mého pohledu se mu to povedlo na jedničku. 

Pokud vás kniha zajímá a máte obavy, že by vám nemusela sednout, mohu jen říct... Běžte do toho. Je to neuvěřitelná jízda (trochu i ve stylu Bonda), kde se rozhodně nudit nebudete a hlavně budete překvapeni tím, co si na své čtenáře autor vymyslel. :o) 

"Už jsi poznal, že tvé nohy kráčí po cestě do pekel a chceš, abych si vyslechl tvou zpověď?"

Knižní obálka: 
Mně se moc líbí. To nejhlavnější tam je, tedy Poussinův obraz, navíc se mi líbí, jak to vypadá jakoby ukryté pod samotnou obálkou. Ta rudá se k tomu dokonale hodí. Taková obálka podle mého zaujme na první pohled a i když to zavání tím náboženským tématem, uvnitř se skrývá mnohem mnohem víc. ,o) Osobně se mi líbí víc, než originální obálka. Tam mi nesedí to písmo a myslím, že to není tak dobře řešené a nápis zastiňuje ten důležitý fakt, tedy obraz. 


Poklad z knihy:

Les Bergers d´Arcadie - Nicholas Poussin




Francouzský malíř (1594 - 1665), jež prožil většinu života v Římě. Stal se jedním z tvůrců klasicismu. V ČR je Les Bergers d'Arcadie známý pod názvem Arkádští pástýři. Vystavován je podle všeho v Louvre, v Paříži. 


Zdroj informací k obrazu, i obraz samotný: Wikipedia.org

Žádné komentáře:

Okomentovat


Copyright © SVĚT MEZI ŘÁDKY | Šablona: Lucy Lillianne. Optimalizováno pro Firefox.