Recenze: SOUBOJE BAREV (Hervé Tullet)

Souboje barev - zábava pro celou rodinu! 



Za recenzní výtisk děkuji nakladatelství Portál 
Portál (Fb)


Chci zakoupit netradiční dílo Souboje barev


Neobvyklá kniha plná kreativních úkolů je horkou novinkou nakladatelství Portál. Úžasné video o ní vypovídá hodně a díky tomu mě výtisk zaujal na první pohled. Prostě jsem se zamilovala a měla jsem důvod. Kniha totiž není pouze pro malé a větší, ale dokonce i pro dospělé, kteří se při tvoření úžasně uvolní a naberou ztracenou energii a inspiraci. :o) 

O čem Souboje barev vlastně jsou? To je jednoduché. Mají své poslání. Přinášet klid a mír, inspiraci a podporu v kreativitě do domácností českých i zahraničních. Na této knize je skvělé, že nezáleží na kultuře, ale pouze na lidském chápání. 

Ráda bych vyzdvihla způsob, jakým je kniha sestavená. Ačkoliv své čtenáře navnadí na způsob, jakým svou knihu znetvoří nebo naopak vyzdobí, tak dává také možnost provést úkoly různorodě, a tak je klidně úplně možné mít doma několik takových knih a vyřádit se na nich podle toho, co vás právě k danému úkolu napadne. Pravda, ne všechny úlohy vybízejí k takovému tvoření, ale většina taková je. Takže v případě, že potřebujete přesně říct, co dělat, tak vám kniha vyhoví. :o)




Čím vším můžete do díla kreslit? Stránky jsou silné a pevné, ale já osobně nemám ráda, když fixy prosvítají, takže jsem se rozhodla pro využití voskovek, pastelek, barevných propisek a uhlů. Dokonce jsme vyzkoušeli i vodovky. Zkrátka vaší pestré touze se meze nekladou a pokud chcete, můžete využít cokoliv, protože kniha je vyrobena přesně tak, aby tyto barevné hrátky nejen přežila, ale ještě vás plnohodnotně pobavila! ,o)





V úvodu jsem vám oznamovala, že dílo je i pro dospělé a nemluvila jsem do větru. Jelikož jsem měla tu možnost vidět u barevných soubojů děti, dospívající i dospělé, (uspořádala jsem totiž souboje doma) mohu říct, že dospělí si to užili snad ještě více než děti. :o))


  

Souboje v praxi: 

3 - 4 roky
Můj téměř tříletý syn s čtyřletou neteří měli vlastní hlavu a spolupracovali tak leda spolu. Kreslili podle svých pravidel a úkoly brali s rezervou. Nemohu říct, že by si hezky nepokreslili, ale plně nevyužili potenciál díla. 

6 - 10 let
Dva synovci se na to úkoly vrhli a brali to opravdu vážně. Nejvíc je potěšili roboti, barevné souboje a válka ve vesmíru, kde se neskutečně vyřádili. Takhle je obvykle vídávám jen u tabletů nebo při fotbale, takže mě hodně potěšilo, že se opravdu skvěle zabavili. Knihy totiž obvykle bojkotují. 

15 - 35 let
Puberta proti dospělosti se osvědčila také skvěle. Zatímco švagra chytala křeč do rukou, synovec ho prostě doslova barevně natřel. V tu chvíli mi bylo jasné, že Souboje barev vlastně suplují i společenské hry, u kterých se rozvíjí myšlení. 





Já sama jsem si dílo ozkoušela, když jsem si k němu po perném dni sama sedla. Byla jsem psychicky unavená a čekala mě ještě spousta práce. Ulevilo se mi, když jsem začala vybarvovat (svou) zelenou zahrádku. Pocítila jsem neskutečný klid a znovu se do mě vlívala energie. Konečně jsem našla kresby pro mě. Nejsem ten typ na mandaly nebo meditačním omalovánky, neposkytují mi dostatek kreativity. Jen vybarvovat bez přemýšlení mě nebaví. U této knihy je velké plus, že je plná inspirace, ať už je úkol jednoduchý nebo složitější. A právě tím si mě dokázala získat.
Neholdujete omalovánkám jako já? Pak jsou Souboje barev konečně dílem pro nás. Přirovnáním k obyčejným omalovánkám byste této knize velmi uškodili, tohle je nový a jedinečný způsob využití pastelek, voskovek a dalších pomůcek k malbě či kresbě.




Recenze na tuto knihu se mi nepsala snadno hlavně z toho důvodu, že nejde o klasický titul. Hodnotné dílo není snadné posuzovat, tušíte proč? Protože jsem se do Souboje barev natolik zamilovala, že není snadné jej vidět objektivně. Musela jsem se zamyslet. Opravdu mají Souboje barev nějaké vady, které by čtenářům-kreativcům-umělcům mohly vadit? Nemyslím si, že by se něco takového našlo. Papír je kvalitní, úkoly složité i jednoduché a pro každého něco. Velikost této knihy je naprosto úchvatná a o to lépe se využívá.




Komu bych Souboje barev doporučila? Všem milovníkům kreativity. Na věk nehleďte! Tato kniha vás nevrátí do dětství, zůstanete dospělými, ale konečně i s pastelkou v ruce budete sami sebou. Jste deprimovaní? Zasekli jste se a nic vás nebaví? Máte těžký den a děti zlobí? Se Souboji barev uvidíte svět opět barevně. :o)





Knižní obálka: 
Je prostě skvělá. Zobrazuje přesně to, co má čtenář očekávat. Díky obří velikosti je prostě k nepřehlédnutí. :o)


Anotace: 
Netradiční sešit Hervé Tulleta, oblíbeného autora Knížky a Barev, nabízí dětem na každé dvojstraně skvělá prostředí pro nesmrtelné souboje pastelek, tužek a fixek. Zábavná kniha jak pro dvojici, tak samotné dítě rozvíjí představivost a výtvarné cítění, ale především nabízí materiál na spoustu času legrace.

Nakladatelství: Portál
Rok vydání: 2017
Žánr: Pro nejmenší, Šikovné děti, Tvoření, hry, styl.
Počet stran:64
Vazba: brožovaná




Žádné komentáře:

Okomentovat


Copyright © SVĚT MEZI ŘÁDKY | Šablona: Lucy Lillianne. Optimalizováno pro Firefox.