Recenze: ZAPOMENOUT NA LÁSKU (Salma Blanco)

Romantické dobrodružství 


Věděla ale, že nezapomene. I kdyby sebevíc chtěla. Protože na lásku se nezapomíná. 



Za recenzní e-výtisk děkuji nakladatelství Kknihy.cz


Kknihy.cz (Fb)


Chci zakoupit román Zapomenout na lásku


Westernový román Zapomenout na lásku mi byl doporučen samotným nakladatelstvím a myslím, že výběr mi sedl. Potřebovala jsem romantiku, u které si odpočinu, ale která mě i přesto udrží ve střehu, a to se tomuto románu z divokého západu rozhodně podařilo. :o) Jsem ráda, že čtenáře romantických oddechovek mohu inspirovat tímto dílem v rámci našeho projektu Podporujeme české autory. Ačkoliv jde o prvotinu, rozhodně je zdařilá. :o)

Styl psaní je er-formou v minulém čase a působí čtivě. Není přímo prostý, ale ani zbytečně zahlcující. Autorka se snažila čtenáře přenést na divoký západ a také tomu přizpůsobila svůj styl. Možná ne natolik, jak by si správný fanoušek westernu představoval, ale já byla atmosférou příjemně potěšená, protože mi to přišlo vystižené tak akorát. 

„Slyšíte, Jacku? Nesmíte ji nechat odejít, takhle ne! Copak vám na ní ani trochu nezáleží? Zapomněl jste už, co jste jí slíbil? Jacku, to všechno je nějaký hrozný omyl!"

Kniha nás zavádí do putování Jacka, který objeví v pustině chlapce... Jenže to není chlapec. Anotace v tomto případě prozrazuje hodně a já teď netuším, jestli víc navnazuje nebo vlastně čtenáři bere to správné překvapení. 

I když se v noci ještě pořád občas budila ze strašných snů, zbrocená potem, začínala pozvolna doufat, že Jackův plán vyjde.

Jack je samorost, který má však dobré srdce a na budoucnost si neklade velké nároky. Když se mu do cesty připlete Nell.

Nell je nejistá a plachá hrdinka, kterou děsí minulost, před kterou utíká. Vychovaná způsobem, jaký Jack nikdy nepoznal, je úplně jiná, než on, ale... Protiklady se přitahují. ,o)

Jack Larey byl fakt hodný a milý. Ale opravdu jsem si ho oblíbila a byl příjemným hrdinou, se kterým se skvěle putovalo. Na druhou stranu díky těm povahám mi hrdinové přišli málo uvěřitelní. Kdyby se autorka věnovala i těm maličkostem, které postavy oživí, nejspíš bych je hodnotila lépe.

Dlouhou chvíli za ní hleděl a snažil se srovnat si v hlavě její chování. Vážně se v téhle holce vůbec nevyznal. A navíc, co se jí týkalo, nevyznal se ani v sobě. 

Celá ta eskapáda, kdy má Jack pocit, že pomáhá malému chlapci, je legrační. Ne směšná, ale jemně vtipná a hezky popsaná. Pořád jsem čekala na ten okamžik, až se to prozradí. Nemohla jsem se dočkat, přestože mě čtení bavilo a líbilo se mi, jak se autorka vyhýbá onomu poznání... Po objevení začíná romantická a dobrodružná část, ve které jsou různorodé zvraty. ,o)



Děj se zabývá i životem mezi koňmi, putováním v pekelné výhni prérie a problémy, které se za hlavní hrdinkou táhnou jako melasa. Nell zažívá naději a doufá, že se tak vyhne minulosti, která ji poznamenala. Bylo zvláštní pozorovat, co všechno se děje a jaké zajímavé zvraty nastávají. 

Já jako romantička jsem byla trochu skeptická, co se románku na divokém západě týče, ale autorce se podařilo mě zaujmout a pár těch motýlků mi přece jen v břiše prolétlo. :o) Nečekejte erotické řádění, to by dílo možná oživilo, ale podle mě to není nutné. 
Emoce na mě příliš nepůsobily. U takových knih ani neočekávám nějakou srdceryvnost. 

Byli jsme doma tři kluci, já nejmladší. Máma umřela, když mi bylo osm. Táta pil a řezal nás, kde se dalo. Ve dvanácti jsem už toho měl po krk a utekl jsem. Od tý doby se protloukám, jak se dá. 

Co bych vytkla? Velmi nepříjemné bylo, že se v textu často objevovala pomlčkou rozdělená slova uprostřed stránky. Zřejmě byl text zkopírovaný z jiného formátu a dodatečně jej nikdo neupravoval. Jelikož mi chyby v textu vadí, tak tohle mě neskutečně vytáčelo. Pokud jste puntičkáři, necháte v řádkách duši. 

Zapomenout na lásku by mě mnohem víc odzbrojilo, kdyby anotace nevyzradila to nejzajímavější a nejlákavější překvapení, které kniha nabízí. Chápu, že je těžké napsat anotaci na takový román, ale u mě by to určitě mělo větší úspěch a hned by působil lépe.



Konec knihy je prakticky uzavřený, jestli chcete nechat hrdinku jejímu osudu, ale pokud se vám dobrodružství Jacka a Nell líbilo, určitě vás navnadí na pokračování s odpovídajícím názvem Na lásku se nezapomíná.

Bože, jak to, že jediný polibek na ni má takový vliv! Vůbec si neuvědomila, že její strach z mužů v jeho přítomnosti prostě zmizel.

Román bych doporučila všem, kdo mají rádi oddechové a romantické romány z prostředí divokého západu a nebo teprve s westernem chtějí začít. :o)


Knižní obálka:
Zajímavá, westernově romantická. 




Anotace: 
Zapomenout na lásku je první díl romantického westernu o jednom bezhlavém útěku do divočiny Západu.
Nell je mladá bohatá dívka z Bostonu, kterou zoufalá životní situace přiměje k útěku daleko od domova, do drsné divočiny Západu. Je to jemná, kultivovaná dáma, zvyklá na pohodlí a komfort. Před jistou smrtí ji zachrání neznámý jezdec. Zůstane jen u tohoto setkání nebo se jejich vztah bude dál rozvíjet? Podaří se Nell uniknout svému snoubenci?
Jack je toulavý kovboj, bez majetku, bez domova. Jediné co má, jsou jeho zásady a přesvědčení. Dívka, kterou zachránil v pustině, je pro něj od samého začátku záhadou. Je tajemná, velmi kultivovaná a ze všeho vyděšená. Jediné, co se od ní dovídá je, že prchá před svým snoubencem. Přesto, že jej dívčino chování znervózňuje a sám sebe přesvědčuje, že to není žena pro něj, nakonec podléhá jejímu jemnému kouzlu. Ale budou pro něj důležitější společenské rozdíly a jeho zásady, než ryzí cit, který se mezitím rozhořel?

Nakladatelství: Kknihy.cz
Rok vydání: 2015
Žánr: Dobrodružné, Western, Literatura česká
Počet stran: 219
Formát: EPUB, MOBI, PDF

Žádné komentáře:

Okomentovat


Copyright © SVĚT MEZI ŘÁDKY | Šablona: Lucy Lillianne. Optimalizováno pro Firefox.