Recenze: SLAVNOST BLÁZNŮ (Rachel Caine)

Promyšlené pohlcující drama už po čtvrté! 


"Tenhle Bishop přináší velké trable. Takové, jakým jsme ještě nikdy nečelili. A to mě zneklidňuje. Takže si navzájem hlídejte záda." 




Anotace: 
Ve městě Morganville žijí upíři a lidé spolu v relativním klidu. Studentka Claire Danvers tomu ale nikdy neuvěřila - obzvlášť , když se objevil Bishop, starý upír, který ohrožuje křehkou harmonii mezi živými a mrtvými. Co požaduje od města živých a mrtvých je nepředstavitelně zlověstné. Má to být pouze obyčejný ples, kterého se zúčastní upíři i lidé. A pouze Claire si uvědomuje hrozící nebezpečí a past, která číhá na Morganville...

Nakladatelství: Brokilon
Rok vydání: 2014
Vydání originálu: 2008
Žánr: Romány, Sci-fi a fantasy
Ze série: Upíři z Morganville (4)
Orig. Název: Feast Of Foods
Počet stran: 240


Za recenzní e-výtisk děkujeme nakladatelství Brokilon


Nakladatelství Brokilon na Fb


Chci zakoupit knihu SLAVNOST BLÁZNŮ



Kniha SLAVNOST BLÁZNŮ je čtvrtým dílem důmyslné a napínavé série, která ukazuje upíry v novém světle. Tito upíři totiž žijí po boku lidí v městě Morganville. Toto soužití způsobuje spousty trablů a poukazuje na neuvěřitelná tajemství, které čtenáře pohltí. 

"Nezbyla v něm ani kapka z člověka, Claire. Pokud v sobě někdy měl lidskost, ztratil ji už hodně dávno."

Už po čtvrté se ocitáme pod střechou domu Glassových a tentokrát nás nevítá jen Claire, Shane, Michael a Eva, ale také  Claiřiny rodiče, které doprovází pan Bishop. Mocný upír, který si s sebou přivedl ochočené upíří mazlíčky, jež ho poslouchají na slovo. Všichni jsou z toho vyděšení. Michael, i přesto své upírství, by je nejraději dostal ze svého domu. Shane je pořád ztraněný a Claiřini rodiče jsou zmatení jako nikdy, ovládaní temným upírem. 

Na čtenáře v knize Slavnost bláznů čeká odhalení dalšího děsuplného tajemství, které autorka do svých knih schovala. Od Amélie se díky tomu vzdalovat vůbec nebudeme a užijeme si možnosti, jak ji více poznat... 

"A já myslel, že velkej zlej krvesaj seš teď ty," řekl Shane. "Je to tvůj dům. Jak to, že je prostě nemůžeš vyhodit?"

Styl psaní je stejný po všechny díly, co jsem měla možnost si užít. Velmi čtivý, hodící se pro napínavý děj s hrůznými i romantickými prvky. Je to jednoduché a vyhovující, protože obsah knihy je spletitý a promyšlený, takže složitější styl psaní by čtenáři zážitek podle mého zkazil. Takhle prostě má pořád pocit, že čte úžasnou odpočinkovou četbu.

Narozdíl od předchozích dílů tento má jakousi předmluvu aneb co se doposud událo a pokud čtenář něco zapomněl, autorka mu to efektivně připomíná bez dlouhých průtahů. Také vhodně a bez zbytečných slov připomíná, co se všechno událo v minulých dílech i během celého příběhu. Ačkoliv já si vše pamatovala, nijak mi to připomenutí nevadilo, protože se vyhnula zdlouhavosti. 

Je to nebezpečné, šetala část její mysli. Zacházíš moc daleko. Nejsi připravená...

Samozřejmě, že postav postupně přibývá, ale pro čtenáře, který čte od prvních dílů (díky návaznosti a prolínání tajemství se to podle mého jinak číst ani nedá), tak rozhodně nemá problém zorientovat se v tom množství. :o) Charaktery se mi líbily, některé jsou vytvořené s větším umem, jiné vyznívají trochu vzdáleně, ale to především díky tomu, že autorka jejich podstatu úmyslně ukrývá. 

"Pohleďte," pronesl hlubokým sametovým hlasem, "tu zavítal k nám tohoto dne ten, jenž je hoden naší věrnosti, a jako jeden uvítejme jej v našem domě." 

Hlavní hrdinka Claire je velmi inteligentní dívka, která v tomto díle pracuje na výzkumu a snaží se pomoci Amélii. Proč a jak? Tak to nesmím prozradit. :o) Je pravda, že čtenářům může vadit, protože ji autorka trochu vystihuje jako superdívku, ale mně byla sympatická. Já mívám s hrdinkami obvykle problém, ale Claire mi sedla a dokonce jsem dokázala pochopit i její jednání. 

Shane je sladký a není divu, že se kolem něj motá nejen Claire, ale také upírka Ysandra. Líbilo se mi, jakým stylem to autorka vystihla. Dokázala vepsat i emoce a podpořit psychologii postav, vyznívá to opravdu krásně a já sama měla touhu dát Ysandře jednu do zubů. 

"Myslíš na to, na co já?" "Myslím na to, že máme v domě asi patnáct upírů a žádnou krev," odpověděla Claire. "To jsi chtěl říct?" "Ne, myslel jsem, že nám došly hranolky. Samozřejmě, že jsem myslel na tohle." 

Menší tajemství se i nadále točí kolem Evy a jejího bratra. Táhne se už od předminulého dílu a je napínavější a temnější, i když už je možná líčeno zbytečně zdlouhavě, přesto je čtenáři nabízeno velmi lákavě. 

Největší poplach je kolem nové postavy - pana Bishopa, který je tajemný sám o sobě a působí velmi chladným dojmem.

A postava, která mi pila krev a kterou jsem měla chuť zaškrtit, byla Monika. Čtenář se s ní setkává od prvního dílu a někdy je snadnější ji přejít bez toho, aby jí čtenář toužil zabodnout rýč mezi lopatky a někdy zas ne. Rozhodně je to povedená hrdinka, dobře vystižená, ale vyvolává silné negativní emoce. :o))

"Shane," vykřikla Claire. "Musíme odtud vypadnout. Hned." "Nenechám tu Michaela." "To Michael je náš problém."

Romantická linka opět uspokojila snílka ve mně, aniž by to autorka napsala přeslazeně. Možná pro mě mohla vepsat trochu více intimity, ale na druhou stranu jsem ráda, že se nepouští do zbytečných textů a čtenář tak není znuděný. Jelikož je děj z počátku velmi akční, myslím si, že čtenářům vyhovuje střídání rychlejších a pomalejších kapitol, kde autorka píše o přátelských i milostných vztazích v domě Glassových. Právě tohle mám na této sérii ráda, dává možnost nahlédnout do soukromí a přitom zaujmout čtenáře nápaditým dějem, při kterém se i nasměje. 

"Tohle je Morganville - tady se koncept tajemství vynalezl." 

Od poloviny knihy jsem se do příběhu natolik zažrala, že jsem byla naprosto vyvedená z míry, když byl najednou konec! Měla jsem chuť třískat hlavou do stolu, protože právě teď jsem nutně potřebovala vědět, co se bude dít dál a nebyla jsem schopná být v klidu. Strašlivá muka připravila autorka pro své čtenáře po naprosto úchvatné dobrodružné, napínavé a promyšlené jízdě na krvavé vlně. Podle mého si tohle dobrodružství prostě nemůžete nechat uniknout! 

Knižní obálka: 
Budu se opakovat, ale mně se knižní obálky této série hrozně líbí. Přijdou mi kreativní a velmi nápadité. Doslova lákají k tomu, aby se o ně čtenář zajímal víc. Prohlížela jsem si originální obálky a ty jsou trochu zprzněné a nudné, dost temné a zapadají. Tyto obálk naopak zaujmou na první pohled. 

Žádné komentáře:

Okomentovat


Copyright © SVĚT MEZI ŘÁDKY | Šablona: Lucy Lillianne. Optimalizováno pro Firefox.