Recenze: MOJE ZPOVĚĎ (Kateřina Kantová, Vera Renovica)

Kniha plná emocí skutečných deviantů


"Dvouletou holčičku jsem kousal do ruky až brečela, uspokojovalo mě to." 




Anotace: 
Zpověď deseti českých sexuálních deviantů je strhujícím příběhem a autentickou výpovědí zároveň. Autorky zachytily ty nejtemnější stránky lidské duše. Tato kniha je věnována obětem, těm skutečným i potenciálním. Také je věnována těm, kdo se zbloudilé duše deviantů snaží napravit.

Nakladatelství: Columbus
Rok vydání: 2013
Žánr: Literatura česká, Literatura faktu


Na tuto knihu mě upozornila má lepší polovička, Wish, která ví, jak moc mě fascinuje takové čtivo, plné emocí a oduševnělosti. Jakmile jsem si přečetla zadní stranu, bylo mi jasné, že to rozhodně nebude nic pro slabé povahy a budu se muset opravdu hodně obrnit, abych ji ve zdraví dočetla. 


MOJE ZPOVĚĎ představuje deset příběhů českých deviantů, kteří se dopustili trestných činů, ať už lehčích nebo přímo těch nejhorších, a byli léčeni nebo se stále léčí. Pod dohledem psychologů vypovídají o svém životě a ať je to sebevíc fascinující, stále mi po zádech běhal mráz z toho, že čtu skutečné zpovědi a všechno, co je psáno, se rovněž stalo. 

Chvílemi je vyprávění tak autentické, že jsem měla pocit, že bych se do toho či onoho devianta mohla vžít nebo ho dokonce znát. Opravdu děsivě to zapůsobilo, hlavně pokud šlo o ty nejhorší činy jako bylo číst o příběhu muže, který zabil a znásilnil malou holčičku. 

Hned na začátku mě čekalo nejmenší zlo, exhibicionista, který prakticky nikomu neublížil. Ale čím více jsem se do knihy nořila, tím více jsem klesala ke dnu, k tomu největšímu bahnu, ze kterého bylo těžké se vyprostit. Proto jsem také byla schopná přečíst si jeden příběh denně, přemýšlet o něm, děsit se a klepat a pak jít prostě dál spolu s tím, co ve mně zůstalo. 

Myslím, že kniha na každého hluboce zapůsobí. Nejde o styl čtení, je to prostě vyprávění jednotlivých delikventů. Jde o to, co ty věty obsahují a jak moc si zahrávají se skutečným životem. Je to psychologické čtivo, které pomáhá nahlédnout do duše těch, kteří jsou v naší společnosti a my se snažíme tvářit, že neexistují. 

Ale tato kniha je důkaz, že skutečně jsou. Mezi námi a nejsou poznat, protože člověk nikdy netuší, co se v tom druhém skrývá...

Knižní obálka: 
Myslím, že je dokonalá. Reálná ukázka toho, jak v sobě lidé skrývají hrůznosti...


Žádné komentáře:

Okomentovat


Copyright © SVĚT MEZI ŘÁDKY | Šablona: Lucy Lillianne. Optimalizováno pro Firefox.