Úryvky z knihy PŘÍPAD PEGASUS (G. Loomis)

Recenze PŘÍPAD PEGASUS (Gregg Loomis)

Napínavý thriller, ve kterém se autor nebál zabřehnout do církevního bahna a porochnit se v něm se vší grácií. Promyšlenost se pere s napětím a zajímavostí nad vším, co do knihy vložil.
Hlavní hrdina Lang je obdivuhodný, pozorný a dokáže logicky uvažovat nad vším, co se mu dostane pod ruku. Nejlepší typ na vyřešení této zapeklité hádanky!

Kniha nebyla mým obvyklým čtenářským soustem a přesto jsem si ji vychutnala až do poslední chvíle. Je to první takové čtivo, které se mi dostalo pod ruku a nemám, co bych vytkla. Byla jsem ohromená i nadšená tím, co autor sepsal a jakým způsobem to čtenáři dokázal naservírovat. Ani v tomto těžkém tématu se nevyhýbal emocím a o to více si mě získal.

* Zveřejněno se souhlasem nakladatelství.

Za recenzní výtisk děkujeme nakladatelství Mystery Press

Úryvky:

Přivázali mě na železný rám do pozice vsedě, aby mi mohli natáhnout nohy ke kovové desce, za níž hořel oheň. Nohy mi namazali máslem abych se opékal jako zvěřina v krbu. Desku přisouvali blíž a oddalovali, aby regulovali žár. Pokaždé mi mučitelé přečetli ta vulgární obvinění, která jsem znovu popřel, i když jsem cítil, jak se mi tělo škvaří, jako by syčelo v plamenech. Ohluchl jsem ze svého křiku, než mě pohltila požehnaná tma. Mí mučitelé mě nenechali být, ale oživili mě a začali znovu.

***

Lang si vzpomněl na něco, co říkávala Dawn - chlap by raději zajel do pekla, než by se zastavil a zeptal se na cestu. Na to Lang vždy odpověděl, že ten poslední muž, který se ptal na cestu, byl jeden z mudrců, kteří se zeptali krále Herodese, kde se narodilo dítě Kristus. Ta otázka měla neblahý vliv na spoustu místních dětí a muži se od té doby už na směr neptají. Bez ohledu na Herodese by se Lang zeptal, kdyby se měl koho ptát.

***

Naprostá dezorientace je jednou z nejúčinějších výslechových metod. Nechat zajatce, aby netušil, jestli je den nebo noc, jaké je datum nebo hodina, což mu rozhodí vnitřní biorytmus stejně dobře jako časový posun. Časový posun ovšem odezní, jakmile se tělo přizpůsobí novému rozvrhu dne. Pokud chcete někoho vyslýchat efektivně, tak zajistíte, aby nic neprobíhalo ve stejnou dobu dvakrát. Podobně nenecháte tu osobu zjistit, kde je, což vyvolá celouo řadu úzkostí, které vyslýchající může využít. A taky světlo. Necháte zajatce na místě bez okne a se stejnou hladinou osvětlení dvacet čtyři hodin denně. Pokud chcete využít spánkovou deprivaci, necháte svítit jasné světlo, pokud ne, necháte světlo ztlumené tak, aby moc dobře neviděl.