Recenze: DÁME JEŠTĚ JEDNO (Pavel Pavel)

Soubor zábavných historek Pavla Pavla



Za recenzní výtisk děkuji nakladatelství Klika


Klika (Fb)


Chci zakoupit knihu Dáme ještě jedno


Tento recenzní výtisk od nakladatelství Klika v rámci našeho projektu Podporujeme české autory byl nečekaný. Byla jsem trochu nejistá, když jsem ho otevřela a netušila jsem, co si vlastně představit. Příjemně mě překvapilo, jelikož jde o různé krátké povídky či příběhy z autorova života nebo s čím se Pavel Pavel setkat. 

Autor Pavel Pavel napsal toto dílo spíše jako oddechovku pro zasmání, která čtenáře rozhodně pobaví. Zejména ho však znáte díky publikaci Jak vznikly největší monumenty dávnověku a Rapa Nui, ale hlavně kvůli tomu, že díky experimentální archeologii ozřejmil záhadu Velikonočního ostrova. Díky tomuto objevu je známý po celém světě. 


Knížečka je psána stylem vyprávění a díky tomu je čtivá a těch pár stránek příjemně ubíhá. Autor je přirozený vypravěč a dokáže zaujmout, takže se čtenář začte, aniž by tušil, jak se to stalo. 




Všudypřítomný český humor, takový ten lidový, veselý a trochu sarkastický dělá knihu opravdu čtivou a zábavnou. Autor je podle všeho také vodák, takže má čtenář možnost pobavit se i u vodáctví. Jinak u různého vyprávění z rodiny a osobního života, dá se říct, samotného autora. Příběhy nejsou pouze humorné, ale také k zamyšlení a každý čtenář si udělá na některé věci vlastní názor, což se mi líbilo. 

Jako odpočinkové čtivo to vůbec nebylo špatné a bylo milé poznat tohoto významného objevitele blíže. Čtenář má hned pocit, že trochu více vidí do jeho života a uvědomuje si, že Pavel Pavel je sympatický mužský, se kterým by klidně někde poseděl a nechal si od něj ještě pár takových svižných a vtipným příběhů vyprávět. ,o) 




Jak napovídá anotace, tak tento soubor historek vydal k oslavě svých šedesátin a čtenář musí počítat, že jde o oddechovou jednohubku, ve které mi vadilo především to, že text nebyl správně zarovnaný. Což by bylo asi jediné, co bych vytkla. 

Ilustrace velmi vhodně doplňují jednotlivé příběhy a hlavně čtenáře zaujmou. Kresby podle všeho pro své dílo vytvořil sám autor. 




Tato knížka je podle mého spíše pro ty, kteří autora znají nebo rádi čtou jeho publikace, které jsou velmi dobře hodnocené. Já osobně jsem nečetla ani jednu, ale vím, že pan Pavel se podílel na významném objevu ohledně Velikonočního ostrova. Tomu tleskám, jelikož je vidět, že český člověk se ve světě skutečně neztratí a právě i o tom je tato útlá publikace. :o) 




Knižní obálka: 
No, já přes takovéhle nejsem. Při prvním pohledu jsem myslela, že je to nějaká protialkoholická příručka. Pak jsem si přečetla anotaci a bylo mi jasné, oč jde, ale prostě na první pohled mi ilustrace na přední straně moc nesedla. Je prostě vidět, že autor toto dílo vytvořil především pro své fanoušky, kamarády a známé. 




Anotace: 
Ve třiceti vysvětlil jednu z nejpopulárnějších archeologických záhad světa.
K oslavě svých šedesátin přináší soubor historek a životních příběhů bohatě ilustrovaných vtipnými kresbami. Nečekané situace často z nevšedního prostředí střídají zábavné postřehy z domova i z cest. 
Autor navždy spojený s tajemnými sochami Velikonočního ostrova nabízí pohodové a zároveň osvěžující počtení.

Nakladatelství: Klika
Rok vydání: 2016
Žánr: Fejetony, Humor, Příběhy
Počet stran: 110
Vazba: brožovaná



Žádné komentáře:

Okomentovat


Copyright © SVĚT MEZI ŘÁDKY | Šablona: Lucy Lillianne. Optimalizováno pro Firefox.