Knižní úlovky - březen 2017

V březnu jsem si trochu vynahradila knižní půst z předchozích měsíců a zvětšila další kupičku knih, které se mi už nevejdou do knihovny ani nikam jinam a nejspíš mi za chvíli spadnou na hlavu. Zase tolik jsem to ale nepřeháněla a nakupovala levně a výhodně. A dokonce jsem byla obdarovaná! A to jsem v březnu neměla ani svátek ani narozeniny. Ne, Chensie tou dárkyní nebyla. Tak hodná na mě není. (Ne že by na mě vůbec kdy hodná byla. 😃 )

DARY

Noční cirkus je jednou z těch knížek, u kterých váháte při každém nákupu v e-shopu. Jsou sice levné, ale vy máte pocit, že podobných kousků máte doma už dost a jenom byste k nim přidali další, na který by se prášilo. Už ani nevím, kolikrát jsem tenhle magický realismus přidala do košíku, abych ho z něj před potvrzením objednávky zase vyndala. Ale nakonec si ke mně cestu stejně našel. I když úplně jinak a naprosto nečekaně. O svém váhání jsem se nedávno zmínila v jedné knižní FB skupině. A najednou se pod mým komentářem objevil vzkaz od jedné naší čtenářky, která mi knížku nabídla. Jen tak. Nic za ni nechtěla. Ani poštovné. Takže ji mám konečně doma!😊 Tímto ještě jednou moc děkuju Dáše Kulískové

ANOTACE


NÁKUPY

Anne Rice a její upíři. V dospívání pro mě představovali v češtině nedosažitelné lákadlo. Rice je velmi plodná autorka a popravdě nemám přehled o její veškeré tvorbě. A vlastně ani o sérii Upíří kroniky, kam spadá právě Princ Lestat. Jelikož mám ale pro upíry slabost (a tím myslím ty opravdové, nezhýčkané moderní dobou a nepolidštěné), kdykoliv se objeví nějaký autorčin překlad, koupím si ho. Díly u nás vycházejí na přeskáčku a pokaždé u jiného nakladatelství a nedělám si iluze, že by v Česku jednoho dne vyšly všechny, ale to mi vlastně ani nevadí. Je to taková nenásilná forma sběratelství. Stačí mi pocit, že je mám doma ty, které jsou dostupné. 😊 Koupíte v Levných knihách.

ANOTACE


Ticho aneb Síla introvertů ve světě, který nikdy nepřestává mluvit je knížkou, kterou jsem si naopak chtěla koupit už dlouho, ale teprve teď jsem se k tomu dostala. A může za to La Tereza z blogu Projekt introvert, která Ticho vychvalovala a nazývala biblí tak dlouho, až mě přesvědčila. A zatím nelituju. 😊 Máte problém s věcmi, které ostatním přijdou naprosto automatické? Připadáte si, že nepasujete do společnosti a občas ani mezi své nejbližší? Vyčerpává vás ustavičný kontakt s lidmi? Myslí si o vás někteří, že jste podivní? Možná jste z větší části introvert. A není na vás nic podivného, jenom prostě fungujete jiným způsobem. Jenže svět prosazuje extraverzi a pokud ji nesplňujete, jste automaticky outsider. Přitom bez introvertů by byl ochuzen o tolik věcí... Doufám, že Ticho bude průvodcem pro každého, kdo hledá cestu sám k sobě.

ANOTACE



Život za sklem byl další položkou na mém nekonečném seznamu.😃 Objevila jsem ho za pár korun v e-shopu Knihcentra a bylo rozhodnuto. Jde o útlou knížku v brožované vazbě, která v sobě ukrývá osobní zpověď ženy s Aspergerovým syndromem. (Vzpomínáte si na Lisbeth Salanderovou z Larssonova Millenia?) V poslední době začaly vycházet různé tituly s tématem autismu. Sama jsem si minulý podzim pořizovala A proto skáču... Život za sklem oproti tomu není žádnou novinkou. V Česku vyšel už v roce 2008.
Co by to bylo za úlovky bez komiksu? 😊 Neříkám, že jsem jim úplně propadla, ale celkem dost jsem si je oblíbila. Na Vincenta jsem narazila díky blogerce Daffodile z blogu Hnízdo zvrhlé narcisky, která ji nedávno recenzovala. Ne že by obrázky byly přímo můj šálek čaje, ale autobiografický komiks o Vincentu van Goghovi... autorovi Hvězdné noci... Ten jsem prostě musela mít.

ANOTACE
Sladká vůně smrti byla koupě naslepo. Potřebovala jsem doplnit objednávku a ani nevím, proč jsem vlastně sáhla zrovna po téhle knížce. Nikdy dřív jsem o ní neslyšela a podle anotace mi připomněla film Tajemná řeka, který se mi sice hodně líbil, ale jeho konec byl pro mě naprosto nestravitelný. Nevěděla jsem, jestli mám dřív zuřit nebo brečet. Trochu se obávám, že tohle bude podobný případ. 

Poslední knížkou z březnových úlovků je jednohubka Baťa v kostce. Jde o ucelený pohled na úspěšného podnikatele a manažera Tomáše Baťu, kterého více určitě nemusím představovat. Mrněte na ni, je dost chválená.

ANOTACE



A to je vše, milí knihomilové. 

Jaký byl váš knižní březen? 😊



Žádné komentáře:

Okomentovat


Copyright © SVĚT MEZI ŘÁDKY | Šablona: Lucy Lillianne. Optimalizováno pro Firefox.