Recenze: VELKÁ KNIHA DROBNÉ HAVĚTI (Yuval Zommer)


Vítejte v úžasném světě brouků, much, žížal a jiných potvor! 




Za recenzní výtisk děkuji nakladatelství Slovart


Slovart (Fb)


Chci zakoupit Velkou knihu drobné havěti



Tohle krásné a kreativní dílo pro malé i velké čtenáře mi zaslala paní z redakce Slovartu, aniž bych si o něj zažádala. Neměla jsem z toho vůbec obavy, jelikož jsem si knihu prohlížela na jejich eshopu a říkala jsem si, že tohle by mohla být opravdu bomba. A také to úžasné bylo! Dostalo mě to na všech frontách, jelikož já miluji tvorbu, ve které si autor tvořivě vyhrál snad úplně se vším. 

Od prvního pohledu si mě kniha získala především díky té nadnesenosti - že drobná havět pro sebe získala knihu téměř obří velikosti je vtipné a originální. Zapůsobí to, jak na dospělého, tak především na dítě, které se může za deskami knihy doslova schovat a objevovat bezpečně svět, který ho tolik fascinuje. 


Styl psaní je víc než lákavý. Není to klasická kniha, takže neobsahuje rozsáhlé texty plné vědomostí, ale naopak zaujme krátkými, důležitými a především zajímavými informacemi. Pokud se přímo nevěnujete studiu těchto potvůrek, část faktů vás překvapí stejně jako vaše malá sluníčka. Líbí se mi fonty, které nakladatelství Slovart vybralo, jsou výstižné a hodně pozvedají ilustrace, jelikož se k nim víc než hodí. 



Pozoruhodný svět, který se pro čtenáře rozkládá na širokých stránkách, velmi rychle vtáhne mezi ty drobné, nechutné potvůrky. :o)) Mému synovi je dva a půl roku a je doslova posedlý pavouky, kteří jsou v knize zobrazení. Knihu si minimálně jednou denně prohlíží, protože je pro něj neskutečně zajímavá vitalitou a barevností, která čiší z obrázků. 

Autorovi a ilustrátorovi v jednom se podařilo až úchvatně zachytit život breberek, z některých stránek jako by je zachytil přímo v letu. Ilustrace jsou neskutečně živé, ačkoliv nejsou přímo věrnou kopií těch drobných živočichů. Nejen do celého světa, ale i do každého broučka a mravence vložil Zommer jedinečnost a vystihl je velmi osobitě. Já osobně si ty kresby zamilovala a líbí se mi autorův styl. 
Tohle je asi jediná věc, která nemusí každému sednout. Někdo by si třeba představoval mnohem autentičtější ilustrace, ale podle mého právě to, že ty kresby mají své vlastní kouzlo, dělají knihu ještě neobvyklejší a lákavější. 





Pro mě bylo velkým bonusem, že autor se snaží své čtenáře zapojit. Nenabízí pouze čtení nápaditých informací, ale obsahuje i množství hádanek, které baví hádat nejen děti, ale i dospělé. Nejde o nic složitého, ale pokud byste s tím měli problém, na konci knihy je dvojstránka s řešením těch báječných rébusů. 

Slovníček pojmů, kdyby se čtenář náhodou ztratil, naleznete také na konci knihy. Dospělý si myslím, že nebude mít problém, ale děti to ocení, ačkoliv nejde o žádné zbytečně složité odborné názvy, které by jen zahlcovaly. Spíše, kdyby si dítko kupříkladu nebylo jisté, co jsou to tykadla, nebo kukla.




Jako správná knih obsahuje nejen obsah na začátku knihy, ale také rejstřík na konci. Velmi nápomocný, když můj chlapeček toužil jen prohlížet si určité druhy havěti nebo jsem pro něj něco dohledávala. :o))

Někoho může odrazovat, že jde o naučnou literaturu, což by rozhodně nemělo, jelikož kniha vám sice dodá nové a zajímavé informace, ale zároveň je veselá, plná života a originality!




Dílo není jen pro nejmenší či větší malé čtenáře, ale i dospělý si v ní najde něco, co ho naplní energií. Já si u této knihy vždycky nesmírně odpočinu, i když nemám tyto potvůrky ráda. Mám dobrý pocit, že synka něčemu přiučím a samotné se mi ten výstižný svět víc než líbí. Takže bych řekla, že kniha nemá věkové omezení - budete z ní na větvi všichni. A to doslova, pokud se opravdu ponoříte mezi ten hmyz a necháte se zlákat, protože my občas zažijeme nevídané dobrodružství. Stačí jen mít představivost a přidat si k obrázkům třeba své vlastní příběhy.

Velkou knihu drobné havěti víc než doporučuji. Se synem jsme se do ní zamilovali... :o)




Knižní obálka: 
Lákavá. kreativní a plná drobné havěti. Rozhodně osloví!




Anotace:
Brouci, mouchy, žížaly a jiné potvůrky.
Jak rychle se pohybuje hlemýžď? Bojí se brouci tmy? Proč chodí mravenci v zástupu? Na tyto i mnohé další otázky odpovídá tahle malá velká kniha pro malé i větší čtenáře. Její půvabné a velkorysé ilustrace se jen hemží různými roztomilými a podivuhodnými„potvůrkami“. Pojďte se dozvědět spoustu zajímavých informací a perliček ze života bezobratlých a ještě si u toho s havětí zahrát na schovávanou. 

Nakladatelství: Slovart 
Rok vydání: 2016
Žánr: Literatura naučná
Počet stran: 64
Vazba: pevná





Žádné komentáře:

Okomentovat


Copyright © SVĚT MEZI ŘÁDKY | Šablona: Lucy Lillianne. Optimalizováno pro Firefox.