Knižní výzva 2017: Trať knižních bábovek (1. - 10. kniha)

Meziřádková knižní výzva 2017 je kreativní soutěž, u které můžete po celý rok číst a bavit se jednoduchými, ale nápaditými úkoly. Nezáleží na tom, kolik knižních světů prožijete, vyhrát může každý. Stačí se jen zapojit a mít štěstí při losování o knihu podle svého výběru! 

Já sice mohu číst sebevíc a plnit úkoly sebevíc, ale Wish mi knihu za splnění knižní výzvy nenadělí. :o)) A tak mi zbývá jen soupeřit sama se sebou. Užívat si mezi řádky a prostě žít knihami tak, jak mě baví. :o) 

Ráda bych se pochlubila první desítkou, kterou jsem přečetla a prvními třemi úkoly, které jsem splnila! :o)


1. Fangirl - Rainbow Rowell (Yoli)

Fangirl byl dárek od Wish k Vánocům. Nadělila mi i Nedej se a tohle je vlastně takový předvoj. Ale bohužel pro mě je Fangirl poměrně nezáživná young adultka o dívce s poměrně nudným životem, která má starosti se svým otcem a píše fanfiction s homoseuxální tematikou. 



2. Vlci - František Kotleta (Epocha)

Největší masakr první desítky mi odkryl tajemství trilogie Bratrstvo krve. Styl Františka Kotlety mi přímo nesedl, ale tuhle drastickou upířinu jsem si užila. Občas je fajn sáhnout po něčem, z čeho po otevření vyhřeznou střeva. 



3. Mrtvý Luh - Otomar Dvořák (Černý Drak)

Mrtvý Luh Otomara Dvořáka by měl číst ten, kdo má pro strach uděláno. Nebo alespoň takový čtenář, který není tak bázlivý jako já. Musím uznat, že tato fantasy sbírka je parádní, hororové povídky jsou originální a mají perfektní atmosféru. 



4. Nedej se - Rainbow Rowell (Yoli)

Ačkoliv Fangirl podle mého stála za prd, tak Nedej se mě rozhodně převezla. Jako by ji psala úplně jiná autorka. Děj byl hodně důmyslný, originální a promyšlený. A samozřejmě se dílo týká homosexuálního vztahu, takže jsem byla v sedmém nebi, ale k čemu by mi byla gay láska, kdyby zbytek stál za nic? Naštěstí to tak nebylo. Fakt si mě získala.




5. Poplach v Tabulkově - Veronika Matysová (Knižní klub)

Naučná pohádka pro malé i větší čtenáře, která odkrývá zajímavý pohled na svět chemických prvků. Hodně se z ní lze naučit a při předčítání si i dospělý může připomenout věci, které třeba zapomněl. Neobvyklé ilustrace dotvářejí celý příběh a skvěle ho doplňují. :o) Recenzováno v rámci projektu Podporujeme české autory.



6. Dreamologie - Lucy Keating (Yoli)

Román pro všechny snílky mě lákal hodně dlouho a nemohla jsem se dočkat, až si ho přečtu. Zhltla jsem ho za dva dny, protože byl skvělou oddechovkou v rámci snění, o kterém kniha vypovídá. Mohla by být více promyšlená, ale myslím, že nenáročný čtenář si stěžovat nebude. A ti nároční vlastně taky moc ne. :o))



7. Splétač snů - Šárka Pospíšilová

Začínající autorka se rozhodla sepsat poutavé říkanky na uspávání pro děti. Sbírku poezie doplňují krásné ilustrace! Recenzováno v rámci projektu Podporujeme české autory. 



8. Bez šance - Neal Shusterman (Knižní klub)

To pro mě zinscenoval Neal Shusterman ve svém dystopickém románu Bez šance, kde se nebál poukázat na bezcitný svět, kde děti jsou rozmontovány, pokud jsou problémové a nikdo je nechce... 



9. Nezlomný - Laura Hillenbrand (Jota)

Silný příběh o hrdinovi, který se nikdy nevzdává a prožívá svůj dobrodružný život v bojové zóně i mimo ni. Styl psaní je neobvyklý a ne každému se zalíbí. Já měla problémy se do knihy začíst. Ačkoliv je to podle skutečných událostí, tak něco bylo méně uvěřitelné. Kniha je však hodně dobře hodnocená a můj osobní názor nemusí být přímo pro vás, proto doporučuji přečíst si recenzi, která je objektivnější. :o)



10. Zapomenout na lásku - Salma Blanco (Kknihy.cz)

Westernové překvapení české autorky Salmy Blanco je příjemná odddechová četba, která se mi dobře četla. Škoda, že anotace prozradila to největší "tájo", jinak by mě příběh zlákal ještě víc. Romantická a dobrodružná linka si své čtenářky určitě získá. Navíc se mi líbila i westernová atmosféra, která nebyla přehnaně vylíčená, takže i když zrovna westernu neholduju, tohle se mi četlo dobře.







Přidat se k nám můžete kdykoliv a postupně doplnit svůj literární seznam a úkoly. ,o) Jakých prvních deset knih vám v tomto roce dělalo společnost? Plníte naši Meziřádkovou knižní výzvu? A jak vám to jde? :o)



Žádné komentáře:

Okomentovat


Copyright © SVĚT MEZI ŘÁDKY | Šablona: Lucy Lillianne. Optimalizováno pro Firefox.