Recenze: BESTIE (J. R. Ward)

Zamiluj si Bestii!


Je úžasné, kolik se toho změnilo - když zavzpomínal na tu první noc, kdy se pokoušel Mary přimět, aby říkala svůdný nebo šelest nebo jahoda. Tehdy ho odbívala slovem nic, opakovaným zas a znova. Zvláštní, že si vybrala právě tohle slovo. Protože ve skutečnosti mu za ta poslední léta dala absolutně, jednoznačně... všechno. 



Za recenzní výtisk děkuji nakladatelství Baronet


Baronet (Fb)


Chci zakoupit knihu Bestie


Byla jsem bez sebe, když jsem v dlaních držela 14. díl série Bratrstva černé dýky s názvem Bestie, kterého jsem se nemohla dočkat. V knihovničce mám totiž všech předchozích třináct dílů i s průvodcem a tak není divu, že jsem se na knihu tak moc těšila. Mohu říct, že mě nezklamala. J. R. Ward je opravdu paní Spisovatelka, která se svému knižnímu světu opravdu věnuje a je to znát. :o)

Musím se přiznat, že jsem se do čtení natolik vžila, až jsem si zapomínala zapisovat zajímavé citáty, které jsem chtěla použít do recenze. Prostě jsem přestala vnímat realitu a prožívala příběhy svých oblíbenců na sto procent, protože tak uvěřitelnou a věrohodnou paranormal romanci prostě nedokáže sepsat nikdo, pouze spisovatelka J. R. Ward. 

Upozorňuji, že tento příběh předchází prvnímu dílu spin-off série Odkaz černé dýky, jelikož se v Bestii dočtete, že na rekruty se teprve připravují. Jen takové malé upozornění pro všechny fanoušky BCD. ,o)


Autorka jako vždy neodbočila ze své er-formy, kterou líčí veškeré dění - z knihy je cítit, že si opravdu vychutnává všechny možnosti a náležitě jich využívá, aby čtenáře dostala ještě více do varu. Styl psaní je stále vytříbený. Řekla bych, že se autorka zdokonaluje v popisech, i když se mi to zdálo téměř nemožné. Je vidět růst, kterým se J. R. Ward ubírá. Dokáže neskutečně navodit atmosféru a vtáhnout do děje. Popisovat do detailu a přitom nezahlcovat. 

Připadal si tu podobně jako ve vlastní kůži, že ano. Navenek rafinovaná krása, uvnitř chybí duše.

Asi bych vám měla povědět o tom, jak kniha začíná a jakým směrem se odvíjí. A jelikož si autorka pro své čtenáře na začátku připravila opravdu bombu, tak vám neřeknu absolutně nic. Jen si hezky valte oči a lapejte po dechu, stejně jako jsem to dělala já. :o))

Hlavní dějová linie se zaměřuje na Rhage a jeho milovanou Mary. Po té, co se Rhageovi přihodí něco, co ho donutí zamyslet se a přehodnotit svůj život, spolu začnou řešit obří dilema. Já osobně jsem něco takového očekávala, takže mě to nepřekvapilo.

Vedlejší linie zahrnuje Laylu a Xcora. Pokud si na ně dobře vzpomínáte, tak Xcor je vůdce Bastaradů. Ten prevít se nechoval hezky ke králi a Bratrstvo má na něj náramně spadeno. Layla je v očekávání s Qhuinnem a prakticky má obě ruce svázané... Setkáváme se dokonce i s Qhuinnovým bratrem Luchasem. 

Nemalou roli dostal i Assail, který teskní po své Marisol. Musím říct, že kdysi mě jeho osud tolik nezajímal, jako v této knize, kde dostal prostor něco pro krále udělat. Je to opravdu vychytralý upír, má pro strach uděláno a bojuje se svou závilostí, která ho pomalu dostává na lopatky. Jeho bratranci mi sice trochu připomínali Temné, ale autorka jim nadělila do vínku něco, co je humorné a já se s nimi i zasmála. :o)

Další vedlejší linie se týká i Vishouse. Pokud máte tohoto brutálního a pánovitého bratra v oblibě, určitě vás části s ním zaujmou. :o)

A aby toho nebylo málo, objevuje se Jo. Zprvu jsem si myslela, že je to jen malá odbočka od děje do reálného života Caldwallu, ale pak jsem změnila názor. Jo je nová hrdinka, o které určitě ještě uslyšíme! 

Faktem bylo, že v knize mě nejvíce lákaly vedlejší dějové linky, protože byly "nové" nebo nedořešené. Rhage a Mary jsem si dosytosti užila ve druhém dílu, návrat k jejich vztahu už nebyl tak žhavý, divoký a návykový, jako tehdy. Spíše se řešil růst ve vztahu a ačkoliv Rhage je opravdu k pomilování, víc jsem dychtila po informacích, které nabízely další příběhy.

"Neopustím bratry. To se nestane." 

Je vidět, že pro autorku tito hrdinové skutečně žijí. Dokáže je velmi autenticky a živě vykreslit, vdechnout jim přirozenost a pocit, že si na ně můžete sáhnout. Každý má své plusy i mínusy, svá bolístka i radosti. O to působivější hrdinové jsou. Velmi věrohodní hrdinové, kteří pobaví a ohromí.

Rhage je ten nejmilejší a nejsympatičtější kecal v celém Bratrstvu černé dýky, který občas dostane přes tu svou nevymáchanou pusu. Je to neuvěřitelná osobnost s dobrým srdcem, který pro svou Mary udělá vše na světě. Na každý pád je Rhage ale stále mužem a víte, jací jsou... :o)) Tento gurmán, který dokáže na posezení spořádat dvě selata, není žádnou vyjímkou. ,o)

Mary je prostá a inteligentní žena, která si na nic nehraje. Je přirozená a i když v sobě má chaos, dokáže se druhým rozdat. Pomáhala v Bratrstvu a velkou změnu její pomoc způsobila zejména u Zsadista. Nyní v Domě Bezpečí, kde je psycholožkou, se své práci také věnuje na sto procent a baví ji to. Ale co se stane, když se zainteresuje až příliš? 

"Tady neumřeš!" zařval přes panující rámus."Je to pro mě příhodný konec."Černé, bezvýrazné oči se obrátily v sloup. "Na to koukat nebudu, debile."

Velkým plusem pro čtenáře je, že kniha je opravdu oduševnělá. Obsahuje psychologii postav, řeší se dilema, různé duševní nesnáze a autorka se nad vším opravdu zamýšlí. Tohle na románech z této série miluji, protože nejsou bezduché a dokážou tak ohromit i náročné čtenářky, které potřebují víc než vztahy.

Samozřejmě v knize je jako bonus pro všechny čtenářky vhodně sepsaná erotika. Autorka se snaží být kreativní a opravdu se jí daří. Romantika v podání Rhage a Mary je také kouzelná. Donutí vás znovu se zamilovat a uvědomit si, jaké ti dva mají štěstí, že je Wardová dala k sobě. :o)

Jako vždy děj obsahuje i nemálo násilí, které je opravdu vytříbené. To křupání kostí budu slyšet ještě několik dní. Nemyslím si, že by autorka líčila něco zbytečně brutálně, dokáže odhadnout míru a hlavně zaujmout. Kreativně popsat každé lup, když někdo někomu zlomí vaz. 
Pokud netíhnete k vulgaritám a sprostá slova vás iritují, asi občas protočíte oči a pomodlíte se, protože někteří bojovníci zkrátka klejí velmi šťavnatě. Ale řekla bych, že vulgarismů je tam opravdu málo, autorka vhodně vpisuje jen tehdy, kdy se to opravdu hodí a je to autentické. 

Humor je cennou součástí Bestie (ale i celé série) od začátku až do konce. A nejde jen tak o ledajaké vtipné hlášky, tyto jsou ostré jako dýka. Dokážou opravdu hodně zapůsobit a silně doplňují děj. Postavy tak díky tomu působí ještě reálněji. A nejde jen o humorné rozhovory, ale také situace. ,o) Mám tento humor moc ráda, protože i přesto, že je vtipný a dokáže mě rozesmát, si ti, kdož ho vyřknou, udržují status drsného bojovníka nebo křehké květinky. Úroveň za každé situace a k tomu ironické hlody prostě nemají chybu! 

Bratr Vishous se ohlásil slovy: "Už je to oficiální. Mluvím s tebou častěji než s matkou. Ale zachovej klid, nemůžu ji vystát." "Při tvé milé povaze a přívětivém vystupování si vůbec neumím představit, že by ses v životě někomu odcizil.""Nemusíš mi lézt do zadku lichotkami." 

Absolutní promyšlenost opět potěší náročné čtenáře, kteří zkoumají a hledají, co Wardové uniklo. Upřímně, má to tak dobře sepsané, že by se klidně dalo tvrdit, že to opisuje ze skutečných historických deníků Bratrstva. 

Smutnou pravdou pro čtenáře je, že pokud jste nečetli předchozí díly, Bestie vás stráví a zmate na celé čáře a pochopíte asi tak čtvrtinu knihy (možná méně), jelikož linie navazují na předešlé knihy. Celý reálný i fantasy svět v této knize je vystavěný od prvního dílu a pokud jste sérii nepročetli, nedokážete pochopit glymeru a různé ty upíří věci ani podle slovníčku na začátku, který je úžasný! I já kolikrát zapomenu, co jaké slovo znamená, jelikož díly nevycházejí hned za sebou. A pak stačí jen nalézt dané slovo hned na začátku knihy ve slovníku, který je nedílnou součástí všech románů této série! 

"Ne. Nesmíš. Nesmíš žrát lidi." Jo, tak jo, ještě pořád tomu nemohla uvěřit, kdykoliv ta slova vypustila z úst. Ach, co všechno našince potká, to je k neuvěření. Bestie však svěsila hlavu. Jako by trucovala. 

Finále knihy, pokud tak berete posledních sto padesát stránek, je plné jobovek a já ho prožila strašně rychle, protože jsem byla zoufalá napětím. Autorka totiž dokáže nesmírně působivě a přirozeně čtenáře napínat. Po celou dobu jsem byla jako na trní. Takové malé týrání, které tedy rozhodně stojí za to! Po zaklapnutí knihy ve mně dozníval ten neskutečný příběh, hřála mě v hrudi slova hrdinů a docházelo mi, že jsem prožila něco neuvěřitelného - něco, na co nikdy nezapomenu a budu to chtít prožít zas a znovu. 

Bratrstvo černé dýky je podle mého ta nejreálněji působící fantasy série, kterou jsem kdy měla možnost číst. Čtenář má pocit, že by se v Caldwallu skutečně něco takového mohlo dít a možná bude mít i nutkání se tam podívat a zjistit, jestli autorka náhodou nepopisuje skutečné události nám utajených existencí. :o))

"Polib mi prdel." "Jistě nebo naopak, jestli je ti to tak milejší." 

Potřebujete vypadout ze šedi svých dnů? Vezměte si dovolenou, popadněte Bestii a odjeďte do Caldwallu, kde prožijete silné a dynamické dobrodružství, radost ze setkání s bratry a jejich družkami. Pomůžete vyřešit osobní problémy a podíváte se na zoubek lumpům, jež se snaží ošálit Slepého krále. Moře, výlety na hrady a zámky, aquaparky... Nic se nevyrovná tomu, když odděláte pár bezduchých a prožijete románek ve světě J. R. Ward. Já se vracím vždy odpočinutá, plná energie a také nostalgie, když se mám loučit s těmi, kteří jsou mi v knižním světě nejbližší. :o) 

Bestii doporučuji, protože každý potřebujeme mít možnost snít o mazlíčkovi, který pro nás občas sežere i ty neotravnější nepřátele. :o)


Knižní obálka: 
Na to se ale krásně kouká. To víte, romány pro ženy přece jen mají být lákavé a Bestie je rozhodně lákavá je. Nejvíc se mi líbí, že stále jede na stejné vlně a ačkoliv je knižní obálka nová a zas o fous lepší, než tak předchozí, neodvrací se od Bratrstva a stále se jí podobá. 




Anotace:
Rhage a Mary se vracejí v novém románu o Bratrstvu černé dýky, sérii „tak populární, až by se dnes asi nenašel čtenář, který o ní ještě neslyšel“ (USA Today).

V Bratrstvu černé dýky už nic není, jak bývalo. Poté, co se podařilo vyhnout válce s Temnými, se spojenecké vazby posunuly a vznikly hranice. Zabijáci Vyhlazovací společnosti jsou silní jako nikdy, kořistí z lidských slabostí, aby získávali další peníze, další zbraně, další moc. Zatímco se však Bratrstvo připravuje k frontálnímu útoku, jeden jeho člen svádí boj sám se sebou…

Rhage, bratr s největší chutí k jídlu, ale taky s největším srdcem, by měl vést naprosto ideální život – nebo aspoň naprosto spokojený. Má po boku Mary, svou milovanou shellan, a jeho králi i bratrům se daří. Jenže Rhage nechápe – a neovládá – paniku a nejistotu, které ho pronásledují…

A to ho děsí – stejně jako chvíle, kdy není se svou ženou. Poté, co v boji utrpí smrtelné zranění, musí Rhage přehodnotit své priority – a řešení otřese jeho světem… i světem Mary. Jenže Mary se ubírá vlastní cestou, která je buď sblíží, nebo způsobí roztržku, ze které se žádný z nich nevzpamatuje… 

Nakladatelství: Baronet
Rok vydání: 2016
Žámr: Literatura světová, Paranormal romance, Sci-fi a fantasy, Romány pro ženy
Ze série: Bratrstvo černé dýky (14)
Počet stran: 554
Vazba: pevná s přebalem




Žádné komentáře:

Okomentovat


Copyright © SVĚT MEZI ŘÁDKY | Šablona: Lucy Lillianne. Optimalizováno pro Firefox.