Recenze: HLEDÁNÍ PODMANIVÉ KRÁSY (Jennifer Probst)

Je na čase se ponořit do tyranství a temné minulosti v lákavém románu pro ženy!


"Když někoho miluješ, musíš být čestná. Statečná. Říct všechno na rovinu a vykašlat se na nějaká pitomá pravidla. Protože začínám věřit, že když jde o lásku, žádná pravidla neplatí."


Za recenzní výtisk děkuji společnosti Euromedia


Nakladatelství Ikar na FB


Chci zakoupit knihu Hledání podmanivé krásy



Anotace o této knize příliš nevypovídá. A také nemůže, protože by čtenáře ochudila o jedno z nejromantičtějších objevování, které jsem měla možnost přečíst. Díky tomu jsem si představovala něco jiného a trochu jsem se do knihy bála začíst. A to především po tom, co jsem zjistila, že jde vlastně o třetí díl série Hledání, jejíž předchozí dva díly jsem nečetla! Přišla jsem na to až později a byla z toho vystrašená, ale teď nejen s klidem mohu říct, že se kniha dá číst samostatně, ale že si chci dokoupit i další dva díly, protože se mi vryla do srdce. 

Nechci tu áchat, jak je Hledání podmanivé krásy úžasné, protože bych zahltila svými povzdechy a pěním zamilovaných ód celou stránku, ale pravda je, že si mě román získal a dal mi hrdinu, do kterého jsem úplný blázen. Tento knižní svět, který Jennifer Probst sepsala, je neuvěřitelný a promyšlený, až mě udivovalo kolik do něj dokázala vložit.

Styl psaní je lehký a čtivý. Autorka se občas sice trochu rozepíše, ale myslím si, že to vůbec nevadí. Já osobně jsem byla myšlenkami hlavních hrdinů nadšená, protože o to víc je čtenář vnímá a má šanci se do nich vžít. Osobně se mi velmi líbilo, že se autorka nezaměřila jen na pohledy Gen a nynějšího Wolfea, ale také do knihy vkládala střípky minulosti, které jsou velmi surové, autentické a knihu pozvedají na neobyčejné čtivo.

Po otevření knihy vás přivítá nervózní a nesvá hrdinka, která se právě snaží odhodlat, aby vykročila směrem k oltáři. Ale ono to nejde. Vnitřní hlas jí velí utéct, a tak se podvolí. V tu samou chvíli její nejlepší kamarád Wolfe, kterého odřízla ze svého života, stojí venku a pokuřuje, když se před ním doslova rozplácne nádherná nevěsta. A tím začíná veškeré drama, problémy, facky i foukání bolístek, protože dál už je to jedna velká jízda, ačkoliv styl psaní je spíše pozvolný a poklidný, určitá dynamičnost mu nechybí. Láká své čtenáře především tím, že se snaží odhalit tajemství...

Děj se dělí na pohledy hlavních hrdinů; Gen a Wolfea, kteří jsou nerozlučnými přáteli - nebo ne? Wolf Genevieve doslova zachrání, když se rozhodne utéct od svého snoubence Davida, který podle všeho není tak milující, jak se tváří...

"Co si myslíš teď? Vevnitř jsem stejně zparchantělej jako zvenku. Ještě pořád mě chceš?" 

Hlavní hrdinka Genevieve je žena, která je dlouhý čas lapená v pasti a teď se bojí udělat krok správným směrem, rozhodovat sama za sebe, a tak v prvních chvílích svého života bez Davida potřebuje obrovskou oporu, kterou jí je Wolfe. Gen je příjemná hlavní hrdinka, která má své chyby a pochybuje o sobě úplně stejně jako běžné ženy. Je rezidentkou v nemocnici a je na dobré cestě stát se prvotřídní lékařkou. Potřebuje jen sílu, aby mohla jít dál, vyhnula se překážkám, kterými se jí David snaží dostat zpátky a dokázala přijít na to, jaké jsou její skutečné emoce...

David, snoubenec, kterého nechala Genevieve stát u oltáře, je úžasně propracovaná postava. Autorka si s jeho charakterem pohrála a věřte mi, že rozhodně není jednoduché vystihnout takového člověka, jakým David je. Všem vytře zrak a já nad tímto ztvárněním plíživé tyranie smekám. Mě si tím prostě získala. 

Wolfe je komplikovaná postava. Skrývá temné tajemství, které ho sžírá zaživa a nedává mu možnost se volně nadechnout, žít a jednat tak, jak by si přál. Je minulostí doslova svázaný a bojuje s ní každým okamžikem. Tento muž žije, aby překračoval své hranice a ukazoval zvednuté prostředníky všem, kteří o něm kdy pochybovali. Vryl se mi pod kůži, protože je to právě ten typ knižního hrdiny, který čtenářky přitahuje. Je sám sebou za každé situace, vulgární, smělý a přesto okouzlující. Má toho v sobě mnohem víc, ale to ať si každý objeví sám. ,o)

Charaktery jsou působivé. Probstová své hrdiny umí napsat živě. Vkládá jim vlastní osobitost, odlišnost od ostatních a ještě dokáže zaujmout čtenáře natolik, aby se do nich přímo zamilovali. :o)

Wolfe přitahoval pohledy vždycky, ve smokingu ale obzvlášť. Kolem jeho vysokého svalnatého těla zdobeného tetováním se vznášela aura zlého hocha, který však touží po ochočení. 

Probsová se nesnažila sepsat psychologický román, ale rozhodně se jí povedlo dostat do své knihy hlubší myšlenky.  Minulost, která dává základy charakterům postav a čtenář ji může silně prožít. Román pro ženy se tak stává něčím víc.

Díky romantice, lásce a vhodně sepsaným erotickým scénám byly chvíle, kdy jsem se vážně vznášela na obláčku zamilování a vzdychala nad tím, jak vše nádherně vychází - nebo se naopak úžasně kazí, když se autorka rozhodla vložit problém, o kterém jsem tušila, že přijde. Oceňuji, že byly charaktery vypracované natolik, že jsem je dokázala trochu předvídat a myslím, že vše, co Gen a Wolfeovi přišlo do cesty, se tam pro zpestření víc než hodilo. 

"Vybral jsem si vlka, protože je to symbol skvělého lovce. Chtěl jsem se prozměnu cítit silný jako on. Jako lovec a predátor. Ne jako kořist. Oběť." 

Ta temnota mi trochu připomínala jednu sérii, která je sice známá, ale o kvalitě se zrovna mluvit nedá. Myslím, že pokud se autorka nechala trochu inspirovat, napsala to opravdu mnohem lépe, než byl napsán samotný originál. 

Kniha je obsáhlá a spousta situací, které byly popsané, mají své místo, ale nejspíš by se našlo pár stran, které by se daly vynechat. Na mě to bylo trochu delší, než jsem předpokládala a u těch posledních poklidnějších částí jsem se už cítila lehce znavená. Někdo by zas o ty krásné chvíle nerad přišel, takže je na každém, jak ho Hledání podmanivé krásy osloví. :o)

"Násilníci málokdy začínají fyzickým týráním. Z počátku se tě snaží nenápadně ovládnout a dostat tě do své moci tím, že tě izolují od okolí, až ti nezůstane nikdo, kdo by tě podpořil." 

Všechny fanoušky této série potěší, že se zde setká s hrdinkou Kate z prvního dílu série Hledání vytouženého dne. Ani Kennedy z druhého dílu Hledání dokonalé lásky nebyla vynechána a pokud bude další díl, odvážím si říct, že vím, kdo půjde tentokrát na pranýř a opravdu se na to těším! :o)

Komu bych knihu doporučila? Všem čtenářkám, které touží od knihy dostat víc. Probstová prostě dokáže pouhý román pro ženy povznést a udělat z něj něco lepšího, než jsem očekávala. Jste-li náročnými čtenářkami romantických knih, pak Hledání podmanivé krásy je správná volba. :o)

Knižní obálka: 
Knižní obálka má velmi pěknou barvu a líbí se mi i ty jemné vlny, ale moc jsem nepochopila, proč jsou tam zrovna manžetové knoflíčky. Zprvu jsem myslela, že jde o diamanty, to bych ještě pochopila, ale takhle mi to smysl nedává. Je možné, že jde o něco, co je v prvním nebo druhém díle a jelikož jsem je nečetla, pak pro mě obálky postrádají smysl. Ale podle mého zaujmou. Mě třeba tato zvláštní obálka zaujala na první pohled, pořád jsem zkoumala, oč vlastně jde. :o))




Anotace: 
Gen MacKenziová má před sebou nejšťastnější den svého života, svou svatbu. Anebo se o tom alespoň snaží přesvědčit. Jak se vlastně stalo, že z jejího dokonalého snoubence, úspěšného lékaře a jejího šéfa, stal manipulativní sobec? Když Gen čeká v kostele na okamžik, než bude muset projít uličkou k oltáři, poslechne náhlý impuls a místo do manželství skočí z kostelního okna – přímo do náruče Wolfa, svého nejlepšího přítele. Od doby, co se zasnoubila, se s Wolfem odcizili, ale jejich společný útěk je sblíží rychleji, než by si pomysleli. Brzy si uvědomí, že jejich vztah přerůstá v něco víc. A potom už nebude cesty zpět… Gen i Wolfe si svého kamarádství cení nade vše a díky minulým traumatům vědí, že ztráta přítele by byla nenahraditelná. Jak ale odolat přitažlivosti, která je k sobě táhne velmi neplatonickým způsobem? 

Orig. Název: Searching for Beautiful
Nakladatelství: Ikar
Rok vydání: 2016
Ze série: Hledání (3)
Žánr: Román pro ženy
Počet stran: 432
Vazba: pevná s přebalem



Žádné komentáře:

Okomentovat


Copyright © SVĚT MEZI ŘÁDKY | Šablona: Lucy Lillianne. Optimalizováno pro Firefox.