Recenze: CARPE CORPUS (Rachel Caine)

Působivé rozloučení s originální sérií Upíři z Morganville!

"Tohle je Morganville, drahá Claire. Teď už bys měla vědět, že tu není nic takové, jaké bys čekala."

Za recenzní e-výtisk děkuji nakladatelství Brokilon

Nakladatelství Brokilon na Fb

Chci zakoupit knihu Carpe Corpus

Sérii Upíři z Morganville od autorky Rachel Caine jsem prakticky zhltla, protože díly byly napínavé a pokaždé skončily tak, že jsem prostě musela pokračovat. U pátého dílu však nastal takový zvrat, že to bylo i na mě moc. Jelikož jsem dobrodružství s hrdiny opravdu prožívala, tak byl konec knihy Pán hrůzovlády pro mě tak tragický, že jsem se bála pustit do pokračování a trhnula jsem hrůzou. Nakonec, jak vidíte, jsem to překonala a jsem šťastná, že jsem se mohla začíst a užít si tak celou sérii Upíři z Morganville, která za to skutečně stála.

Opravdu velmi na mě CARPE CORPUS zapůsobil a já od začátku až dokonce byla přikována k hlavní hrdince Claire a vnímala tu frustraci...

Styl psaní je stále stejně příjemný. Nevybočuje a nijak čtenáře neznervózňuje něčím, co by se do děje nehodilo. Kniha se prakticky čte sama, až na to, že pokud je čtenář do série zainteresovaný jako jsem byla já, tak už od začátku trpí emocemi, které autorka do textu vložila. Protože z řádků doslova vylézá bezmoc a touha nakopat všem zloduchům zadek, ale bohužel si na finále čtenář musí počkat a prožít si ten dynamický a napínavý příběh až do samého konce.

Není tu nic k vidění, jen smutný, hloupý pěšák zla, pomyslela si hořce.

Na začátku románu Carpe Corpus se ocitáme v bezvýchodné situaci a já si osobně říkala, že tohle prostě... že je to konec a vyřešit to nepůjde. Autorka mě převezla, tak jako už několikrát při čtení této série. Claire právě oslavila své sedmnácté narozeniny, ale není nikdo z jejích přátel, kdo by ji objal... Shane je ve vězení se svým otcem. Michael je pěšákem zla stejně jako zoufalá Claire. A Eva se snaží nezhroutit z této situace a už nikomu nevěří. Starý šílený Myrnin je tu, aby nastolil chaos a společně se všemi hrdiny čtenáře doprovází do záhuby... I když vlastně ne. Pomáhá nalézt řešení z těch nejhorších situací. Všichni se snaží bojovat ze všech sil za život v Morganville.

"Vás jsou miliardy. Neupřednostním vás! Já zachráním svůj lid!"

Hlavní hrdinové se nijak zvlášť nemění, ačkoliv na nich vývoj je vidět, ale jelikož nejde zrovna o dlouhé časové úseky, tak ten posun není až tak závratný. Charaktery jsou utvořené velmi dobře a čtenář se v nich vyzná, poznává rozdíly mezi nimi a nemám pocit, že by se mohl někdo ztratit nebo splést v postavách, pokud ho série bavila už od začátku. Samozřejmě se najdou výraznější a méně výrazné postavy, ale vše je vyvážené a nepřijde mi, že by někdo někoho přímo zastiňoval. Ačkoliv jsem tento díl četla až po nějaké době, bylo snadné se mezi své oblíbené hrdiny vrátit. Vůbec jsem se neztrácela v ději nebo postavách.

Hlavní hrdinka Claire je již sedmnáctiletá dívčina, která ovšem získala trochu na drzosti a poučila se o tom, jak svět dokáže být krutý. Sice s ní většina zachází jako s dítětem a snaží se jí držet od všeho zlého a tutlat každou informaci, ona se díky své chytrosti neztratí. V tomto díle je z ní jen pouhý pěšák, který na slovo plní každý sebezlejší rozkaz, aniž by mohla odporovat. Je totiž přímo pod Bishopovým vlivem.

Bishop je opravdu pán hrůzovlády a já měla nejméně tisíckrát chuť ho při čtení mít u sebe a bodnout mu do hrudi kůl. Je to padouch jako vyšitý a vzbuzuje silné negativní emoce. Myslím, že se nenajde čtenář, který by neměl chuť tomuto tyranovi nakopat to jeho krvelačné pozadí. :o))

Shane je stejně jako Claire velmi zamilovaný a ta láska je tam znát. Jsou to krásné okamžiky plné sebeobětování, zoufalství a silné lásky ve chvílích, kdy se tito dva setkají. Když se čtenář podívá zpět, tak Shane se hodně změnil a to k lepšímu. Mám pocit, že ho autorka nechala dospět a dala mu sílu, aby bojoval o to víc.

Myrnin je šílený upír a já fakt netušila, co si o něm myslet. Je to postava, u které nedokážu říct, jestli je tak rozporuplný schválně nebo se autorce prostě nevyvedl. Osobně ho tituluju za nejsložitější osobnost, o jaké jsem kdy četla v tomto žánru. Ovšem v ději Myrnin působí natolik věrohodně, že vážně smekám nad tím, jak se tento hrdina povedl. Absolutně jsem neměla tušení, ke komu patří a čemu dává přednost. Navíc to jeho originální šílenství... Myrnina prostě zbožňuji a nesnáším zároveň, protože byl pro mě hádankou, kterou bylo těžké rozluštit. :o))

"Nikdy bych nečekal, že ze všech lidí v Morganville právě ty, Claire, se k té možnosti postavíš tak chladně."

Román je stejně jako předchozí díly velmi kreativní a promyšlený. Já si marně lámala hlavu, abych autorku dostala, a přišla na způsob, jakým vše vyřeší. Opět mě převezla a to se mi na této sérii líbí. Rachel Caine si prostě nechává zadní vrátka, aby mohla své čtenáře skutečně překvapit a ukázat jim, že má v rukávu ještě spousty es a stojí za to její knihy číst. Má vytříbenou fantazii a nebojí se ji úderně použít. Někomu se něco může zdát přes čáru, ale mně vše přišlo tak upřímně sepsané, že jsem se nad tím ani nepozastavovala a nadšeně přijímala.

Jelikož byl děj již od začátku plný emocí, přišel mi dynamický a svižný. Někdy byl prudší, takže jsem opravdu hltala a jindy zas trochu zvolnil, aby si čtenář mohl oddechnout. Je to vyvážené a vyhovující, protože oddechové části jsou potřeba, jelikož napínavé okamžiky autorka opravdu sepsat umí a zasáhnou. Nečekané zvraty a nezáviděníhodné situace děj ještě přiostřují a je vidět, že Rachel Caine si prostě servítky vůbec nebere a své čtenáře i hrdiny dokáže dostat na kolena.

Co čtenář rozhodně ocení je nenásilný humor, který je velmi autentický. K hrdinům mi neodmyslitelně patří a vyznívá uvěřitelně. Děj nejen skvěle doplňuje, ale i vyzdvihuje.

Oliver zavrčel a ona si koutkem oka všimla, jak se mu zablýskly špičáky. "Dovolíte tomu štěněti, aby na vás takhle štěkalo?"

Tento šestý díl Carpe Corpus je poslední, který v České republice vyšel a zas si mě získal. Je to silné čtení žánru Young adult a přestože tento žánr není přímo pro mě, tak tato série je první, ve které mi vlastně nic nechybělo. Natolik originální a zvláštní se pro mě stala.

V zahraničí má série více dílu, ale nakladatelství Brokilon sérii ukončilo ve chvíli, kdy je vlastně vše podstatné vyřešené a čtenář tak nijak netrpí. Toho si opravdu cením, protože skončit u jiného dílu, bylo byla by to nepříjemná podpásovka. Takhle máme možnost se s Upíry z Morganville s repektem rozloužit a číst je stále dokola.

"Nenamoč se do žádných problémů. Počkat, zapomněl jsem, s kým mluvím. V jakých potížích jsi právě teď, mimochodem?"

Já osobně nemám, co bych v tomto dílu vytkla. Pokud jdete do knihy s tím, že si užijete fantasy dobrodružství plné originalit, pak jste na správné cestě. Je to odpočinková i akční četba pro každého, kdo touží po něčem jedinečném. Nenechte se odradit hodnocením, které já upřímně nechápu, a svezte se na vlně kreativity se sympatickými hrdiny... Věřte mi, stojí to za to! :o)

Velmi lákavá a působivá díky té bílé a rudé barvě, které jsou symbolem nevinnosti a krve. Slečny na obálce se sice mění, takže těžko říct, o koho jde. Ale mně osobně prostě přijde, že oko čtenáře přitáhnou a k sérii se hodí. :o)

V malém univerzitním městečku v Morganville žili upíři a lidé v relativním míru - dokud se neobjevil starý upír Bishop, hledajíc ztracenou upíří knihu a veškerá pravidla nerozdrtil.
Nyní vládne celému městu on. A chce vyhladit celé město a všechny jeho obyvatele - živé i nemrtvé. Claire Danversová a její přátelé jsou jediní, kteří mu stojí v cestě. Ale i když Bishopa porazí, budou někdy upíři schopni vrátit se ke starým pravidlům

Nakladatelství: Brokilon
Rok vydání: 2015
Vydání originálu: 2010