Listopad s autory české fantastiky 1. - Chensiina knižní inspirace!

Určitě znáte náš projekt Podporujeme české autory, ve kterém se snažíme podpořit českou literární scénu a předvést vám české knihy spolu s jejich autory. :o)

Když nás oslovila česká autorka Tereza Temnářka Matoušková za nakladatelství Epocha s tím, že pořádají akci na podporu českých autorů a chtěli by s námi navázat spolupráci, samozřejmě jsme byly pro! Jejich projekt Listopad s autory české fantastiky nás víc než zaujal a moc rády jsme se přidaly a začaly jej doporučovat. 


Informace o projektu: 
Přichází čas podzimních plískanic - kdo by nezatoužil vyrazit na cestu po fantastických světech? Většina z nás stále dává přednost překladové fantasy, sci-fi a hororu. Domácí tvorbě se vyhýbáme kvůli zbytečným předsudkům. Pojďme to společně změnit a tento měsíc dejme přednost českým robotům, elfům a upírům před těmi zahraničními! Tak vzhůru do knihkupectví a knihoven!
Své úlovky nezapomeňte vyfotit a snímky zveřejnit! Těšíme se také na recenze, rozhovory a všechny vaše kreativní nápady!
1.11. - 31.11. 2016
Hashtag: #listopadsautoryceskefantastiky
Nejdůležitější věci se odehrají v skrytu... ovšem občas je třeba dát o sobě vědět! Tak do toho!

Já se určitě vrhnu na některé české fantasy knižní světy, ale obávám se, že nestihnu všechny, protože toho mám docela hodně, ať už se čtení nebo běžného života týká. Ale ráda bych se s vámi podělila o seznam knih, které bych si za ten měsíc ráda přečetla, protože mě nadchly. Některé nejdříve musím dokoupit samozřejmě, takže mi držte pěsti, aby mě manžel zapomněl i s kreditní kartou v knihkupectví. :o)) 

Hurá do článku plného knižní inspirace! 


O Tereze Matouškové už jsem toho hodně slyšela, ale její díla jsem nečetla. Knih už má pěknou řádkou, a já se rozhodla zkusit první díl série Podmoří - Dnes se neproměňuj. Letos autorka vydala již pátý díl této série, což je skvělý úspěch. :o)
Nakladatelství Tribun EU

Anotace: 
Podmoří - místo plné intrik, sympatických záporňáků a těch "dobrých", kteří musí být poraženi. Margeit je mladá naivní šlechtična, Est mrzačka pracující jako špionka pro jednoho významného čarodějnického hodnostáře. Více informací...

Tomáš Crlík, píšící pod pseudonymem Ergall, napsal fantasy román, o kterém se hodně mluvilo a stále mluví. Není divu, že mě kniha také zaujala. Galgad - Příběh strážce země byl vydaný samonákladem v roce 2015. 

Anotace: 
V dávných dobách, v dolině v prastarém lese obehnanými horami, se probudí nejmocnější strážce Gathary. Není to náhoda. Na svět přišli ti noví, odlišují se od ostatních, narušují snad křehkou rovnováhu? Více informací...

 


Knihu Podsvětí - Artefakt jsem již několikrát zahlédla a vždy mě upoutala její obálka. Kristina Hlaváčková napsala fantasy detektivku, která mě tedy rozhodně láká, i přestože se detektivnímu žánru obvykle vyhýbám. 
Nakladatelství Grada

Anotace: 
Sam Barnetová za sebou sice má pár ošklivých životních karambolů, ale v podstatě je tak nenápadná, že je snazší o ni zakopnout, než si uvědomit, že vůbec existuje. O to větší rozruch způsobí fakt, že se ji někdo pokouší zabít. Navíc jsou okolnosti útoků přinejmenším ... podivné. Více informací...

Františka Kotletu nemusím ani představovat. Už jsem od něj jednu knihu četla, ale odložila jsem ji po pár stránkách, natolik se mi nelíbila. Ale ráda bych zkusila fantasy sérii Bratrstvo krve, takže Hustej nářez bude můj zkušební návrat. :o)
Nakladatelství Epocha

Anotace: 
Dávné legendy, které o nich kolovaly v různých civilizacích, nelhaly. Možná, že kdysi byli lidmi, ale změnili se. Změnili se natolik, že jako lidé už jenom vypadají. Říkají si Bratrstvo krve. Více informací...

  


Petra Neomillnerová se pustila do upířiny a to v cyklu Tina Salo. První díl nazvala Sladká jak krev a rozhodla se, že hlavní hrdinka upírka Tina Solo bude žít v Praze. Anotace zní lákavě, posuďte sami. 

Anotace: 
Praha je přívětivé město, pro "našince" určitě, a upírka Tina Salo to oceňuje. Když se na ulicích začnou povalovat vykrvené mrtvoly bezdomovců, je třeba udělat pořádek ve vlastních řadách, aby mohl poklidný upíří život v matce měst pokračovat. Více informací...

Elementum Jiřího Dittricha jsem vlastně našla úplně náhodou, ale hned mě zaujala dokonalá knižní obálka, z které nemohu spustit oči. Anotace mě nalákala ještě víc a tak jsem odkaz na knihu, abych ji ukázala našim čtenářům, dávala i na Podporujeme české autory. Jiří Dittrich se nám ozval a domluvili jsme se na spolupráci. Jakmile kniha u nakladatelství Epocha vyjde, přinesu vám o ní nejnovější informace a recenzi! Určitě se těšíte stejně jako já, viďte. ,o) 

Anotace: 
Největším problémem Alexandra Summerse byla blížící se maturita. Nebo aspoň do doby, než se mu život obrátil naruby. Vše začne příchodem neznámého cizince. Alex se dozví, že je potomkem jedné z nejstarších, dávno zaniklých civilizací, jež vládla nejen politickou, ale také magickou mocí. Více informací...

  


Jsem ráda, že jsem se s vámi mohla podělit o svůj seznam čtiva českých fantasy autorů a potěšit vás knižní inspirací. Třeba vás něco nadchne natolik, že do toho skočíte rovnýma nohama. Nezapomeňte se o své oblíbené fantasy autory podělit i vy se mnou v komentáři. Budu moc ráda. :o) 




Žádné komentáře:

Okomentovat


Copyright © SVĚT MEZI ŘÁDKY | Šablona: Lucy Lillianne. Optimalizováno pro Firefox.