Recenze: STÍNOVÁ KRÁLOVNA (C. J. Redwine)

Je čas pokořit zlo a účastnit se té nejpůsobivější fantasy bitvy! 


"Do bitvy se nechodí proto, že jsi si jistá vítězstvím," upozornil Gabril. "Bojuješ, protože víš, že je to správné."






Anotace:
Po matčině smrti se život korunní princezny Lorelei dramaticky změní. V zájmu posílení odvěkého spojenectví její rodné Havraní říše a sousedního Morcantu se Lorelein otec znovu ožení, a sice se sestrou zesnulé královny, Irinou.

Zpočátku se zdá, že je všechno v nejlepším pořádku: panovník Havraní říše i jeho dvě děti jsou konečně šťastní. Irina však pomocí temné magie postupně ovládne celý zámek včetně krále, jenž se stává pouhou loutkou, závislou na vůli své manželky. Lorelei, která po své matce zdědila magické schopnosti, poznává v mocichtivé maceše silnou soupeřku. Poté, co Irina krále zabije a zmocní se trůnu, Lorelei a jejímu bratrovi nezbývá než utéct a žít ve vyhnanství. Postupně získává na svou stranu nejen vesničany sužované Irininou krutovládou, ale i mladého krále Kola, vládce Eldru, obývaného Dračím lidem.

Lorelei ví, že proti Irině může bojovat jen jedinými zbraněmi – a to kouzly a černou magií. Musí však být rychlejší, důvtipnější a silnější než Irina a v boji o trůn Havraní říše je ochotná obětovat i to nejcennější – svůj vlastní život.

Nakladatelství: Baronet
Rok vydání: 2016
Žánr: Sci-fi a fantasy, Pro děti a mládež
Ze série: Havraní říše (1)
Orig. Název: The Shadow Queen
Počet stran: 360


Za recenzní výtisk děkujeme nakladatelství Baronet


Baronet na Fb


Chci zakoupit STÍNOVOU KRÁLOVNU




Knihu STÍNOVÁ KRÁLOVNA jsem získala v konkurzu samotného nakladatelství Baronet. Zaujala mě nejprve vzhledem, protože to jablko čtenáře na první pohled osloví. A samozřejmě anotací, která slibovala pohádkový příběh plný fantazie. Slib dodržela. :o)

Styl psaní je velice čtivý. Atmosféra, ačkoliv je v některých situacích tíživá, má v sobě pohádkovou nadsázku a kouzla. Autorka si dává záležet na popisech, díky kterým vyniká z příběhu samotná jeho podstata. Kniha ve čtenáři evokuje ty nejúžasnější představy. Fantazie mi jela na plné obrátky a já byla při spoustě příležitostech ohromena, jak kreativně si autorka s některými částmi poradila.

Postavy jsou sepsané er-formou, díky které měla autorka možnost popsat škálu emocí a dění nejen u jedné postavy. Čtenář má tak možnost vžít se do tří postav. Do princezny Lorelei, která se za žádnou cenu nevzdává a jejíž pohled byl plný emocí, které se mě silně dotýkaly. Do sedmnáctiletého svéhlavého Kola, jež mi byl neskutečně sympatický svým charakterem. A samotné Stínové královny Iriny, jejíž části pro mě byly nejvzácnější a nejvíce mě pohlcovaly. Irina na sebe prozrazuje ve svých kapitolách důležité informace, díky kterým čtenář přestává tápat.

"Zrcadlo, zrcadlo, pověz mi, kdo je v této zemi nejmocnější mezi všemi?" 

Do knihy nás formou pohádkového vyprávění zavádí prolog, ve kterém se čtenář dozví vše důležité o začátku konce poklidného života našich dvou hrdinů.

O devět let později už máme možnost vžít se do příběhu, který vypráví o pricenzně Lorelei a princi Leovi, kterým pomáhá přežít vysloužilý voják Gabril. Toulají se a snaží se získat podporu z lidu, aby mohli přemoci Irinu, vládnoucí temnou magií, která vysává živiny z půdy a nechává lidi chřadnout hladem...

"Můžu prohrát, a pak už Havraní říši nikdo nezachrání."

Lorelei a Leo drží při sobě, ale stejně jako všichni sourozenci se došťuchují. Příběhu to dodává lehčího rázu a čtenář je díky těm maličkostem více poznává. Lorelei je velice mocná a umí uvažovat strategicky, což se mi na ní líbilo. 
Leo je zábavný klučina, který si získá svou chrabrostí každého. Já si ho nesmírně oblíbila, veselý a milý, svým způsobem velmi pozitivní člověk, který se v i těžkých časech dokázal usmát a vkládat do druhých svůj optimismus.

"Potřebují jídlo. Potřebují naději. Musíme udělat něco zásadního. Něco, co předčí neověřené zprávy a přeroste v příběh, který se stane legendou. Něco, co poskytne lidem, jako byla tahle matka, důvod, aby..." "Neřešili nouzi tímhle způsobem," dokončil Leo za ni. 

Saša je samička raroha, která nedá na svou Lorelei dopustit. Moc se mi líbilo propojení, které mezi sebou ty dvě měly. Mnohdy to bylo zábavné a jindy zas užitečné.

Kol, jehož celé jméno mi dělalo problém si ho zapamatovat, je velmi neobyčejný mladík, kterému záleží na tom, aby dodržel své sliby a byl tím, kým by měl být. Líbilo se mi, jak si autorka pohrála s fantazií a ukázala jeho lid. Mohla bych vám prozradit, co je vlastně Kol zač, ale… pro mě to bylo velmi příjemné překvapení a nerada bych vás o ten pocit připravila.

"Když vás požádám o pomoc," zvolal, "odsoudím vás k otročení v Morkantu až do konce vašeho života!" 

Gabril, vysloužilý voják, který dokáže obětovat vše pro dívku, v kterou věří. Prakticky i pro svou zemi, protože důvěřuje tomu, že Lorelei má sílu vést svůj lid a dokáže pomoci království prospívat.

Viktor… Postava, které mi bylo líto, a doufala jsem, že ji potká jiný osud, i když dopředu vlastně bylo v knize předurčeno, jak dopadne. Já ho obdivovala i nechápala.

Irina už měla ruce obklopené magickou energií a ve tváři krutý úsměv s křivkou rudých rtů, jež připomínaly řeznou ránu.

Dva rozdílné příběhy - ten, jež prožívá Lorelei a snaží se ochránit svého bratra a zachránit svůj lid. A ten, ve kterém nezbedný Kol hledá pomoc pro svou zemi, která nezvládá boje s obrovitánskými protivníky… - se začínají splétat tím nejmocnějším způsobem, aby dosáhly svého cíle.

Některé části byly surové, drsné a velmi nešťastné, když se jednalo o to, jak lidé i zvířata trpí úmorným hladem a umírají... Autorka se nevyhnula syrové realitě, ale nic nepřehnala, takže to vyznívá dojemně a uvěřitelně zároveň. Díky tomu se z knihy stává emotivní příběh, který odkrývá lidskost až na dřeň.

"Kaz´lit! Zalij jeho tělo trýzní, jakou si zaslouží." 

Kolem sto dvacáté stránky přišel hrůzný šok. Byla jsem tak vžitá do příběhu, že jsem myslela, že snad přestanu číst, jak silně to na mě zapůsobilo. Palec nahoru. Stránky jsem začala hltat ještě divočeji! Většina knihy je velmi akční a dobrodružná. Autorka dokázala vylíčit malé i velké bitvy se vší fantazií. Čtenáře vtahuje do fantastického světa, který ač obsahuje spousty kouzelných chvil, není chaotický nebo přehnaný. Musela jsem ale uznat, že některé momenty mi spíše zapadaly do hororového žánru. Ovšem do Stínové královny se víc než hodily a já díky tomu vnímala, jako by mi při čtení protékala krev mezi prsty. Občas mi přecházel mráz po zádech a jindy jsem cítila na patře chuť shnilého jablka.

"Moje království. Moje bitva. Moje rizko." 

Konec knihy se proměnil ve velkolepou působivou bitvu plnou magie. Dokonce se čtenář dočká i nějaké té romantiky, i když tohle není přímo romantické fantasy, ve Stínové královně jde opravdu více o dobrodružství, které Lorelai prožívá a bitvy, které se snaží vyhrávat. Závěr byl pohádkový a dojemný. Zaklapla jsem Stínovou královnu, a s ní i neobvyklý svět fantazie, s úsměvem na rtech.

Přínosem mi byla mapa na vnitřní straně knižní vazby, díky které jsem měla možnost sledovat putování oblíbených hrdinů. Měla jsem díky tomu pocit, že jsem zas o to víc součástí knihy a neztrácela jsem se.

Na konci knihy před poděkováním je soupis zaklínadel, které si v průběhu čtení čtenář může dohledat, i když podle mého je to natolik pěkně vysvětlené, že to není ani potřeba a soupis je tedy spíše pro zajímavost. Já ho četla jako úplně první z knihy a díky tomu jsem vstupovala do světa Stínové královny s pocitem, že se kolem mě vznáší magická atmosféra.



Kniha je plná bezpráví, které mnou silně hýbalo. Toužila jsem po spravedlnosti, aby už byl nastolen ten správný řád, protože jinak mě sžíraly podobné emoce, jako samotnou princeznu. 

Kdo by se rád ponořil do fantastického světa a vybojoval si své vysněné bitvy plné kouzel po boku Lorelai, tak Stínová královna je pro čtenáře jako stvořená. :o)

"Zkrátka se musíš spolehnout na to, že vím, co dělám," přerušila ho nesmlouvavým tónem. "Jestli mi nevěříš v tomhle, jak můžeš věřit, že se dokážu utkat s Irinou nebo vládnout celému království?" 



Knižní obálka:
Naprosto vystihující. Teď, když už vím, co vlastně ta jablka v příběhu znamenají a jaká ve světě Iriny jsou, mi obálka připomíná ty nejsilnější zážitky a vím, že na některé rozhodně nezapomenu. 



Žádné komentáře:

Okomentovat


Copyright © SVĚT MEZI ŘÁDKY | Šablona: Lucy Lillianne. Optimalizováno pro Firefox.