Recenze: NEPŘÍTEL MÉHO NEPŘÍTELE (Kateřina Petrusová)

Zdlouhavá mafiánská love story

Studený, protivný ledový čumák, který špatně snáší stres. Tohle má být hlava mafie? 


Nejlevnější cenu románu Nepřítel mého nepřítele najdeš na Srovnáme.cz


Po téměř roce se vracím k trilogii mafiánské rodinky Bavettů. Proč tak pozdě, přestože jsem byla prvním dílem Nebezpečná láska doslova uhranutá a líbila se mi originalita samotného románu? Jelikož třetí díl Zakázaná přitažlivost na mě zas naopak zapůsobil spíše průměrně a docela mě zklamal. A tento druhý? Anotace mě natolik neláká a na samotnou zápletku jsem se vlastně ani netěšila. Ale jednou už jsem se mezi Bavettovi musela vrhnout po třetí a dočíst si i Robertův příběh. 

Od této autorky jsem už několik knih četla a musím uznat, že nepíše špatně. Má čtivý styl, zajímavé zápletky a když nepopustí uzdu emocím, dokáže i v mezích přirozeně vyjádřit různé pocity a hlavně vystihnout charaktery. Takže nakonec jsem se do titulu Nepřítel mého nepřítele pustila a přináším vám nejčerstvější informace. :o)

Styl psaní je příjemný. Ne zbytečně květnatý, spíše věcný, ale ovlivněný emocemi a o to snadněji se obvykle čtenář začítá. Autorka nezatěžuje zbytečnostmi a poukazuje na důležité milníky a informace, takže se můžete řídit i několika indiciemi, které do textu pohodí a vnímat, jakým směrem se asi děj bude klikatit. Kapitoly jsou průměrně dlouhé a jako bonus se střídají podle pohledů hlavních hrdinů, což samozřejmě většina čtenářů ocení. 

„Robert je někdy na zabití, musíš ho brát s rezervou. Uvidíš, že se srovná. Vždycky, když je pod tlakem, chová se jako idiot, ale jakmile se situace zklidní, je milionovej. Dej mu šanci,“ prosila Paige. 

Domácká atmosféra u Bavettů vždy díky Therese voní jídlem, se kterou jsem se až na třicáté stránce teprve pořádně začetla. Jo mi zkrátka na první pohled moc nesedla a celkově tento mafiánský příběh mi ze začátku dělal trochu problémy. 

Zapeklitost se týká především v tom, že ona je bývalá policistka a drogový král si od ní žádá výpomoc, kterou mu slíbila, když ji nechal naživu. Aby byla Joanna povolnější, unesl její dcerku a jí teď nezbývá nic jiného než se co nejblíže dostat ke svému cíli - k Robertovi Bavettovi. 

Ten na mě už v prvním díle působil velmi strohým a neosobním dojmem, takový striktní a přímý mužský. Sama jsem byla zvědavá, jakým způsobem ho vykreslí autorka nyní, když ho svým čtenářům přiblíží. Jaký je ten drsný Bavett v soukromí a co od něj můžeme očekávat? Zaujal mě, byl dobře sepsaný a líbilo se mi, jakým způsobem dokázala autorka podat i tu jeho povahu Jekylla a Hyda.

Jo je odvážná a tvrdá žena, která svou dceru nade vše miluje. Udělá cokoliv, aby ji dostala zpátky. Je emancipovaná, ale dokáže přijmout i pomoc od mužského. Silná žena, která ví, kdy se co hodí. Celkem příjemná osobnost, která nemá žádné hysterické výstřelky a dokáže čtenáře oslovit. 

Postavy jsou přirozené a uvěřitelné. To, že jsem si je neoblíbila nedávám za vinu autorčině stylu psaní. Hrdinové jsou sepsáni velmi dobře a jejich charaktery čtenář snadno vyčte už od prvních stránek. 

Z předpeklí jsem spadla do pekla a Toro byl jen jiný název pro ďábla.  A v dárku od ďábla byl glock 22. 

Humor je součástí celé série Bavettových, ale u této knihy mi sedl asi nejméně. První polovina knihy, kdy šlo o špičkování, byla příjemná, ale pak se do toho vložili ještě jiní hrdinové a už to trochu zavánělo přehnaností a občas ty vtipy byly takové lehce nepřirozené. 

Zápletka je zajímavá, ale kdyby ji autorka více rozepsala, přišla by mi kniha mnohem lákavější. Takhle to zavání pouhým románkem mafiána a policistky. To nejžhavější a nejlákavější je popsáno sotva na čtvrtině knihy. Pokud by bylo prostředí, ze kterého Robert pochází, vykresleno mnohem více spolu s řešením daného problému, určitě by kniha byla lákavější a pro mě kýženější a více neobvyklá.

Kateřina Petrusová má svůj vlastní styl, kterým vpisuje do svých románu erotické části. Nejde o typickou erotiku, vhodně popsané intimní chvíle jsou romantické, dokážou dojmout a rozhodně pozvednou knihu. Cením si, že autorka nesklouzává k vulgární erotice, ale naopak hledá svůj vlastní způsob, jak intimitu předvést a zůstat na úrovni. 

Děj působí zvláštně díky tomu, že se čtenář pohybuje v neobvyklém prostředí plném mafiánů. New York má neotřelou a divokou příchuť už sám o sobě a myslím, že je skvělé, že Kateřina Petrusová zasadila děj knihy právě do tohoto města.

Pro mě bylo trochu nepříjemné, že po nějakých sedmdesát stránek byl vlastně klid a nic se nedělo, jen poznávání. Ono to má svůj důvod, autorka si tuto "vatu" obhájila velmi efektně, takže to chápu a souhlasím s ní, ale i tak mě začátek dost nudil a nebavilo mě to. Pak se to trochu zlepšilo, když přišla očekávaná akční část a nakonec se mi to četlo zas hůře. Zatímco Robert zažíval cosi divokého, Jo vyrážela na nákupy. Ačkoliv to bylo vyvážené, tak některé texty na mě působily zcela zbytečně. Řešení vztahových dýchánků také nebylo moc nápadité a měla jsem pocit, že díl postrádá kreativitu. Do finále jsem se dostala horko těžko a ano, nakonec to bylo zajímavé, ale tento díl mi prostě nesedl. 

„Jane.“ Johnny se opřel předloktím o  dřevěnou desku před mým stolem. „Nenech nějakýho hajzla, aby ti zničil život.“  Podívala jsem se mu do očí a odpověděla:  „To přesně dělám, věř mi.“ 

Co bych vytkla? Román by působil lépe, kdyby byl děj dynamičtější a kratší, jelikož některé texty působily nezáživně a čtenář má pocit, že jsou navíc. Díky nim kniha spadá do klasického žánru romantických románů a já měla pocit, že autorka plně nevyužila potenciálu díla.

Knihu bych doporučila spíše těm, kteří touží po troše napětí, ale především romantice. Když budete očekávat něco víc, budete nejspíš zklamaní jako já. Ale jako romantická odpočinkovka je to dostačující. ,o)


Knižní obálka: 
Mně se tedy knižní obálky této série velmi líbí. Jsou zvláštní, kreativní a hodně nápadité. Navíc představitel Roberta vypadá vážně působivě, takže je radost na knihu pohledět. ,o))




Anotace:
Dluhy se musí platit. To ví i bývalá policistka Joan, která má závazek vůči samotnému králi drogového podsvětí. Ten se nyní hlásí o splacení dluhu a jako pojistku unese Joaninu malou dceru Amy. Zvládne Joan zabít Roberta Bavettu, jednoho z vůdců italské mafie, a dostat svou dceru zpět? Co když existuje ještě jiný způsob, jak Amy zachránit?

Nakladatelství: Fragment
Rok vydání: 2013
Žánr: Romány pro ženy, Literatura česká
Ze série: Bavettovi (2)
Počet stran: 360
Vazba: pevná

Žádné komentáře:

Okomentovat


Copyright © SVĚT MEZI ŘÁDKY | Šablona: Lucy Lillianne. Optimalizováno pro Firefox.