Soubor povídek tabuizovaných témat a gay young adult

Recenzní výtisky od společnosti Euromedia jsem očekávala každým dnem a vážně jsem se nemohla dočkat! Když konečně dorazily (včera), byla jsem štěstím bez sebe. 

Obě knihy jsou velmi lákavé, ale na tu jednu jsem se opravdu hodně. Vrhla jsem se na ni ve dvě hodiny a s přestávkami jsem ji do devíti přečetla. Občas se stane, že když se na něco moc těšíte, býváte zklamaní. Ale tohle není ten případ. Román mi dal přesně to, co jsem očekávala a opravdu si mě  získal. Takže jaké dílo bych vám ráda doporučila? Více v článku a brzy očekávejte i recenzi. ,o))


Probuzení Simona Spiera - Becky Albertalli 


Young adultka s gay láskou je pro mě samozřejmě top. Homosexuální romány vyhledávám a tak mě překlad tohoto díla víc než potěšil. Vím, že se chvíli jednalo o změně jména na Šimona, ale po přečtení knihy čtenář pochopí, proč se k tomu nakonec nakladatelství Yoli nepřiklonilo a zůstalo u starého dobrého Simona, který mně osobně vyhovuje. 

Anotace: 
Simonovi Spierovi je šestnáct a snaží se přijít na to, kdo je - a co hledá. Když se ale e-mail, určený chlapci s přezdívkou Blue, dostane do špatných rukou, věci se náhle zkomplikují. Protože láska k Blueovi, je pro Simona velká věc.


První láska, poslední pomazání - Ian McEwan


Tento autor píše opravdu neobvyklá díla. Betonová zahrada je nezapomenutelná a podivná, proto jsem měla radost, že Odeon vydal druhé vydání První láska, poslední pomazání. Jsem na dílo rozhodně zvědavá a myslím, že to bude opět něco. :)

Anotace: 
Soubor povídek První láska, poslední pomazání je vůbec první autorovou publikovanou knihou. Dílo, za něž McEwan roku 1976 obdržel cenu Somerseta Maughama, se lyrickým způsobem vypořádává s řadou tabuizovaných témat, jakými jsou kupříkladu sexuální zneužívání či incest, a ukazuje svět v jeho často kruté a tragické podobě. McEwanovi hrdinové jsou lidé nacházející se na okraji lidské společnosti. Autorova prvotina tak připomíná jakéhosi průvodce, který nás provede oblastí přináležející odvrácené straně lidské existence. 



A tohle jsou knihy, které jsou podle mého velmi lákavé. No, jelikož mám Simonaprobuzeného přečteného, po dočtení nynější četby se ihned vrhnu na Iana McEwana a uvidíme, jak on se mnou zatočí. :o) 



Která z knih vás zaujala?
Jakou byste si rádi přečetli? 

Žádné komentáře:

Okomentovat


Copyright © SVĚT MEZI ŘÁDKY | Šablona: Lucy Lillianne. Optimalizováno pro Firefox.