Recenze: THE DARKEST NIGHT (Gena Showalter)

Lordi z podsvětí si podmaňují čtenářky...


„Dokud jsem tě nepoznal, byl můj život pustý. Existoval jsem, ale doopravdy jsem nežil.“

 

Anotace: 
Jeho síla - nelidská…

Jeho vášeň - za hranicí nesmrtelna…

Celý svůj život byla Ashlyn Darrow sužována hlasy minulosti. Aby ukončila tuto noční můru, vyrazila do Budapešti hledat pomoc od lidí, o kterých se říkalo, že mají nadpřirozené schopnosti. Netušila však, že bude smetena do náruče Madoxxe, jejich nejnebezpečnějšího člena - muže, uvězněného ve vlastním pekle.

Ani jeden z nich nemůže odolat temnému hladu, dokud neuklidní své trápení… a zapálí tím neodolatelnou vášeň. Ale každý hřející dotek a spalující polibek je postrkuje blíže k sebezničení - a duši otřásajícímu testu lásky…

Ze série: Lords of dhe Underworld
Vydání v ČR? Pouze amaterské překlady.


Knihu THE DARKNEST NIGHT jsem začala číst proto, že mi byla navrhnuta jako obdoba série Bratrstva černé dýky. A opravdu série Lordi z podsvětí je velmi podobná a to se mi líbilo... 

Styl psaní je sice jiný, takový trochu obyčejnější, protože autorka nepoužívá nadsázku. Ta mi chyběla, ale jinak je to velmi čtivé a občas se autorce podařil obrat, který čtenáře chytí do sítí. 

Na kopci v pevnosti žijí bojovníci, kteří jsou velmi obávání. Lidé si o nich myslí, že jsou to andělé, ale ve skutečnosti jde o nesmrtelné, kteří jsou posedlí démony... Tím začíná být děj o to zajímavější a rozvíjet se začíná ve chvíli, kdy Maddox narazí na lidskou ženu, která je velmi neobvyklá.

„Miluju to ticho a začínám tě mít ráda. Jsem vděčná, že o mě pečuješ.“ Odmlčela se. „Ale…“

Ashley je hrdinka, která je trochu zvláštní. Slyší totiž hlasy ve své hlavě a to neustále. Nemá chvíli klidu a je z toho zoufalá. Pracuje pro Ústav, který se zaobírá nadpřirozenými jevy a bytostmi. Když narazí na Maddoxe, něco se změní...

Hlavní hrdina Maddox je drsný chlapík, který Ashley učaroval, i když je prokletý a posedlý samotným démonem Násilí. Touží díky němu páchat zlo a šířit kolem sebe temnotu, ale nevzdává se, snaží se ovládat a bojovat proti tomu, co nechce udělat. 

Je pravda, že charaktery mi moc propracované nepřišly. Tak z tří čtvrtin, ale sto procent bych tomu rozhodně nedala, ovšem při čtení mi to nějak zvlášť nevadilo, protože určitá psychologie postav v knize byla. 

Do děje jsou zapletené i další postavy, díky kterým to působí trochu chaotičtěji, jelikož nepoužívají jen svá jména, ale také jména svých démonů (Např. Bolest, Smrt, apod.). Díky tomu jsem měla občas problém se orientovat, když jsem nestíhala knihu přečíst celou najednou, ale postupně jsem se k ní vracela. 

Do toho jsou zamotaní ještě bohové, což mi přišlo trochu složitější, a obávala jsem se, jak to autorka vystihne. Překvapivě z toho nebyla slátanina jako v sérii od Kenyové, kdy autorka pletla páté přes deváté. Ale naopak je to promyšlené, i když ne nějak mistrně, ale smysl to dává a čtenáře to rozhodně zaujme. 

„Lidé věří, že zde žijí andělé. Věří tomu už stovky let.“

Ačkoliv se kniha tváří jako obyčejný erotický román, (z čehož jsem byla vyděšená) naštěstí tomu tak není. Mimo narážek, které nebyly zas tak časté, aby mě to štvalo, se erotika objevovala až později. Dvakrát chvíle bez šatů a to bylo všechno, takže pro mě naprosto vyhovující. Dokonce jsem se i několikrát nasmála a užila si boje, i když ty podle mého mohly být propracovanější... I když to by zas vadilo většině čtenářek, takže to je jen můj soukromý požadavek ohledně krve a násilí. :o))

Ovšem přitahoval mě ten vztah, který se pomalu rozpínal v ději - Maddox a Ashley působí velmi zajímavě. Vnímala jsem romantiku a touhu muže pečovat o ženu. To se samozřejmě čte krásně spolu s tou mužskou zakořeněnou majetností a vášní. ,o) 

„Nemám v pekle žádné přátele,“ urazil se.

Nejzajímavější pro čtenáře je, že každý z bojovníků má něco - nějaké své trápení nebo prokletí, které na něj působí a já bych si chtěla pročíst celou sérii, abych viděla, jak to u nich autorka vyřeší, protože to uzpůsobila celkem kreativně. Nečíst Bratrstvo černé dýky, asi bych byla touto sérií hodně polhcená. Takhle jsem si ji moc užila a odpočinula jsem si ve světě, který byl jednoduchý, ale ne natolik, aby mě to nudilo nebo odrazovalo. Něco v sobě kniha zkrátka měla a já to dokázala objevit. :o)
„Sraz ho do bezvědomí, Parisi.“
„Jasně. Chceš, abych při tom chrlil diamanty ze svého zadku?“

Tato kniha mě rozhodně překvapila. Bála jsem se bezduchého erotického románu, ale zbytečně, protože tohle je kreativní a romantická fantasy pro ženy, které mají rády temné silné muže, jež dokáží o své drahokamy pečovat s něhou a vášní. 

Těším se na další pokračování a pokud se do série pustíte, přeji krásné počtení. ,o) 

Byl víc monstrem, než mužem, i když se snažil sám sebe přesvědčit o opaku. 

Knižní obálka: 
Hlavně díky ní (i kvůli anotaci) má čtenář pocit, že se ponoří do obyčejné erotické knihy, která ho za chvíli začne nudit. I když je to hezká obálka, dokázala bych si představit něco vhodnějšího a temnějšího. Proč je na obálce motýl jsem netušila, ale teď už začínám chápat a věřím, že autorka mě o tom v dalších knihách poinformuje víc. ,o) 


Žádné komentáře:

Okomentovat


Copyright © SVĚT MEZI ŘÁDKY | Šablona: Lucy Lillianne. Optimalizováno pro Firefox.