Smrtonosná četba :)

Potřebovala jsem si zlepšit náladu, a tak jsem po delší době zaskočila do Levných knih. A aniž bych to plánovala, přinesla jsem si domů tituly, které bezprostředně odkazují na smrt. Dalo by se to říct, že můj výběr ovlivnilo momentální rozpoložení, ale pravdou je, že v mojí knihovně příliš pozitivních názvů nenajdete, i když... někdo může brát smrt jako tu nejpozitivnější věc na světě, ale... to už bychom se dostali trochu jinam - s největší pravděpodobností do zamřížované místnosti. :))

První knížka pro mě byla tak trochu zjevení. Sháněla jsem ji totiž beznadějně už nějakou dobu. Žhavý hrob od islandské autorky Yrsy Sigurdardóttir, kterou jste v tomhle roce mohli potkat na Světě knihy v Praze, je už třetím dílem série o právničce Tóře, u níž se během vycházení změnila podoba obálek. Taky to tak nesnášíte? Je to protivné dilema. Koupit si některé díly dvakrát, nebo mít nesourodou sérii složenou ze starých a nových obalů? Těžké rozhodování. :)


Anotace:
Tři těla, jedna uříznutá hlava a jeno strašlivé tajemství...
Islandská advokátka Tóra přijíždí na Vestmannské ostrovy, aby pomohla svému mandantovi Markúsovi. Před více než třiceti lety skončil jeho rodný dům při erupci sopky pod vrstvou popela. Nyní jej archeologové chtějí vykopat, ale Markús protestuje. Hrůzný nález ve sklepě pak z banálního případu udělá vyšetřování několikanásobné vraždy! Bylo by možné, aby Markús ještě ve školním věku zavraždil čtyři muže a jednomu z nich nadto uřízl hlavu? A co s tím vším má společného jeho mladická láska Alda? Tóra se snaží zjistit, co se před lety odehrálo, ale nejdůležitější svědkyně právě zápasí se smrtí a další byla s největší pravděpodobností zavražděna. Dramata, tragédie a vášně dávno minulých let stále číhají pod povrchem a ty, kterých se týkají, nepouštějí ze svých sítí tak lehce. 


***


Pro druhou knížku jsem šla cíleně. Jedů plná půda je dílo české autorky Hany Vítkové a na mém nekonečném knižním seznamu jsem ho měla už nějakou dobu. Má se jedna o pohádku pro dospělé z Malé strany z pohledu tří tzv. animůr pojmenovaných podle známých léků - Hypnogena, Lexaurina a Nurofena. :) Pod papírovým přebalem se skrývají v dnešní době už netypické plátěné desky. Knížka je moc hezky graficky zpracovaná, na kvalitním papíře s trochu děsivými ilustracemi. Některé najdete na profilu autorky tady. Zbytek se pokusím nafotit do recenze. :)




Tak to by byly moje přírůstky z Levných knih. Kdy naposledy jste v LK byli vy? A co jste tam ukořistili? :)


1 komentář:

  1. Mně dokážou zvednou náladu dvě věci. Dovolená, klidně jenom prodloužený víkend. Prostě někam vypadnout s přítelem a nechat všechny starosti a povinnosti doma :-) . A ta druhá věc je Krupa Kratom , díky kterému se mi alespoň na chvíli daří zapomenout na všechny problémy i doma :-) .

    OdpovědětVymazat


Copyright © SVĚT MEZI ŘÁDKY | Šablona: Lucy Lillianne. Optimalizováno pro Firefox.