Inspirující publikace pro maminky

I letos jsme s Wish moc rády za spolupráci s nakladatelstvím Portál, kterou jsme navázaly v roce 2016 a v tomto roce v ní pokračujeme! Děkujeme, že pro nakladatelství Portál můžeme i nadále recenzovat, jelikož jejich knihy jsou opravdovými poklady pro duši. 

Jako maminka skoro tříletého chlapečka jsem velmi vděčná za publikace o výchově i rozvoji dítěte, které nakladatelství Portál vydává. V edičním plánu na tento rok si maminky rozhodně přijdou na své - a nejen maminky. Pokud hledáte hodnotnou literaturu, pak není co řešit. 



Já si vybrala publikace a nečekala jsem, že mi nakladatelství Portál zašle všechny tři. Bylo to skvělé překvapení, spolu s pěknou hromadou pohádkových záložek, které působí opravdu kouzelně. Potěšil mě i tištěný ediční plán. Je to prostě něco úplně jiného, když si v klidu můžete listovat edičákem a opravdu si to pročíst. Na internetu se to čte trochu jinak, tohle je osobitější a pohodlnější, takže na mě brožurka udělala dojem. Moc děkuji za vše! :o)


Ráda bych vás těmito knihami inspirovala, abyste si našly tu, která vám to na mateřské usnadní a pomůže s dětmi. Sama vím, jak je někdy obtížné, když je žena psychicky i fyzicky unavená, vymýšlet nové způsoby zábavy a učení v jednom, aby dítko bylo zabavené a hlavně mělo podněty pro rozvoj. :o) Věřím, že tyto knihy mi hodně pomohou.  :o)



Připoutej se, nebo umře jednorožec! - J. Hayers, F. Achterwinter

100 ne zcela legálních výchovných triků


Tuto publikaci už jsem stačila rozečíst a opravdu je nesmírně zábavná, ale hlavně poučná a plná kreativity. Někdy prostě už člověku dochází fantazie na odpovědi a tohle je přesně ta pomoc, kterou jsem v období "Proč? Jak? Na co?" potřebovala. Knížka si mě získala od prvních řádků a věřím, že mi rozšíří obzory a pomůže mi zábavným způsobem vyzrát nad mým sluníčkem tak, aby byl v bezpečí a přitom měl možnost rozletu. :o)

Anotace: 
Odlehčený a zábavný rádce obsahuje celkem sto tipů určených zoufalým rodičům, kteří mají pocit, že už při výchově vyzkoušeli naprosto všechno – ale marně. 
Autoři shromáždili nejlepší výchovné triky docela normálních rodičů. I když – je Angelika normální, když se vloupe do vlastního bytu, aby svého syna konečně naučila zamykat dveře? Je Marie normální, když nutí svou dceru zapnout si bezpečnostní pás vyhrožováním, že jinak umře jednorožec? Ovšem ať už jsou citovaní rodiče normální nebo ne, ať jsou jejich výchovné triky legální nebo ne, důležité je, že fungovaly. Více informací...



Poznáváme, hýbeme se a tvoříme - P. Petrů-Kicková
Činnosti pro děti od 2 do 3 let


Jak už napovídá název, tak inspiruje maminky k různým denním činnostem, aby zabavily své ratolesti a ještě jim daly možnost získávat informace a učit se formou zábavy. Pro mě to bude určitě knížečka, ze které budu čerpat nápady. Na mateřské občas žena zakrní a netuší, jak správně modelovat hry tak, aby bavily, ale staly se i poučením. Nezoufám si, mám tu první pomoc v podobě tištěného rádce. :o)

Anotace:
Kniha je výstupem pedagogické praxe autorky a vychází z požadavku doby na začlenění věkového období dítěte od 2 do 3 let do výchovné a vzdělávací práce mateřské školy. Po krátkém teoretickém úvodu věnovaném potřebám malých dětí a praxi mateřských škol následují praktické kapitoly, které nabízejí činnosti v různých výchovně-vzdělávacích oblastech. Kniha koresponduje se stávajícím kurikulárním dokumentem RVP PV, aktivity jsou „šity na míru“ dětem nízkého věku a odpovídají možnostem českých mateřských škol. Více informací...



Umělci v mateřské škole - I. Rochovská, D. Krupová
Aktivity zaměřené na interpretaci výtvarného umění


Mám ráda umění a chci k němu nenásilnou formou přivést i svého syna. Aby dokázal umění ocenit, aby sám mohl tvořit a opájet se tím pocitem bez hranic. Ale jak správně ho vést a přitom ho neodradit? Nebyla jsem si jistá, co všechno a jakým způsobem dítěti v letech, kdy nastupuje nebo by mělo nastoupit do mateřské školy, ukázat. Tato publikace mi určitě pomůže nalézt nejen směr, ale i různé způsoby, jak svého chlapečka seznámit s uměním tak, aby ho lákalo a ještě si k němu vytvořil vztah. :o)

Anotace: 
Autorky se ve své nové knize zaměřují na interpretaci vizuálního umění. Děti zažívají radost, když zkoumají, jaký odkaz ukryl umělec do svého díla, a vzápětí, když si samy hrají na výtvarné umělce. Naučit děti číst obrazy je nevyhnutelným předpokladem k tomu, abychom mohli uskutečňovat aktivity založené na námětu nebo tématu, které dílo jasně nebo skrytě nabízí. Děti dokážou reagovat na dílo podle vlastních zkušeností, porovnávat ho s tím, co o dané situaci nebo ději vědí, stejně jako to dělají dospělí. Při vnímání uměleckých děl nevystačíme s běžným vizuálním jazykem, nestačí „to je pěkné, to se mi líbí“, ale je potřeba poznat, jak se umělec vyjadřoval, abychom mohli pochopit, co chtěl svým dílem sdělit. Více informací...




Věřím, že tyto knihy pro mě budou mít hodnotu, jelikož když jde o mého syna, snažím se udělat vždy to nejlepší a co nejvíce mu dát možnosti rozvoje. Myslím, že zaujmou maminky, které touží svým dětem vyjít vstříc a ukázat jim svět plný barev a možností. V recenzi vás samozřejmě budu informovat blíže a doufám, že i já vás inspiruji k tomu, abyste našli dílo, které vám bude nápomocné jako mně. :o) 



Jaká kniha by vám na mateřské pomohla?
Máte i vy svůj titul, který byste rády měly doma jako první pomoc? :o)



Žádné komentáře:

Okomentovat


Copyright © SVĚT MEZI ŘÁDKY | Šablona: Lucy Lillianne. Optimalizováno pro Firefox.